صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۸
کد خبر: 14247
گزارشگر: 213
۷۷۸
۱
۰
۲
چهار سناریو درباره سرنوشت حمله روسیه به اوکراین

پایان جنگ اوکراین: پوتین یا زلنسکی می میرند!

پایان جنگ اوکراین: پوتین یا زلنسکی می میرند!
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا چهار سناریوی غیرمنتظره و چگونگی تأثیر آنها بر روند درگیری در اوکراین را ترسیم کرده است.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس اسناد افشا شده آمریکایی، واشنگتن روی چهار سناریوی غیرقابل پیش‌بینی و چگونگی تاثیر آنها بر روند جنگ در اوکراین متمرکز است.

نیویورک تایمز نوشت: در بخشی از این اسناد سناریوهایی در مورد برنامه‌ریزی برای حوادث احتمالی در اوکراین ارائه شده است.

براین اساس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا چهار سناریوی "غیرمنتظره" و چگونگی تأثیر آنها بر روند درگیری در اوکراین را ترسیم کرده است. این سناریوهای فرضی شامل مرگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی از اوکراین، برکناری رهبری در نیروهای مسلح روسیه و در نهایت حمله اوکراین به کرملین است.

این آژانس معتقد است جنگ اوکراین به احتمال زیاد طولانی خواهد بود. اما توضیح می‌دهد که چگونه هر سناریوی غیرمنتظره به طور بالقوه می‌تواند منجر به تشدید تنش در اوکراین، پایان دادن به درگیری از طریق مذاکره شود یا هیچ تأثیر اساسی بر مسیر جنگ نداشته باشد.

سند "وایلد کارت" که توسط سازمان های اطلاعاتی ایجاد شده برای کمک به افسران نظامی، سیاستگذاران یا قانونگذاران طراحی شده است که در هنگام ارزیابی، گزینه‌های خود در مورد نتایج احتمالی رویدادهای بزرگ را ارائه کنند.

این سند به عنوان "RELIDO" علامت گذاری شده است، که نشان می دهد تصمیم برای انتشار اطلاعات - برای مثال برای شرکای خارجی - بر عهده برخی مقامات ارشد است. تاریخ آن 24 فوریه است و با برچسب "ONE YEAR" برچسب گذاری شده است، که نشان می دهد تجزیه و تحلیل، یک سال پس از شروع تهاجم در مقیاس کامل انجام شده است.

براساس این سند گفته شده در صورت اجرای سناریوی حمله اوکراین به کرملین، طیف گسترده‌ای از پیامدهای بالقوه که می‌تواند منجر به تشدید تنش شود رخ می‌دهد. احتمالا پوتین با یک بسیج نظامی در مقیاس کامل و در نظر گرفتن استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی، به اعتراض عمومی پاسخ دهد. یا ترس عمومی می‌تواند باعث شود که او برای حل و فصل جنگ مذاکره کند.

اما دولت بایدن به ویژه در مورد حمله احتمالی اوکراین به مسکو نگران است زیرا ممکن است باعث تشدید تنش شدید از سوی روسیه شود. خطرات چنین حمله‌ای از سوی اوکراین یکی از دلایلی است که ایالات متحده تمایلی به ارائه موشک‌های دوربرد به کی‌یف ندارد.

----------

بیشتر بخوانید

پایان تاریخ نزدیک است!
-------------------------------------------

مقامات ایالات متحده همچنین هشدار دادند که اسناد فاش شده دارای تاریخ هستند و در بسیاری از موارد ارزیابی‌های فعلی سازمان‌های اطلاعاتی مختلف را نشان نمی دهند./

منبع: ایسنا

https://www.asianews.ir/u/9zu
اخبار مرتبط
دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ولادیمیر پوتین به دلیل جرائم جنگی حکم بازداشت صادر شده است.
جنگ در اوکراین باعث انتقاد از تصمیمات صدراعظم سابق در مورد خط لوله نورد استریم شده است.
یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور از سفر هفته گذشته ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا به کی‌یف و دیدارش با رئیس جمهور اوکراین خبر داد.
روسیه و بلاروس رزمایش‌های مشترک نیروی هوایی را در شرایطی آغاز کرده‌اند که نگرانی‌ها از اینکه مسکو در حال فشار آوردن به بلاروس برای پیوستن به جنگ اوکراین بوده، افزایش یافته است.
لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به کتاب «پایان تاریخ و آخرین انسان» اثر فرانسیس فوکویاما، دانشمند آمریکایی، مدعی شد که سیاستی را با هدف ایجاد «پایان تاریخ» در حال دنبال شدن است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، که در یک سفر غیرمنتظره وارد واشنگتن شد، در یک سخنرانی در کنگره آمریکا، مدعی شد پهپادهای ایرانی که صدها فروند آن به روسیه فرستاده شده، زیرساخت های حیاتی اوکراین را تهدید می کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
A
۱۴۰۲/۰۱/۲۶
0
0
1

Pootin will loose certainly......


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید