صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۲
کد خبر: 14174
گزارشگر: 213
۹۷۸
۰
۰
۳
با تصمیم شورای رقابت

بارگذاری قیمت های جدید خودرو در اپلیکیشن ایتا

بارگذاری قیمت های جدید خودرو در اپلیکیشن ایتا
قیمت های جدید خودرو ساعت 21 در اپلیکیشن ایتا بارگذاری خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، بنا بر تصمیم شورای رقابت، قیمت های جدید خودرو ساعت 21 در اپلیکیشن ایتا بارگذاری خواهد شد. 

این در حالی است که با وجود مخالفتهای بسیار اصلاح قیمتی خودرو داخلی صورت گرفته است.

همچنین صبح امروز اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت، با تاکید بر اینکه شورای رقابت نهاد قیمت‌گذار نیست، اظهار کرد: مصوبه قبلی شورا سیاست‌های کلی بازار خودرو بود و چارچوب‌های کلی این بازار را مشخص می‌کرد که بلافاصله بعد از تصویب برای عموم منتشر شد. وزارت صمت با همکاری سازمان حمایت بر اساس این دستورالعمل قیمت‌ها را محاسبه کرده و در اختیار شورای رقابت قرار داده‌اند.

وی به ایسنا گفت: این قیمت‌ها در کارگروه شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و در صحن شورا مطرح و بعد از بررسی و تصویب به وزارت صمت ابلاغ شد. قیمت‌گذاری وظیفه نهادهای اجرایی است نه شورا. چارچوب قانونی به شورا اجازه اعلام قیمت نمی‌دهد. شورا قیمت‌ها را به وزارت صمت اعلام کرده و وزارت صمت باید به عموم اعلام کند.

سخنگوی شورای رقابت با تاکید بر اینکه شورای رقابت قیمت‌گذار هیچ محصولی نیست، اظهار کرد: شورای رقابت فقط دستورالعمل منتشر می‌کند. این موضوع در بند پنج ماده ۵۸ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ذکر شده و شورا طبق قانون عمل کرده است.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات خودروسازان در جلسه روز سه‌شنبه شورای رقابت تصویب شد، لیست قیمت‌ها نه از سوی شورای رقابت و نه از سوی وزرات صمت برای عموم منتشر نشد. بر این اساس و درحالی که برخی بر این باورند لیست قیمت‌ها باید از سوی شورای رقابت منتشر می‌شد، شورای رقابت بر این نکته تاکید دارد که انتشار قیمت‌ها بر عهده نهادهای اجرایی و در این مورد وزارت صمت است./

 

https://www.asianews.ir/u/9xu
اخبار مرتبط
سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه اطلاع رسانی قیمت خودرو به دست وزارت صمت است نه شورای رقابت درباره زمان اعلام قیمت توضیحاتی داد.
شورای رقابت در اطلاعیه‌ای مصوبه خود در افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا را تشریح و اعلام کرد.
نایب رئیس شورای رقابت از بررسی و اعلام قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها خبر داد.
بازار خودرو از اواخر بهمن‌ماه با شب عید خودرویی رونق یافت و در اسفندماه در کنار افزایش قیمت دلار و همچنین تورم 40 درصدی، با افزایش سطح معاملات خودرویی همراه شد.
در حالی که مرحله دوم از ثبت‌نام طرح یکپارچه عرضه خوردوهای داخلی آغاز شده، سخنگوی وزارت صمت، ضمن اشاره به افزایش بار ترافیکی سامانه مربوطه، از افراد خواست تا ساعت غیرپیک را برای ثبت درخواست خود انتخاب کنند.
در حالی که معاون وزیر صمت دو روز پیش خبر داد قیمت کارخانه‌‌ای خودرو بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت، تکذیبیه گرانی خودرو بعد از مدت کوتاهی از انتشار این خبر نوعی شوک رسانه ای بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید