صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۲
کد خبر: 14041
گزارشگر: 2
۱۷۴۳
۰
۰
۱
خرید خودرو از بورس

ثبت‌نام در سامانه سجام برای فروش فوق‌العاده خودرو ۱۴۰۲ ضروری است

ثبت‌نام در سامانه سجام برای فروش فوق‌العاده خودرو ۱۴۰۲ ضروری است
چگونه باید در سامانه سجام ثبت نام کرد؟ سجام سامانهای است که به تازگی برای انجام امور مالی مختلف ایجاد شده که جزئیات این امور را در مقاله توضیح خواهیم داد.

تا پیش از ساخت این سامانه برای خرید خودرو از روش پردردسر قرعهکشی استفاده میشد و اکثریت نیز از آن رضایت نداشتند.
حالا با استفاده از این سامانه روش جدیدی ساخته شده‌است تا مردم بتوانند خودرو خود را از بورس کالا تهیه کنند. برای انجام این خرید شما باید ابتدا در سجام ثبت نام کنید. اما بهترین راه برای این نامنویسی چه راهی است؟ در این مقاله همراه ما باشید.

 

سامانه سجام بورس چیست؟

 

سامانه سجام به منظور ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه توسط شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایجاد شده است.
در واقع هدف از ایجاد چنین سامانهای ساخت یک درگاه یکپارچه و واحد برای خدماتدهی به نهادهای مالی، ناشران و سرمایهگذاران حقیقی و حقوقی است.
سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به اختصار سجام خوانده میشود به هر شخص اجازه ثبت اطلاعات تنها برای یکبار را خواهد داد.
کاربران برای استفاده از خدماتی نظیر کارگزاری صندوقهای سرمایه گذاری، شرکتهای تامین سرمایه و دیگر موارد نیاز به احراز هویت مجدد ندارند و با همان احراز اولیه میتوانند از تمامی خدمت بهره مند شوند.

 

آیا میتوان با استفاده از سجام از بورس خودرو خرید؟

 

خرید خودرو بهواسطه قرعهکشی، روش موفقی نبود و تقریبا همه افراد جامعه این روش را ناکارآمد تلقی میکنند. دولت نیز بههمین دلیل قصد داشت که روش جدیدی را جایگزین روش قبلی کند.
قرعهکشی خودرو روزهای آخر خود را میگذراند و با استفاده از بورس کالا دیگر شاهد قرعه کشی نیستیم. در هفتههای گذشته شاهد بودهایم که خرید خودرو بدون قرعه کشی در سامانه سجام انجام شده است.
با استفاده از این روش هم خریدار و هم فروشنده از قیمتی منصفانه بهرهمند خواهند شد و دیگر لازم نیست در قرعهکشی منتظر بیرون آمدن نام خود باشند. برای استفاده از این روش خرید نامنویسی در سجام ضروری است.

 

چگونه در سامانه سجام نام نویسی کنیم؟

 

شما میتوانید به شکل مستقیم و غیرمستقیم در سامانه سجام نام نویسی کنید. در ابتدا روش مستقیم را توضیح خواهیم داد و سپس به دیگر روشها خواهیم پرداخت.
sejam.ir وبسایتی است که باید برای شروع کار به آن وارد شد. پس از انتخاب گزینه ثبت نام فرمهای مختلفی برای شما نمایش داده خواهد شد که باید آنها را به ترتیب پر کنید و پیش بروید.
پس از ثبت نام با انتخاب گزینه مراکز ثبت نام میتوانید به شکل حضوری برای احراز هویت اقدام کنید. بهتر است برای این نام نویسی از یک سیستم یا لپ تاپ استفاده کنید؛ چراکه در موبایل پرکردن فرمها کمی سخت خواهد بود.

 

بهترین راه برای ثبت نام در سجام چیست؟

 

بهترین راه ثبت نام در سجام استفاده از روش غیرمستقیم و استفاده از اپلیکیشن هایی است که این خدمت را ارائه میدهند. تاپ (نه تنها مواردی مانند سجام بلکه استعلام و پرداخت خلافی خودرو، عوارضی، حرید شارژ و بسته، چک صیادی و ....) یکی از بهترین راهها برای شماست.
برای استفاده از این روش کافی است اپلیکیشن کاربردی تاپ را دانلود کنید و سپس به سراغ قسمت مالی و سرمایه بروید.
سپس کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. پر از پرداخت کارمزد و پرکردن فرمهای مشخصشده شما باید از این اطلاعات استعلام و در نهایت تایید بگیرید که این فرایند نیز در اپلیکیشن انجام خواهد شد. در پایان کار شما حتی میتوانید احراز هویت خود را در این اپلیکیشن به شکل غیرحضوری انجام دهید.

خلافی خودرو

آیا برای اتمام فرایند نام نویسی، احراز هویت لازم است؟

 

پس ثبت نام باید متقاضیان به دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت مراجعه کنند. اما شما میتوانید با استفاده از تاپ این مرحله را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام دهید. با استفاده از این پلتفرم اینترنتی در زمان و هزینه شما تا حد زیادی صرفه جویی خواهد شد.

 

تاپ، سوپر اپلیکیشنی با بیش از ۷۳ خدمت کاربردی

 

تاپ سوپر اپلیکیشنی است که بیش از ۷۳ خدمت کاربردی را به شما ارائه خواهد داد. خدمات تاپ در زمینه های:

خودرو
• گردشگری و تفریحاتی
• مالی و اعتباری (چک صیادی، افتتاح حساب آنلاین و ...)
• بازار سرمایه
• و فین کارت و پرداخت

هستند. برای استفاده از این خدمات کافیاست تاپ را از کافه بازار، مایکت، گوگل پلی، چارخونه یا وبسایت رسمی این مجموعه دانلود کنید. اگر گوشی شما دارای سیستم عامل ios است میتوانید نسخه مربوط به گوشی خود را از وبسایت تاپ دانلود و نصب کنید.

 

جمع بندی

 

سامانه سجام سیستمی است که به واسط آن دیگر نیازی به قرعه کشی خودرو نخواهد بود. شما باید ثبت نام در سجام میتوانید خودرو خود را تهیه کنید.
در این سیستم قیمت هم بهنفع خریدار و هم به نفع فروشنده است و از همین جهت توانسته محبوبیت زیادی کسب کند.
برای انجام نام نویسی در سجام شما میتوانید از تاپ کمک بگیرید. تاپ با کمترین پیچیدگی مراحل نام نویسی شما را پیش خواهد برد و به اتمام خواهد رساند.
بزرگترین ویژگی نام نویسی از طریق تاپ این است شما میتواند به صورت غیرحضوری احراز هویت خود را انجام دهید و دیگر نگران دردسرهای احراز هویت حضوری نباشید.

ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

https://www.asianews.ir/u/9u9
اخبار مرتبط
طرح جدید فروش خودرو که از آن به عنوان «بزرگترین طرح فروش خودرو» یاد می‌شود، قرار است از امروز شنبه؛ ۲۰ اسفند آغاز ‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید