صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
کد خبر: 14008
گزارشگر: 213
۸۳۷
۰
۰
۲
براساس گزارش وال استریت ژورنال

ارائه ادوات سایبری به ایران/چرا روسیه از توقف برجام خبر داد؟

ارائه ادوات سایبری به ایران/چرا روسیه از توقف برجام خبر داد؟
وال استریت ژورنال نوشت روسیه به ایران کمک می‌کند تا توانایی‌های پیشرفته نظارت سایبری را به دست بیاورد؛ این در حالی است که مقام روسی روز گذشته اعلام کرد مذاکرات احیای برجام به بن بست رسیده است.

  به گزارش آسیانیوز، وال استریت ژورنال به نقل از یک منابع آگاه ادعا کرده است که روسیه به ایران کمک می‌کند تا توانایی‌های پیشرفته نظارت دیجیتالی را به دست بیاورد.

در حالی که میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین روز گذشته اعلام کرد مذاکرات وین همچنان در بن بست است، ولی رسانه های غربی از اعلام «مرگ» آن خودداری می کند، روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی مدعی شد که روسیه با افزایش همکاری‌های نظامی خود با ایران، تسلیحات سایبری از جمله نرم‌افزارهای نظارتی و شنود پیشرفته در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

در ادامه این گزارش به نقل از «منابع آگاه» ادعا شده است که روسیه به ایران کمک می‌کند تا توانایی‌های پیشرفته نظارت دیجیتالی را به دست بیاورد.

وال استریت ژورنال همچنین نوشت که تهران به دنبال تعمیق همکاری خود با روسیه در زمینه جنگ سایبری بوده و اتحاد نظامی فزاینده دو کشور همان چیزی است که آمریکا آن را نوعی تهدید ارزیابی می‌کند.

این روزنامه در ادامه گزارش داد: «ظرفیت همکاری در جنگ سایبری بین روسیه و ایران پس از آن ایجاد شد که به گفته مقام‌های آمریکایی و ایرانی،‌ ایران پهپادهایی را به روسیه فروخته که در جنگ اوکراین استفاده می‌شود و با ارائه موشک‌های کوتاه برد،‌ تانک و گلوله توپخانه به روسیه موافقت کرده است».

----------

بیشتر بخوانید

پایان تاریخ نزدیک است!
-------------------------------------------

بر اساس این گزارش، ایران همچنین خواستار دریافت ده‌ها بالگرد و هواپیمای نظامی و کمک روسیه به برنامه تولید موشک‌های دوربرد خود است./

https://www.asianews.ir/u/9tc
اخبار مرتبط
دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ولادیمیر پوتین به دلیل جرائم جنگی حکم بازداشت صادر شده است.
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی به گزارش روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و درباره دو رئیس جمهور آمریکا افشاگری کرد.
براساس گزارش ها اقدامات تحریمی اروپا مدعی است که علیه افرادی در ایران انجام گرفته است که در تولید پهپادها و قطعات [نظامی] در حمایت از ارتش روسیه نقش داشته‌اند.
پس از فراز و نشیب های فراوان گفت و گوهای برجامی، گزارش های متعددی از شکست در مذاکرات هسته ای یا معاملات قریب الوقوع به گوش رسیده است.
سران بیش از ۴۰ کشور و هیئت‌های نمایندگی ارشد ۹۰دولت دیگر به کنفرانس مونیخ دعوت شده‌اند، اما روسیه و ایران در میان این کشورها نیستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید