صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
کد خبر: 14018
گزارشگر: 2
۸۶۲
۰
۰
۱
عکاسی دقیق

عکاسی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

عکاسی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟
در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را به‌طور کامل با عکاسی صنعتی و کاربردهای آن آشنا کنیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

با تولید گوشی‌های هوشمند و دسترسی راحت‌تر افراد به اینترنت، بسیاری از کسب‌وکارها به‌سمت آنلاین شدن سوق پیدا کرده‌اند. امروزه تمامی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک می‌توانند با طراحی یک سایت، محصولات خود را به‌صورت آنلاین به فروش برسانند. با امکانات خوبی که سایت‌ها دارند و کیفیت خدمات آن‌ها، افراد زیادی از طریق سایت محصولات موردنیاز خود را خریداری می‌کنند، به همین دلیل صاحبان کسب‌وکارها برای نمایش دقیق محصولات خود به مشتریان، به عکس‌های دقیقی از آن‌ها نیاز دارند.
عکاسی صنعتی به‌منظور ثبت عکس‌های دقیق از محصولات انجام می‌شود. به‌طوری‌که تمامی جزئیات آن‌ها به‌صورت دقیق به مشتریان نمایش داده شود. برای انجام این روش عکاسی، مهارت و تخصص زیادی لازم است. کیفیت و وضوح تصاویر ثبت‌شده از محصولات، باید بسیار بالا باشد. با این کار مشتریان راحت‌تر به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کرده و از آن‌ها خرید می‌کنند.
در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را به‌طور کامل با عکاسی صنعتی و کاربردهای آن آشنا کنیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

عکاسی صنعتی چیست؟

 

اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید، حتماً به عکاسی از محصولات خود نیاز پیدا خواهید کرد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که کیفیت و وضوح عکس‌های گرفته‌شده از محصولات، تأثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان شما دارد، به همین دلیل برای عکاسی از کالاهای خود، نیاز به عکاسی صنعتی دارید.

عکاسی صنعتی به شاخه‌ای از عکاسی گفته می‌شود که وظیفهٔ آن ثبت عکس‌های دقیق و باکیفیت از محصولات و کالاهای مختلف است. در این روش عکاسی، تصاویر ثبت‌شده باید جزئیات کاملی از یک محصول را به نمایش بگذارند. عکاس‌ها باید سعی کنند تا با استفاده از تجهیزات و نورپردازی مناسب، عکس‌های باکیفیت بالا ثبت کنند. به‌طوری‌که تمامی جزئیات محصولات مانند رنگ، اندازه، بافت، جنس و... به‌صورت کاملاً واضح مشخص باشد.
به کمک عکس‌های صنعتی، مشتریان می‌توانند به‌طور کامل با ویژگی و خصوصیات یک محصول آشنا شوند. در این شاخه از عکاسی، هدف تنها نشان‌دادن مشخصات و جزئیات کالاهاست. عکس‌های صنعتی معمولاً دارای پس‌زمینه‌ای سفید هستند تا المان‌های دیگر در عکس توجهٔ بیننده را به خود جلب نکنند و تمرکز تنها بر روی محصول باشد. گاهی اوقات عکاس‌ها از دکورهای بسیار ساده متناسب با نوع محصول برای زیبایی و جذابیت عکس‌ها استفاده می‌کنند. در این مورد، اگر مهارت و تخصص عکاس زیاد نباشد، دکورها از تأثیرگذاری عکس صنعتی کم می‌کنند، به همین دلیل عکاسی صنعتی نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد.عکاسی تبلیغاتی

کاربردهای عکاسی صنعتی چیست؟

 

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، در عکاسی صنعتی هدف ثبت عکس‌های باکیفیت از محصولات تولیدشده توسط صنایع مختلف است. این روش عکاسی به محصول خاصی محدود نیست و می‌توان از آن برای ثبت عکس از هر محصولی استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، عکس صنعتی می‌توان مربوط به یک خوراکی یا یک ابزار الکتریکی باشد. فرقی ندارد درهرصورت وظیفهٔ عکاس این است که بهترین وجه از محصول را با تمامی جزئیات ثبت کند.
کاربرد این نوع عکس‌ها در سایت‌های فروشگاهی بسیار زیاد است. اگر تجربهٔ خرید اینترنتی از یک سایت را داشته باشید، حتماً عکس‌هایی با پس‌زمینه سفید از محصولات را مشاهده کرده‌اید. این عکس‌ها همان عکس‌های صنعتی هستند که توسط عکاسان گرفته شده‌اند. با استفادهٔ عموم مردم از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات نیز به روش‌های جدیدی انجام می‌شوند.
امروزه کیفیت تصاویر بیشتر از گذشته قابل‌توجه و مهم است. تصاویری که از یک محصول ثبت می‌شود، درواقع بیانگر کیفیت آن است، به همین دلیل بسیار مهم است که عکاس به کمک تجهیزات و نورپردازی مناسب، عکس‌های باکیفیتی برای پخش در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها ثبت کند.
برندها و شرکت‌های تولیدکننده از طریق نمایش محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، سایت و... بازاریابی می‌کنند، به همین دلیل برای جلب‌توجهٔ مشتریان، به عکاسی صنعتی نیاز دارند. درواقع می‌توانیم بگوییم که کاربرد اصلی این شاخه از عکاسی، معرفی محصولات یک شرکت یا برند به مشتریان است.

کاربردهای عکاسی صنعتی

نکات مهم در عکاسی از عطرها

 

عطرها یکی از محصولات پرفروش هستند که عکاسی از آن‌ها نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد. عکاسی عطر تنها ثبت تصویر از یک شیشه نیست. بلکه عکاس باید به‌گونه‌ای از آن عکاسی کند که بیننده با دیدن عکس بتواند به کیفیت عطر پی ببرد. درگذشته عکس عطرها تنها در مجلات یا شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد، اما امروزه عکس‌ها بیشتر در فضاهای مجازی به نمایش گذاشته می‌شوند، به همین دلیل عکاسی از آن‌ها باید بادقت بسیار بیشتری انجام شود. برای داشتن یک نمونه عکاسی تبلیغاتی زیبا از شیشه‌های عطر و ادکلن، باید به موارد زیر توجه کنید:

. در عکاسی از عطر و ادکلن باید بو و رایحهٔ آن‌ها موردتوجه قرار گیرند. به‌عنوان‌مثال، عطرهای غلیظ بهتر است با یک درخشش طلایی همراه باشند. درحالی‌که برای نمایش عطرهای با بوی ملایم و سرد بهتر است از نورهای روشن استفاده شود.
اگر قصد دارید از المان‌های دیگری در پس‌زمینهٔ عکس استفاده کنید باید دقت داشته باشید که تمرکز عکس از روی عطر برداشته نشود. در این صورت عکس تأثیرگذاری و جذابیت خود را از دست می‌دهد.
در عکاسی صنعتی از یک عطر، توجه به شیشه و رنگ عطر بسیار مهم است. سعی کنید رنگ پس‌زمینهٔ عکس با رنگ شیشه عکس در تضاد باشد تا شیشه عطر بهتر دیده شود.
نورپردازی یکی از بخش‌های مهم است و باید به‌گونه‌ای انجام شود که مشخصات عطر مانند رنگ، اندازه شیشه، و اسم برنده تولیدکنند و... به‌خوبی نمایش داده شود.
عکاسی از عطر

خلاصه

 

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که عکاسی صنعتی یکی از شاخه‌های اصلی و پرکاربرد عکاسی است که وظیفهٔ آن نمایش جزئیات محصولات به مشتریان است. بسیاری از برندها و شرکت‌ها برای تبلیغات در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها از عکس‌های صنعتی استفاده می‌کنند. این عکس‌ها مشخصات و جزئیات عکس‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهند. عکس‌های صنعتی دارای پس‌زمینهٔ سفید هستند تا تمرکز مخاطبان به سایر المان‌های موجود در عکس جلب نشود. در عکاسی صنعتی عکاس باید با استفاده از تجهیزات و نورپردازی مناسب، عکس‌های باکیفیتی از محصولات ثبت کنند.

https://www.asianews.ir/u/9tm
اخبار مرتبط
پویا حسین زاده فعال در حوزه طراحی محصول و برگزیده چند مسابقه دیزاین بین المللی است و اخیرا نیز در مسابقه بین المللی دیزاین کشور فرانسه صاحب مقام و برنده شده است. وی در حال حاضر ضمن همکاری با با کمپانی های مطرح از کشورهای آمریکا، انگلستان،فرانسه، ایتالیا و ترکیه و زاپن به تدریس نیز در این رشته مشغول است. با این هنرمند درباره جزییات حرفه و فعالیت هایش گفت و گویی انجام داده ایم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید