صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
کد خبر: 14065
گزارشگر: 213
۵۸۶
۰
۰
۳
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خبر داد

تغییر و تجمیع گواهینامه های رانندگی

تغيیر و تجمیع گواهینامه های رانندگی
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تجمیع و تغییر در گواهینامه‌های رانندگی خبر داد.
به گزارش آسیانیوز، سردار سید کمال هادیانفر در این‌باره گفت:‌ از مدتی قبل تمامی گواهینامه‌های رانندگی در یک کارت تجمیع شده است. بر این اساس دیگر اینطور نیست که یک گواهینامه برای موتور، یک گواهینامه برای خودرو و ... صادر شود و اطلاعات تمام گواهینامه‌های رانندگی پشت همان یک کارت گواهینامه درج خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به تمام گواهینامه‌های افراد در بانک اطلاعاتی پلیس موجود است، گفت:‌ بر این اساس مثلا اگر فردی گواهینامه پایه دو و سه و گواهینامه موتور داشته باشد، اطلاعات مربوط به آن و تاریخ اولین صدور گواهینامه در جدول پشت کارت درج خواهد شد.

هادیانفر درباره افرادی که ممکن است یک گواهینامه را دریافت کرده و مدتی بعد مثلا گواهینامه موتورسیکلت نیز دریافت کنند، گفت: ما اطلاعات این افراد را در اختیار داریم و زمانی که گواهینامه موتورسیکلت فرد صادر شود، ما این اطلاعات را روی همان گواهینامه فرد وارد می‌کنیم.

به نوشته ایسنا و به گفته رئیس پلیس راهور فراجا علاوه بر این موارد از طریق کدتصویری (QR) که روی گواهینامه‌ها نصب شده، امکان دسترسی به تمام سوابق رانندگی صاحب گواهینامه و ... وجود دارد. البته این اطلاعات فقط از طریق دست‌افزارهای پلیس قابل مشاهده شد و دسترسی به آن برای دیگران ممکن نخواهد بود./
https://www.asianews.ir/u/9ux
اخبار مرتبط
خرید بلیط هواپیما، ثبت نام تور، رزرو هتل و غیره حتما باید از طریق شرکت‌های معتبر انجام شود و در غیر اینصورت ممکن است افراد مورد سوء استفاده قرار بگیرند.
طرح زمستانی پلیس راهور فراجا در حالی از صبح امروز شروع به کار کرد که پلیس راهور گفت امیدواریم ایمنی خودروها به سمتی پیش رود که در سال ۱۷ هزار کشته نداشته باشیم.
در حالی که خودروهای وارداتی قرار است هفته آینده وارد کشور شود، رئیس پلیس راهور یر حسینی با واردات این خودروها مخالفت کرده کرده و گفته وارد کردن خودروهای فاقد استاندارد یورو 65 با آلایندگی بالا به نفع کشور و مردم نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید