صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵
کد خبر: 14194
گزارشگر: 2
۸۵۰
۰
۰
۱
افزایش امنیت

قفل کمد استخری چیست و چرا استفاده از آن ضروری است؟

قفل کمد استخری چیست و چرا استفاده از آن ضروری است؟
قفل استخری در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شود و هرکدام از آنها قابلیت‌های مختص به خود را دارند. ما قصد داریم در این مقاله شما را با انواع قفل استخری (قفل باشگاهی) آشنا کنیم.

قفل کمد استخری چیست و چه تفاوت‌هایی با قفل‌های معمولی دارد؟ همه ما کم‌وبیش از فضاهای تفریحی و ورزشی مثل استخر، باشگاه و... استفاده کرده‌ایم و به‌خوبی با ضرورت وجود کمد و قفل‌های ایمن در آن باخبر هستیم. در تمامی فضاهای ورزشی، محلی برای نگهداری لوازم مراجعین در نظر گرفته شده است. این فضاها به‌واسطه کمدهای شماره‌گذاری شده و قفل‌های مخصوص از هم جدا می‌شوند.
همه ما در اکثر مواقع ممکن است لوازم مهم و با ارزشی مثل موبایل، کارت‌بانکی، وجه نقد و... را به همراه داشته باشیم که در هنگام مراجعه به چنین مکان‌هایی نیازمند فضایی امن برای نگهداری و مراقبت از آنها هستیم.
درگذشته استخر و باشگاه‌ها از کمدهایی با قفل معمولی بهره می‌بردند که به‌سادگی با تکثیر کلید، شکستن قفل و سایر ترفندها، قابل‌نفوذ بودند. با پیشرفت تکنولوژی، قفل‌های بسیار مقاوم و امنی با نام قفل استخری یا قفل باشگاهی طراحی شدند. استفاده از این قفل‌ها کم‌کم مرسوم شد و حالا همه فضاهای این‌چنینی از تکنولوژی قفل‌های الکترونیک برای بالابردن امنیت محیط کاری خود استفاده می‌کنند.
قفل استخری در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شود و هرکدام از آنها قابلیت‌های مختص به خود را دارند. ما قصد داریم در این مقاله شما را با انواع قفل استخری (قفل باشگاهی) آشنا کنیم.

 

قفل کمد استخری چیست؟

 

همان‌طور که پیش‌تر هم به این موضوع اشاره کردیم، قفل استخری (قفل باشگاهی) نوعی قفل دیجیتال است که بر روی کمد مجموعه‌های ورزشی یا باشگاهی نصب می‌شود. این قفل به دلیل طراحی و ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای آنها حساسیت کمی نسبت به رطوبت و آب دارند.
قفل استخری (قفل کمد باشگاهی) به‌راحتی بر روی انواع کمد فلزی، چوبی و ام‌دی‌اف قابل‌نصب است و می‌توان بدون انجام تغییرات بزرگ بر روی کمد از آنها استفاده کرد.
منبع تغذیه اکثر قفل‌های استخری باطری است. این قفل‌ها بسیار کم‌مصرف و مقرون‌به‌صرفه هستند و باطری استفاده شده در آنها عمر زیادی می‌کند. به همین دلیل هیچ‌گونه نگرانی از بابت هزینه‌های جاری قفل وجود ندارد.
قفل‌های استخری با روش‌های مختلفی مثل کارت مخصوص، رمز، دستبند مغناطیسی و... قابل‌دسترسی هستند که مدل دستبندی آن بیش از بقیه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

قفل استخری چیست

یکی دیگر از قابلیت‌های انواع قفل استخری، درنظرگرفتن امکانات اضافه و تنظیمات مرکزی آن است. یعنی می‌توان دستبند را به‌وسیله سیستم مدیریتی شارژ کرد و بدون دردست‌داشتن پول نقد از شارژ آن برای امکانات جانبی و خرید در فروشگاه‌های درون باشگاهی استفاده کرد.
قفل استخری در دو گروه آفلاین و آنلاین قابل‌نصب هستند که هر کدام مزایای مختص به خود را دارند. در ادامه با انواع قفل باشگاهی (قفل استخری) آشنا خواهید شد.

 

انواع قفل باشگاهی چیست و نحوه کارکرد آنها چگونه است؟

 

حالا که به‌صورت کامل به سؤال قفل کمد استخری چیست پرداختیم، بهتر است تا کمی در مورد نحوه استفاده از آنها و انواع مدل‌های رایج صحبت کنیم. طبق مطلبی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، قفل‌های استخری در دو مدل آفلاین و آنلاین تولید می‌شوند.
قفل‌های آفلاین جزو ساده‌ترین مدل‌ها هستند و بدون نیاز به نرم‌افزار خاص و هیچ‌گونه سیم‌کشی بر روی کمد باشگاه یا استخر نصب می‌شوند.
بر خلاف مدل قبل، قفل‌های آنلاین ویژگی‌های زیادی دارند و توسط یک سیستم مرکزی، مدیریت می‌شوند. برخی از این مدل قفل‌ها نیازمند سیم‌کشی و مداربندی هستند، اما برخی دیگر به‌صورت مستقل طراحی شده‌اند و برای استفاده از آنها نیاز به انجام فرایند خاصی نیست.
هر دو مدل قفل‌های آنلاین و آفلاین دارای حافظه مستقل هستند و توانایی ذخیره اطلاعات در قفل را دارند؛ اما مدل‌های آنلاین از طریق نرم‌افزار مخصوص و کامپیوتر نیز قابل‌تنظیم و مدیریت خواهند بود.
نکته دیگری که این دو مدل قفل را از هم مجزا می‌کند، کنترل آنلاین و از راه دور است. اگر قفل‌های یک مجموعه از نوع آنلاین باشند، شما قادر هستید با کد دسترسی مخصوص و یک کامپیوتر، حتی از راه دور به تنظیمات قفل نظارت کنید و تغییرات موردنیاز خود را انجام دهید.
برای قفل‌های باشگاهی دسترسی‌های مختلفی طراحی شده است که برخی از رایج‌ترین آنها به‌صورت زیر هستند.

 

قفل‌های باشگاهی کارتی

 

این مدل از قفل دیجیتال به کمک یک کارت مغناطیسی مخصوص اجازه باز شدن را صادر می‌کند. درون کارت‌های مغناطیسی تراشه کوچکی وجود دارد که با قرارگرفتن کارت در کنار قفل، یک پیام الکترونیکی را به قفل ارسال می‌کند. با پردازش پیام توسط سیستم مرکزی قفل، درب کمد باز می‌شود و فرد اجازه دسترسی به کمد خود را خواهد داشت. قفل کارتی معمولاً به‌صورت آنلاین با بخش مرکزی در ارتباط است. این موضوع کمک می‌کند تا در صورت گم‌شدن یا خراب‌شدن یک کارت، به‌سادگی بتوان آن را از حافظه قفل پاک کرد و کارت جدیدی را به آن اختصاص داد.

قفل کمد باشگاهی چیست

قفل‌های استخری رمزی

 

قفل‌های رمزی نیز یکی از انواع قفل‌های رایج در فضاهای ورزشی و تفریحی هستند که به‌وسیله یک رمز یا کد مخصوص، درب کمد را باز خواهند کرد. این قفل‌ها معمولاً دارای یک صفحه‌کلید یا صفحه لمسی هستند که واردکردن رمز از طریق آنها انجام می‌شود.
قفل باشگاهی رمزی از طریق یک سیستم مرکزی و نرم‌افزار مخصوص قابل‌مدیریت است و در مدل‌های پیشرفته‌تر امکان کنترل از راه دور یا دسترسی از طریق موبایل هم وجود دارد.

 

قفل‌های استخری دستبندی

 

نحوه عملکرد قفل‌های دستبندی مشابه همان کارت‌های مغناطیسی است و با استفاده از تراشه‌ای که در دستبند تعبیه شده، عمل باز شدن درب کمد را انجام می‌دهد. قفل دستبندی به دلیل راحتی در استفاده، مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و امکانات اضافه‌ای که می‌توان برای آن در نظر گرفت، معمولاً بیشتر از سایر گزینه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.
در هر دو مدل آنلاین و آفلاین قفل دستبندی، می‌توان دسترسی‌ها را تنظیم کرد و برای یک یا چند دستنبد (مدیریت مجموعه)، اجازه باز کردن همه کمدها را در نظر گرفت.

 

ویژگی‌های بهترین مدل قفل کمد استخری الکترونیکی چیست؟

 

هنگام انتخاب قفل کمد استخری (باشگاهی)، چندین موضوع وجود دارد که می‌تواند به اطمینان کاربران کمک کند. در این بخش به چند ویژگی کلیدی که در هنگام خرید بهترین قفل کمد استخری باید به آن توجه کنید، می‌پردازیم.

۱- سهولت در استفاده : استفاده از انواع قفل استخری باید ساده باشد تا افراد با هر میزان سن و تحصیلاتی بتوانند با قفل کار کنند و در هنگام باز و بستن آن با مشکل روبه‌رو نشوند.
۲- دسترسی چندکاربره : کمدهای الکترونیکی استخر باید بتوانند چندین کاربر را در خود جای دهند و هر کاربر کد دسترسی منحصربه‌فرد خود را داشته باشد. این موضوع می‌تواند به اطمینان از امنیت وسایل شخصی و رفع مشکل در هنگام بروز اتفاقات مختلف کمک کند.
۳- بادوام بودن : کمدهای الکترونیکی استخری باید طوری ساخته شوند که در برابر عواملی مانند آفتاب، باران و رطوبت مقاوم باشند. زیرا فضاهای این چنینی بسیار پرتردد هستند و هرگونه حساسیت قفل باعث خرابی و افزایش هزینه‌های مجموعه خواهد شد.

بهترین مدل قفل کمد استخری الکترونیکی

۴- قفل خودکار : یک قفل کمد الکترونیکی خوب باید دارای مکانیزم قفل خودکار باشد که با بسته‌شدن درب کمد به‌صورت خودکار عمل قفل‌شدن را انجام دهد. این مسئله به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز کمک می‌کند و نگرانی افراد را کاهش می‌دهد. با این قابلیت حتی اگر کاربر بستن درب را فراموش کند، کمد او ایمن باقی می‌ماند.
۵- مصرف پایین : عمر باتری کمد استخری بسیار مهم است، زیرا می‌تواند بر روی دفعات تعویض باتری و عملکرد قفل کمد تأثیر بگذارد. حتماً مدل‌های کم‌مصرفی را انتخاب کنید که عمر باتری طولانی‌تری دارند.
۶- قابلیت‌ مانیتورینگ : برخی از کمدهای باشگاهی مجهز به قابلیت‌های نظارتی هستند. این مورد می‌تواند به افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت کمک کند.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی کردیم به سؤال قفل کمد باشگاهی چیست پاسخ دهیم و شما را با انواع قفل‌های استخری آشنا کنیم. امروزه استفاده از قفل‌های دیجیتال در مراکز ورزشی و تفریحی به یک ضرورت تبدیل شده است و حتی ممکن است نظر افراد را برای عضویت در یک مجموعه ورزشی تغییر دهد.
فراهم‌کردن امنیت برای مراجعین و دادن حس اطمینان به آنها یکی از نکات مهم در جذب مخاطب و مشتری‌مداری است. نکته مهم و قابل‌توجه دیگر این است که قفل‌های باشگاهی به دلیل نصب انبوه، هزینه زیادی را برای یک مجموعه به وجود می‌آورند.
بنابراین، اگر در انتخاب برند و محصول موردنظر دقت نکنید، هزینه‌های جاری افزایش می‌یابد و دردسرهای مختلفی را به وجود می‌آورند. بر همین اساس حتماً در هنگام خرید قفل استخری دقت کرده و باتوجه‌به نکاتی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، محصول مناسب را انتخاب کنید. هوک یکی از شرکت‌های باتجربه و موفق در عرصه ارائه انواع قفل هوشمند و دیجیتال است. این شرکت به جز ارائه محصولات باکیفیت نظیر کاداس، خدمات پس از فروش، نصب و راه‌اندازی محصولات مربوطه را نیز انجام می‌دهد.
با خدمات پس از فروش هوک، دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی بابت نصب غیرحرفه‌ای، تعمیرات و سایر مشکلات احتمالی نخواهد بود. زیرا تمام فرایندهای لازم از خرید تا راه‌اندازی قفل به طور استاندار توسط پرسنل حرفه‌ای همین شرکت انجام می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/9ye
اخبار مرتبط
معمولاً برای خرید گاوصندوق مهم ترین مسئله ای که مطرح می‌شود کیفیت آن و سپس قیمت آن می باشد. اگر می خواهید یک گاوصندوق دیجیتال اثر انگشتی ایمن خریداری کنید بهتر است کیفیت و اعتبار برند آن را مد نظر قرار داشته باشید. گنج بان یکی از بهترین تولید کنندگان گاوصندوق در ایران میباشد که با قیمتی بسیار مناسب انواع گاوصندوق دیجیتال اثر انگشتی را به فروش می رساند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید