صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۰
کد خبر: 14199
گزارشگر: 213
۷۶۹
۰
۰
۱
معاون حمل و نقل شهرداری منطقه ۵ خبر داد

علت تغییرات در فاز ۲ شهرک اکباتان

علت تغییرات در فاز ۲ شهرک اکباتان
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۵ گفت: اقداماتی در مسیر تعریض جنوب به شمال بلوار شهید صارمی خیابان هگمتانه یکم حدفاصل مسجد امام خمینی تا تره‌بار اکباتان صورت گرفت.

به گزارش آسیانیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ از تعریض محور فاز ۲ شهرک اکباتان خبر داد.

مهدی نوروزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ گفت: با توجه به درخواست های متعدد شهروندان و در راستای حل مشکلات ترافیکی، اقداماتی در مسیر جنوب به شمال بلوار شهید صارمی خیابان هگمتانه یکم حدفاصل مسجد امام خمینی تا تره‌بار اکباتان صورت گرفت.

نوروزی ادامه داد: به علت عرض کم و پارک حاشیه‌ای در دو طرف خیابان و عدم امکان تردد خودروهای امدادی و حمل بار معاونت ترافیک نسبت به تعریض خیابان از سمت پیاده رو شرقی جنوب به شمال اقدام کرد.

------------

بیشتر بخوانید

سوییت‌ شهرک اکباتان ۲.۵ میلیارد تومان/ساختمان هایی با انقضای 300 سال

--------------------------
به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش سایت شهر، وی تاکید کرد: با اقدام ترافیکی صورت گرفته، با ایجاد فاصله مناسب، تردد خودروهای امدادی و حمل بار به سهولت امکان پذیر است.

--------------

بیشتر بخوانید

ناگفته های شهرک اکباتان و سازندگان آن/ راز «سازه هایی محصور در میان درختان»

--------------------------------

این در حالی است که شهرک اکباتان نامی است که در دهه ۵۰ میان اهالی تهران مشهور شده بود.

در این مکان، بلند مرتبه هایی به طور وسیع ساخته شد؛ تا جایی که ۱۵ هزار آپارتمان در این شهرک گرد هم آمدند اکباتان از نام قدیم شهر همدان که «هگمتانه» بود، گرفته شد و در پارسی کهن به معنای گردهمایی است و هم اکنون هم مکان بزرگ و دلپذیری برای زندگی خانوارهای ایرانی شده است و داستان های مفصلی در دل خود دارد.

حدود ۵۰ سال قبل پروژه اکباتان به ابتکار و همت گلزار شبستری آغاز شد.این پروژه آنقدر بزرگ و منحصر به فرد بود که در همان زمان مجله تایم مطلبی در ستایش آن پروژه تحت عنوان «هر ساعت، یک خانه» منتشر کرد./

https://www.asianews.ir/u/9yj
اخبار مرتبط
رحمان گلزار شبستری، سرمایه‌گذار و سازنده شهرک اکباتان تهران، در سن ۹۲ سالگی در فلوریدای آمریکا درگذشت. برای یادگار زیبای معماری او در ایران، به علت دارا بودن رعایت استانداردهای بالای معماری و شهرسازی عمر مفیدی معادل ۳۰۰ سال پیش بینی شده است.
شهرک اکباتان نامی است که در دهه ۵۰ میان اهالی تهران مشهور شده بود. در این مکان، بلند مرتبه هایی به طور وسیع ساخته شد؛ تا جایی که ۱۵ هزار آپارتمان در این شهرک گرد هم آمدند اکباتان از نام قدیم شهر همدان که «هگمتانه» بود، گرفته شد و در پارسی کهن به معنای گردهمایی است و هم اکنون هم مکان بزرگی برای زندگی خانوارهای ایرانی شده است و داستان های مفصلی در دل خود دارد. در این باره با مهران فیروز بخت، مستندساز نام آشنا که در حال تولید فیلم مستندی درباره شهرک اکباتان است گفت و گوی کوتاهی انجام داده ایم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید