صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
کد خبر: 14193
گزارشگر: 2
۱۲۷۱
۰
۰
۲
تحصیل در کانادا

شرایط بورسیه تحصیلی پزشکی کانادا

شرایط بورسیه تحصیلی پزشکی کانادا
این مقاله برای افرادی است که قصد دارند بورسیه تحصیلی کانادا در رشته‌های پزشکی را دریافت کنند. بورسیه تحصیلی یکی از مواردی است که هر فردی که می‌خواهد در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد آرزوی دریافت آن را دارد. اولین، اصلی‌ترین و مهمترین نکته برای دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن رزومه علمی قوی و مدرک زبان با نمره عالی است.

دریافت بورسیه تحصیلی کانادا برای فردی که قصد تحصیل در کانادا را دارد یک موهبت محسوب می‌شود. به دلیل این که کانادا یکی از کشورهایی است که دارای برترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان است. حال اگر فردی بتواند با بورسیه در این کشور تحصیل کند، فرد خوش شانسی است. زیرا بدون پرداخت هزینه‌ای می چ‌تواند در این کشور تحصیل کند. یکی از انواع بورسیه که کانادا به دانشجویان می‌دهد، بورسیه تحصیلی پزشکی است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد شرایط این نوع بورسیه صحبت کنیم.

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در رشته پزشکی

 

علاوه بر کیفیت بالای دانشگاه‌های کانادا، یکی از موارد دیگری که موجب می‌شود افراد علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه‌ها باشند، دریافت بورسیه تحصیلی کانادا است. به خصوص که بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی نیز در این کشور رایج است. برای دریافت بورسیه تحصیلی شما باید فردی قوی در زمینه تحصیل خود باشید. در واقع داشتن یک رزومه تحصیلی و آکادمیک قوی می‌تواند برای دریافت بورسیه تحصیلی کمک‌کننده باشد.

بنابراین هر فردی نمی‌تواند بورسیه دریافت کند. بلکه سطح صلاحیت علمی فرد باید در سطح بالایی باشد. همچنین در کنار آن، مدرک زبان شما نیز باید نمره‌ای در سطح بالا داشته باشد. مبلغ بورسیه به رشته تحصیلی و همچنین دانشگاهی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. رشته پزشکی جزء رشته‌هایی است که متقاضی زیادی برای دریافت بورسیه دارد‌. بنابراین فردی که می‌خواهد برای این رشته بورسیه دریافت کند، باید خود را برای یک چالش رقابتی بزرگ آماده کند.

 

انواع بورسیه تحصیلی کانادا در رشته پزشکی

 

دو بورسیه‌ای که معمولا افراد برای تحصیل در کانادا دریافت می‌کنند، بورسیه اسکالرشیپ و بورسیه فاند هستند. بورسیه اسکالرشیپ قسمتی از هزینه‌ها را برای تحصیل در رشته پزشکی بر عهده می‌گیرد. بورسیه فاند نیز بیشتر برای افرادی است که از تمکن مالی لازم برای تحصیل در کانادا برخوردار نیستند. این بورسیه تمام هزینه‌ها اعم از هزینه تحصیل و هزینه زندگی را در بر خواهد گرفت. برخی از انواع بورسیه‌های پزشکی فقط مختص رشته‌های علوم بهداشتی و پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد هستند. برخی دیگر برای مقطع دکتری و صرفاً دانشجویان بین‌المللی کاربرد دارند.
نوع دیگری از انواع بورسیه برای تمام رشته‌ها به غیر از MBA کاربرد دارد. این بورسیه نیز هم برای مقطع کارشناسی ارشد و هم برای مقطع دکتری می‌تواند استفاده شود‌. انواع دیگری از بورسیه را تمام دانشجویان بین‌المللی می‌توانند استفاده کنند که آن هم برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. نوع دیگری از بورسیه فقط برای رشته‌های پزشکی، مهندسی و علوم انسانی و برای تمام دانشجویان بین‌المللی به کار می‌رود. این بورسیه صرفاً برای دوره پست داک کانادا است.

 

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در رشته پزشکی

 

برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در رشته پزشکی مدارکی را باید ارائه دهید. یکی از این مدارک، مدرک زبان انگلیسی است که در آن باید نمره‌ای در سطح بسیار بالا دریافت کرده باشید. همچنین فرد باید مقاله‌هایی با کیفیت بالا و درجه یک داشته باشد. این مقاله‌ها باید در ISI به چاپ رسیده باشند. همچنین فرد باید از اساتید مقطع قبلی خود یک توصیه نامه خوب دریافت کرده باشد. از دیگر مدارک لازم برای دریافت بورسیه، داشتن یک انگیزه نامه تحصیلی است.
فرد باید انگیزه و هدف خود را از تحصیل در رشته مورد نظر به خوبی بیان کند. ارائه مدارک تحصیلی در تمام مقاطع قبلی نیز یکی دیگر از ضروریات برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا است. ریز نمرات این مقاطع نیز باید به انگلیسی ترجمه شده و ارائه گردند. همانطور که قبلا اشاره کردیم برای دریافت بورسیه پزشکی کانادا فرد باید یک رزومه تحصیلی و علمی قوی داشته باشد. همچنین پایان نامه پژوهشی فرد نیز باید در سطح بالا باشد. نکته دیگر اینکه آدرس دقیق محل سکونت فرد در کانادا نیز باید ارائه گردد.

موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی

مزیت های دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در رشته پزشکی

 

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به خصوص در رشته پزشکی بر هیچ کس پوشیده نیست‌. فردی که بورسیه تحصیلی دریافت می‌کند با فردی که با هزینه خود در کانادا تحصیل می کند از نظر مزایای زندگی فرقی نخواهد داشت. در واقع دریافت‌کنندگان بورسیه تحصیلی پزشکی می‌توانند از تمام مزایای تحصیلی و اقامتی کانادا استفاده کنند. اولین و مهمترین مزیت دریافت بورسیه تحصیلی این است که بیشتر هزینه‌های تحصیلی فرد از طریق دریافت بورسیه تامین خواهد شد.
برای این موضوع فرد باید بورسیه فول فاند را دریافت کند‌. به کمک این بورسیه تمام هزینه‌ها اعم از هزینه تحصیل و هزینه اقامت در کانادا تامین خواهد شد. همچنین افرادی که بورسیه تحصیلی پزشکی دریافت می‌کنند می‌توانند از تمام خدمات درمانی به صورت رایگان استفاده نمایند. فردی که بورسیه تحصیلی دریافت می‌کند پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند از امکانات شغلی خوبی بهره‌مند شود.

 

بورسیه تحصیلی کانادا در رشته های تخصصی پزشکی

 

اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که می‌خواهید بورسیه تحصیلی کانادا را برای رشته‌های تخصصی پزشکی دریافت کنید، در قدم اول باید بتوانید بورسیه پزشکی را دریافت نمایید. در واقع فردی که می‌خواهد در یکی از رشته‌های پزشکی مدرک تخصصی خود را دریافت کند، اول از همه باید از رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شود. اگر در دانشگاهی به جز دانشگاه‌های کانادا برای مقطع پزشکی تحصیل کرده باشید، می‌توانید مدرک خود را معادل‌سازی نمایید. این معادل‌سازی کمک می کند تا بتوانید بورسیه تخصص پزشکی را دریافت کنید.
البته یکی دیگر از ضروریات برای این امر این است که فرد دوره رزیدنتی آموزش پزشک خانواده را گذرانده باشد. همچنین یک سری آزمون‌هایی در شورای پزشکی برگزار می‌شوند که فرد باید در این آزمون‌ها شرکت کرده و تایید صلاحیت شود. آزمون دیگری نیز با نام آزمون معادل‌سازی وجود دارد که از شرایط دیگر دریافت بورسیه تخصصی پزشکی کانادا است. پس از اینکه تمامی این موارد انجام شد نیاز دارید که مدرک زبان با نمره بالا را دریافت کنید. کلیه این موارد در کنار یکدیگر می‌توانند بورسیه تخصص پزشکی کانادا برای فرد را به ارمغان آورند.

بورسیه تحصیلی کانادا

سخن پایانی

 

این مقاله برای افرادی بود که قصد دارند بورسیه تحصیلی کانادا در رشته‌های پزشکی را دریافت کنند. بورسیه تحصیلی یکی از مواردی است که هر فردی که می‌خواهد در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد آرزوی دریافت آن را دارد. اولین، اصلی‌ترین و مهمترین نکته برای دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن رزومه علمی قوی و مدرک زبان با نمره عالی است.
اگر واجد این شرایط هستید به احتمال زیاد بتوانید بورسیه را دریافت کنید. اما برای اینکه نکات جزئی‌تر و تکمیلی‌تر را دریافت کنید بهتر است با یک موسسه مهاجرتی مجرب مشورت نمایید. موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی با تجارب بالا و متخصصین حرفه ای در این زمینه، گزینه خوب و قابل اعتمادی برای دریافت مشاوره مهاجرتی است.

https://www.asianews.ir/u/9yd
اخبار مرتبط
این روزها در راستای تسهیل شیوه‌های آموزش، در عرصه‌ی سیستم‌های آموزشی جهان آموزش الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دانشگاه‌های کانادا هم علاوه بر آموزش حضوری از آموزش مجازی استفاده می‌شود. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب تمام نکات با اهمیت و شرایط تحصیل آنلاین در کانادا را بررسی کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید