صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۳
کد خبر: 1423
گزارشگر: 99
۹۲۶۶
۰
۰
۵

۹ محصول جدید ایران‌خودرو در راه بازار

۹ محصول جدید ایران‌خودرو در راه بازار
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو از تولید و عرضه ۹ محصول جدید این خودروساز به بازار طی سه سال آینده خبر داد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو از تولید و عرضه ۹ محصول جدید این خودروساز به بازار طی سه سال آینده خبر داد.به نقل از ایران خودرو، کیانوش پورمجیب در نشست خبری امروز (شنبه) در شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو)، عرضه پنج محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما را برنامه توسعه محصول برای سال آینده دانست و اعلام کرد: علاوه‌براین این محصولات، چهار خودرو k۱۳۲ صندوقدار،  k ۱۲۵ کراس اوور و k ۱۲۱ هاچ بک و همچنین دنای برقی از بهمن سال ۱۳۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.وی با بیان اینکه اقدامات توسعه‌ای ایران‌خودرو در شرایط تحریم سبب حفظ رونق تولید و مقابله با اثرات تحریم صنعت خودرو شده است،  در رابطه با توسعه محصولات جاری ایران‌خودرو تاکید کرد: این توسعه همراه با ارتقای کیفیت و استاندارد و منطبق با الزامات قانونی خواهد بود. تجهیز محصولات به گیربکس اتوماتیک نیز بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای برای محصولات جاری خواهد بود.تولید انبوه خودروهای با پلت‌فرم جدید، از سال ۱۴۰۰ پورمجیب با اشاره به طراحی پلت‌فرم اختصاصی ایران خودرو ضمن اینکه  این توسعه با پوشش حداکثری استانداردها و الزامات به روز و قوانین داخلی و حتی بازارهای صادراتی صورت خواهد گرفت، اظهار کرد:  پلت‌فرم ایران‌خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی داشته و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است. همچنین قابلیت پوشش سگمنت‌های مختلف خودرویی شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت. تولید انبوه محصولات بر مبنای پلت‌فرم جدید از سال ۱۴۰۰ خواهد بود و از سرمایه‌گذاری‌های به صورت بهینه استفاده خواهد شد.وی از تدوین نقشه راه گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان پیش‌نیاز توسعه محصولات آینده در حوزه‌ موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی و تکنولوژی و خبر داد و گفت: در این مسیر، پروژه‌های توسعه‌ای جدیدی تعریف شده است. از جمله این بررنامه‌ها  طراحی، توسعه و بومی‌سازی پلت‌فرم مطابق با اهداف استراتژیک و نقشه راه، پیشرانه‌های جدید مطابق با نقشه راه قوای محرکه و مطالعات امکان‌سنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی استمعاون تحقیقات، طراحی و تکوین ایران‌خودرو ادامه داد: برای توسعه خانواده قوای محرکه کم مصرف نیز برنامه‌هایی درنظر گرفته‌ شده است. کاهش تعداد سیلندرها به سه عدد، کاهش حجم موتور و به‌کارگیری سیستم توربو و  سیستم‌های الکتریکی  بخشی از آن است. در توسعه قوای محرکه خودروهای برقی و هیبریدی، دو محصول رانا و دناپلاس نیز جزو برنامه‌ها هستند. توسعه و بهبود قوای محرکه جاری به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی از برنامه‌های مهم و موثر گروه صنعتی ایران‌خودرو خودروساز است. در این زمینه بازنگری‌های قابل ملاحظه‌ای  در طراحی سیستم‌های موتور به منظور کاهش مصرف سوخت انجام شده است.طراحی و توسعه موتور EC ۵ گامی بزرگ در شرایط تحریمی -پورمجیب توسعه موتور EF۷ پلاس که سهم بالایی در محصولات ایران‌خودرو دارد را بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای در بخش موتور برشمرده و گفت: براساس الزامات قانونی ارتقای سطح آلایندگی خودروهای تجاری با موتور ملی به سطح یورو ۵ و کاهش میزان مصرف سوخت خودروهای جاری تا یک لیتر در سیکل ترکیبی، نسبت به حالت فعلی سبب توسعه موتور خانواده EF شده است.این مقام مسئول با شاره به اینکه طراحی و توسعه موتور EC ۵  با سطح بالای داخلی‌سازی را از جمله دستاوردهای ایران خودرو در شرایط تحریمی و قطع همکاریی‌های بین‌المللی بوده است، خاطر نشان کرد:  این موتور قابلیت انطباق بر روی محصولات ایران‌خودرو را داشته و به میزان ۵ درصد مصرف سوخت را نسبت به موتور TU۵ کاشه می‌دهد. همچنین با تولید این موتور علاوه بر حفظ سرمایه‌گذاری خط تولید موتور TU ۵ امکان دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو۵ برای محصولات جاری فراهم شده است.تولید گیربکس  ۶ دنده از سال ۱۴۰۰ و گیربکس دو کلاچه اتوماتیک از دوسال بعد از آن-وی افزود:  طراحی و توسعه گیربکس دستی شش دنده و آغاز تولید آن‌ها از سال ۱۴۰۰ و همچنین طراحی و توسعه گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و تولید از سال ۱۴۰۲ را از جمله برنامه‌های ایران‌خودرو در بخش توسعه گیربکس محصولات است.  به کارگیری فرمان برقی در محصولات پژو ۲۰۷ و دناپلاس نیز  سبب بهینه‌سازی مصرف سوخت و آلایندگی، افزایش راحتی و ایمنی شده است. ضمن اینکه روغن هیدرولیک نیز حذف خواهد شد.

https://www.asianews.ir/u/18x
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید