صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۱:۴۰
کد خبر: 13999
گزارشگر: 213
۸۱۲
۰
۰
۲
محدودیت برای افراد و نهادهای حقوقی

تحریم های سنگین کانادا علیه ایران

تحریم های سنگین کانادا علیه ایران
دولت کانادا به بهانه مسائل حقوق بشری و تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک، هشت فرد و ۲ نهاد حقوقی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های جدید این کشور ایران قرار داد.

به گزارش آسیانیوز، وزیر خارجه کانادا امروز با انتشار بیانیه‌ای، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران صادر کرد.

دولت کانادا به بهانه مسائل حقوق بشری و تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک، هشت فرد و ۲ نهاد حقوقی را در فهرست تحریم‌های جدید این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای در این خصوص مدعی شد این تحریم‌ها ناقضان حقوق بشر و مقام‌های ارشد ایرانی را که در پیشبرد تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک نقش داشتند، هدف قرار می‌دهد.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا در این بیانیه از ایران خواسته است «اعمال خشونت آمیز فشار علیه مردم این کشور را متوقف کرده و به خواسته‌های آن‌ها با حسن نیت بپردازد.»

به گزارش رویترز، تحریم‌های جدید کانادا دهمین بسته از اکتبر سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

خبرگزاری ایرنا نوشت جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

----------

بیشتر بخوانید

مرگ توافق هسته ای و پایان دیپلماسی؟

---------------------------------------

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت./ 


https://www.asianews.ir/u/9t3
اخبار مرتبط
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برجام از دستور کار آمریکا خارج شده است ما دیپلماسی را خواستار بودیم ولی ایران جدیت نشان نداد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع مسدود شده ارزی در عراق دارد که تا هفته گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار آن در مراحل مختلف طی دو ماه گذشته آزاد شده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در راستای رویکرد دوگانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، با تداوم سیاست فشار حداکثری، ۶ شرکت و ۲۰ کشتی در ارتباط با ایران را تحریم کرد.
کارشناس بازارهای مالی گفت: برجامی در کار نیست. بنابراین قیمت دلار هم روند صعودی خود را حفظ کرده و پایین نمی‌آید!
ادعای وال‌استریت ژورنال نوشت: احتمال نمی‌رود در سفر رافائل گروسی به تهران توافقی گسترده در زمینه تحقیقات پادمانی درباره ذرات هسته‌ای اعلام‌نشده انجام شود.
براساس گزارش ها اقدامات تحریمی اروپا مدعی است که علیه افرادی در ایران انجام گرفته است که در تولید پهپادها و قطعات [نظامی] در حمایت از ارتش روسیه نقش داشته‌اند.
پس از فراز و نشیب های فراوان گفت و گوهای برجامی، گزارش های متعددی از شکست در مذاکرات هسته ای یا معاملات قریب الوقوع به گوش رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید