صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
کد خبر: 14114
گزارشگر: 213
۶۰۷۲
۱
۰
۳
فقدان کارگردان صاحبنام ایرانی

درگذشت نابهنگام کیومرث پوراحمد/احتمال خودکشی و روایت برادر کارگردان صاحبنام/یاد «قصه‌های مجید» بخیر!

درگذشت نابهنگام کیومرث پوراحمد/احتمال خودکشی و روایت برادر کارگردان صاحبنام/یاد «قصه‌های مجید» بخیر!
کیومرث پوراحمد کارگردان معروف سینمای ایران و اهل اصفهان؛ امروز چهارشنبه، ۱۶ فرودین ماه چشم از جهان فرو بست؛ این در حالی است که برخی شنیده ها از احتمال خودکشی کارگردان روایت دارند!

به گزارش آسیانیوز، کیومرث پوراحمد در ۷۴ سالگی درگذشت. 
پوراحمد کارگردان سینمای ایران امروز چهارشنبه، ۱۶ فرودین ماه چشم از جهان فرو بست.

این فیلمساز متولد سال ۱۳۲۸ در نجف آباد استان اصفهان سال گذشته فیلم «پرونده باز است» را ساخت که در جشنواره فجر شرکت داشت.

«تیغ و ترمه»، «کفشهایم کو؟»، «۵۰ قدم آخر»، «اتوبوس شب»، «نوک برج»، «گل یخ»، «خواهران غریب»، «شب یلدا»، «بخاطر هانیه» و «بی‌بی چلچله» از فیلم‌های سینمایی این کارگردان هستند. او در تلویزیون هم سریال‌های ماندگار «قصه‌های مجید» و «سرنخ» را ساخته بود.

علی قائم مقامی تهیه‌کننده آخرین فیلم این کارگردان با حضور در منزل وی خبر درگذشت کیومرث پوراحمد را تایید کرد و به ایسنا گفت: این کارگردان در بندرانزلی به دلیل ایست قلبی از دنیا رفته است.

این در حالی است که مهران پوراحمد، برادر کیومرث پوراحمد به گروه خبری حوادث خبرگزاری رکنا گفته است: ضمن تایید خبر مرگ برادرش اظهار کرد: « شب گذشته کیومرث همراه دوستانش در بندرانزلی بود و در تماسی که شب گذشته با او داشتم از وضعیت مناسبی برخوردار بود و هیچگونه افسردگی نداشت و همه چیز خوب پیش می رفت.

وی افزود: اینکه گفته می شود، کیومرث خودکشی کرده است هنوز برای من مبهم بوده چراکه هیچ آثار افسردگی یا تفکری که بخواهد دست به چنین کاری بزند در او وجود نداشت و باید به آنجا بروم تا در خصوص چگونگی فوت برادرم مطلع شوم.

«قصه‌های مجید» که برای بسیاری از کودکان ایرانی در دهه 60 و 70 خاطره ساز شد و هنوز ماندگار است، یک مینی‌سریال ایرانی محصول سال ۱۳۶۹ به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد بر پایهٔ کتابی به همین نام از هوشنگ مرادی کرمانی که از شبکه یک پخش می‌شد. در نقش اصلی پروین‌دخت یزدانیان به ایفای نقش می‌پردازد.

داستان اصلی قصه‌های مجید در محیط کرمان نگارش شده بود و روایت‌گر لحظه‌های کودکی به نام مجید است که با مادربزرگش (بی‌بی) زندگی می‌کند، بعدها این مجموعهٔ تلویزیونی از روی آن ساخته شد که محیط قصه را به اصفهان منتقل کرد و اوایل دهه ۱۳۷۰ در برنامهٔ کودک و نوجوان از شبکه یک صدا و سیمای ایران پخش شد.

کاراکترهای اصلی این کتاب و مجموعه «مجید» و «بی‌بی» هستند. مجموعهٔ تلویزیونی قصه‌های مجید در زمان خود از محبوبیت خاصی در میان کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان برخوردار شده‌بود.

کتاب قصه‌های مجید جایزهٔ کتاب برگزیده سال ۱۳۶۴ را به خود اختصاص داده و تا ۱۳۷۳، دوازده بار تجدید چاپ شده‌ است./

https://www.asianews.ir/u/9w9
اخبار مرتبط
در فیلم جنجالی «برادران لیلا» به خوبی پیداست که زنان امروز، موتور تغییر جامعه‌اند؛ اما برادران و پدران چه می‌کنند؟ «برادران لیلا» نمایش یک وضعیت عمومی است!
به دنبال حواشی پیرامون ازدواج دوم شهاب حسینی، پریچهر قنبری همسر اول این بازیگر در یک پست جدید حرف های تازه ای زده است.
سریال آکتور محصول جدید پلتفرم‌های اینترنتی کشور است. پس از دریافت مجوز‌های قانون این سریال، نیما جاویدی پیش تولید آکتور را به تهیه کنندکی مجید مطلبی آغاز می‌کند. نخستین بازیگری که حضورش در این سریال قطعی شده، نوید محمدزاده، بازیگر سرشناس کشور است.
شهرام عبدلی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که امروز درگذشت، وعده و قولی داده بود که به آن عمل نشد.
یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تماشای نمایش سرخ سیاه از عوامل و بازیگران این نمایش در شهرستان اشکذر تقدیر نمود
برد پیت اغلب روی فرش قرمز خالکوبی‌هایش را پنهان می‌کند، ولی او مجموعه گسترده‌ای از خالکوبی دارد؛ این بازیگر شعری عجیب و زیبا را از مولانا همراه با یک شبح سیاه بر روی بدنش تتو کرده است.
شهاب حسینی با انتشار ویدیویی، در پیامی به همکارانش خواستار این شد که اگر به سینما به گونه ای متفاوت از او می‌اندیشند اساسا برای ایفای نقش به سراغ او نیایند.
عکسی جدید از نیکی کریمی، بازیگر زن ایرانی در شبکه های اجتماعی با استایل سفید منتشر شده است.
در محتوای یک نامه نسبت به رفتار حمید فرخ‌نژاد انتقاداتی شده است.
تصویری از ویشکا آسایش با یک چهره متفاوت در فضای مجازی منتشر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
0
1

این بنده خدا رو چرا خودکشیش کردن ؟!


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید