صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
کد خبر: 14178
گزارشگر: 213
۱۳۳۳
۰
۰
۱
با پرداخت دیه ۱۰ میلیاردی

محمدعلی نجفی چگونه برای همیشه از زندان آزاد شد؟

محمدعلی نجفی چگونه برای همیشه از زندان آزاد شد؟
محمدعلی نجفی در خلال رسیدگی به پرونده قتل عمد با پرداخت دیه 10 میلیاردی رضایت اولیای دم را جلب کرد و از قصاص رهایی یافت.

به گزارش آسیانیوز، محمدعلی نجفی در خلال رسیدگی به پرونده با پرداخت دیه 10 میلیاردی رضایت اولیای دم را جلب کرد و از قصاص رهایی یافت.

رسیدگی به قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی «شهرار سابق تهران»، از ۷ خرداد سال ۹۸ در دستور کار ماموران جنایی قرار گرفت.

شرق نوشت محمدعلی نجفی در خلال رسیدگی به پرونده با پرداخت دیه 10 میلیاردی رضایت اولیای دم را جلب کرد و از قصاص رهایی یافت.

این متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم به شش سال و نیم حبس محکوم شد که سرانجام در اواخر سال 1401 با عفو رهبری از زندان برای همیشه آزاد شد و پرونده او در شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بسته شد.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی در نشست روز سه‌‌شنبه ۱۵ شهریور سال 1399 هیئت عمومی این دیوان، ۳۹ نفر از قضات دیوان عالی رای دادگاه کیفری در مورد قتل عمد بودن اتهام آقای نجفی را تأیید کردند. ۲۷ قاضی هم رای شعبه ۴۱ دیوان عالی مبنی بر قتل شبه عمد را تأیید کردند.

پس از این رای‌گیری احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور اعلام کرد که اتهام آقای نجفی قتل عمد است.

محمدعلی نجفی ابتدا با رای شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران به قتل عمد محکوم شد، با این حال شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور «عمدی‌بودن» قتل را رد کرد و بدین ترتیب پرونده به هیات عمومی دیوان عالی کشور برای تصمیم‌گیری ارسال شد.

محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران و از سیاستمداران اصلاح طلب به قتل میترا استاد، همسر دومش در روز ۷ خرداد سال گذشته اعتراف کرده‌ است.

نجفی و وکلایش ابتدا اتهام قتل عمد را رد کرده و گفتند تیرها حین درگیری وی با میترا استاد شلیک شده‌ است.

در این پرونده با توجه به اینکه محمدعلی نجفی با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از خانواده مقتول رضایت گرفته است، دادگاه بدوی حکم قصاص را به شش سال و شش ماه حبس کاهش داد. نجفی همچنین به اتهام نگهداری غیرقانونی اسلحه به یک سال و سه ماه حبس محکوم شده بود./

https://www.asianews.ir/u/9xy
اخبار مرتبط
هیئت عمومی دیوان عالی کشور در نشست روز سه‌شنبه خود اتهام قتل عمد علیه محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران را تأیید کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید