صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
کد خبر: 14190
گزارشگر: 213
۲۰۲۷
۰
۰
۲
بنا بر دستور العمل شورای رقابت اعلام شد

قیمت جدید خودروهای داخلی+جدول کامل

قیمت جدید خودروهای داخلی+جدول کامل
مطابق بر دستور العمل شورای رقابت، جدول قیمت جدید خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو اعلام شد.

به گزارش آسیانیوز، لازم به ذکر است که میانگین افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا نسبت به قیمت قبلی ۲۹ درصد است.

سرانجام مطابق بر دستور العمل شورای رقابت، جدول قیمت جدید خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو اعلام شد و بر این اساس کمترین میزان افزایش قیمت ۱۰ درصد و بیشترین آن ۴۲ درصد است.

به گزارش عصر ایران، فعلاً قیمت خودروهای داخلی و غیر مونتاژی اعلام شده است و در آینده نزدیک قرار است تا خودروهای مونتاژی هم توسط شورای رقابت قیمت گذاری شوند.

مطابق با دستورالعمل ابلاغی شورای رقابت، علاوه بر بررسی کارشناسی صورت‌های مالی خودروسازان داخلی، معیار شاخص رقابت پذیری با بررسی خودروهای هم رده داخلی با همکاری تنها دانشکده تخصصی صنعت خودروی کشور (دانشکده و پژوهشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت) انجام شد و در این کارگروه از سازمان حمایت مصرف‌کننده و سایر ارکان صنعتی کشور نیز بهره گرفته شد.

بر اساس این گزارش، به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز اصلی کشور ۲۹ درصد است و همچنان برخی از محصولات تا ۳۰۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار هستند.

در طرح جدید تخصیص یکپارچه خودرو امکان تخصیص خودرو بدون قرعه‌کشی فراهم آمده است و اکنون همه واجدان شرایط می‌توانند بدون قرعه‌کشی در خصوص دریافت خودروهای مدنظر با قیمت جدید بر اساس فهرست انتظار اقدام کنند.

لازم به ذکر است که میانگین افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا نسبت به قیمت قبلی ۲۹ درصد است.

قیمت های اعلام شده بدون در نظر گرفتن هزینه مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، هزینه شماره گذاری و… است و برای مشتریان، این اعداد هم به قیمت های جدید اضافه خواهد شد.

------------------

بیشتر بخوانید

تحویل خودرو به متقاضیان طرح یکپارچه با افزایش قیمت

---------------------------------------

در جدول زیر تغییرات قیمتی تولیدات ایران‌خودرو و سایپا و تفاوت قیمتی این محصولات با نرخ‌های بازاری آمده است.

 

جدول قیمت جدید خودروهای داخلی

 

 

 

جدول قیمت جدید خودروهای داخلی

 

 

https://www.asianews.ir/u/9ya
اخبار مرتبط
محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، با حضور در بخش خبری ۱۴، از میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی درب کارخانه خبر داد.
شورای رقابت در اطلاعیه‌ای مصوبه خود در افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا را تشریح و اعلام کرد.
نایب رئیس شورای رقابت از بررسی و اعلام قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها خبر داد.
بازار خودرو از اواخر بهمن‌ماه با شب عید خودرویی رونق یافت و در اسفندماه در کنار افزایش قیمت دلار و همچنین تورم 40 درصدی، با افزایش سطح معاملات خودرویی همراه شد.
در حالی که معاون وزیر صمت دو روز پیش خبر داد قیمت کارخانه‌‌ای خودرو بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت، تکذیبیه گرانی خودرو بعد از مدت کوتاهی از انتشار این خبر نوعی شوک رسانه ای بود.
سخنگوی وزارت صنعت گفت: تصمیم وزارت صمت این است که اولین عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از شروع سال جدید، یعنی طی چند روز آینده انجام شود.
همچنانکه وزارت صمت از افزایش قیمت کارخانه ای خودرو تا 70 درصد خبر می دهد، واضح است که قیمت ها در سال آینده در بازار آزاد نیز بالا می رود و خرید خودرو دست نیافتنی تر خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید