صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
کد خبر: 14066
گزارشگر: 213
۱۱۲۳
۰
۰
۱
حاشیه های مقابله با بی حجابی در روزهای اخیر

بر سر زنان ماست نپاشید/پلیس به آمران معروف هشدار داد!

بر سر زنان ماست نپاشید/پلیس به آمران معروف هشدار داد!
پلیس به دنبال ماجرای ماست پاشی بر سر زنان، این بار، به آمران به معروف و ناهیان از منکر در حوزه حجاب هشدار داد.

به گزارش آسیانیوز، «سخنگوی پلیس» به دنبال ماجرا ماست پاشی بر سر زنان این بار، به آمران به معروف و ناهیان از منکر در حوزه حجاب هشدار داد.

در اطلاعیه پلیس که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، آمده است:

«همراهان و مردمان دیندارِ عزیز، در این موقعیتِ حساس می‌بایست «با دقت و مراقبت» اقدام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نمود و نسبت به جامعه بی‌تفاوت نباشیم، پلیس نیز به وظایف خود درچارچوب قانون عمل خواهد کرد.
فارس نوشت: رهبر معظم انقلاب از خاطره‌ای در مورد حمله به بدحجاب ها می‌فرمایند: «عده‌ای جوان در خیابان به بدحجاب‌ها حمله می‌کردند. امام گفتند «بروید این‌ها که حمله کردند را بگیرید، بزنید و زندانی کنید» بنده هم موافق این کارها نیستم، که باعث بشود بگویند اینها منطق ندارند و اهل حمله و جنجال‌اند».

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری گفت: همراهان و مردمان دیندارِ عزیز، در این موقعیتِ حساس می‌بایست «با دقت و مراقبت» اقدام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نمود و نسبت به جامعه بی‌تفاوت نباشیم، پلیس نیز به وظایف خود درچارچوب قانون عمل خواهد کرد.»

این در حالی است که عباس عبدی، فعال سیاسی در یادداشتی در عصر ایران درباره پدیده بی حجابی نوشته است:

ولی یک مساله قطعی است و تا هنگامی که حکومت نخواهد آن را بپذیرد هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. اینکه قانون کنونی غیرقابل اجرا است. الزام حقوقی به رعایت حجاب شرعی غیرممکن است. به همین علت هم در روز میلیون‌ها بار نقض می‌شود و از قدیم هم می‌شده است و هیچ اقدام قانونی (و نه غیرقانونی مثل گشت ارشاد) صورت نمی‌گرفته است. این‌ها را هم توطئه خارج ندانید؛ همه ریشه داخلی دارد.

پس گام اول باید حذف الزام «حجاب شرعی» باشد این جزو اختیارات مردم است. در مرحله بعد باید برای حفظ نظم که منطقی متفاوت با حجاب شرعی دارد، گفتگو کرد و راهی را پیدا کرد که مورد تأیید جامعه و زنان باشد. راه دیگری وجود ندارد. ماست‌پاشی و عصبانیت فرد ضارب، محصول چنین بن‌بست‌هایی است. تنها و روان خود را در مواجهه با حجاب زنان خسته و رنجور نکنید./

https://www.asianews.ir/u/9uy
اخبار مرتبط
وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با بی حجابان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
تصاویری در روزهای اخیر از برخی زنان با ظاهر غیر متعارف در ساختمان های یک شرکت اینترنتی منتشر شده که در این باره دادستان وارد عمل شده است.
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان گفت: چادر به‌عنوان کالای فرهنگی شناخته شده و به آن یارانه تعلق گیرد تا پوشش مناسب با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار داده شود.
براساس اعلام جدید قوه قضائیه، برای زنانی که بدون حجاب در انظار عمومی ظاهر شوند، مرجع قضائی طبق ماده (۸۰) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ اقدام می‌کند.
یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: برخی دنبال عادی سازی کشف حجاب در کشور و استان هستند اما بنده با صراحت تمام اعلام میکنم که تمام قد تا پای جان پای حجاب می ایستم و به عنوان معاون استاندار اجازه نخواهیم داد کشف حجاب عادی شود
قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.
تعطیلی گشت ارشاد حواشی بسیاری زیادی به دنبال داشت تا اینکه روز گذشته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از افزایش نظارت به حجاب و جریمه‌های نقدی خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید