صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
کد خبر: 14259
گزارشگر: 213
۶۴۲۲
۰
۰
۱
براساس اظهارات معاون مرکز مبادلات طلا و ارز

معرفی بانک هایی که ارز مسافرتی ارایه می دهند

معرفی بانک هایی که ارز مسافرتی ارایه می دهند
بانک‌های عامل فروش ارز مسافرتی در فرودگاهها معرفی شدند.
به گزارش آسیانیوز، معاون مرکز مبادلات طلا و ارز امروز دو بانک عامل فروش ارز مسافرتی را اعلام کرد. این بانک‌ها در فرودگاهها باجه‌های ارزی و خودپردازهای ارزی دارند.

 بانک‌های عامل فروش ارز مسافرتی در فرودگاهها معرفی شدند.

طبق اعلام معاون مرکز مبادلات، علاوه بر بانک ملی از این پس، بانک ملت نیز نسبت به فروش ارز مسافرتی اقدام می کند.
مسعود توکلی، با اعلام خبر افزایش تعداد بانک‌های فروشنده ارز مسافرتی به خبرگزاری تسنیم گفت: شعب منتخب ارزی بانک ملت هم مانند بانک ملی نسبت به فروش ارز مسافرتی اقدام می کنند و متقاضیان ارز مسافرتی می توانند به این شعب نیز مراجعه کنند.

وی افزود: متقاضیان خرید ارز مسافرتی با مراجعه به شعب ارزی اعلام شده از سوی این بانک‌ها، در ازای پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی، رسیدی را دریافت می کنند که باید آن را در فرودگاه تحویل باجه های ارزی بدهند و ارز خریداری شده را دریافت کنند.

به گفته توکلی، هم اکنون هر دو بانک (ملی و ملت) در فرودگاه ها باجه های ارزی و خودپردازهای ارزی دارند که مسافران می توانند از این طریق نسبت به دریافت ارز خود اقدام کنند.

طبق تصمیم بانک‌مرکزی؛ برای مسافرت های زمینی 300 یورو و مسافرت‌های هوایی 500 یورو اختصاص داده شده است؛ ارز مسافرتی در پشت گیت فرودگاه‌ها به مسافران تحویل داده خواهد شد.

 مسافران برای دریافت 500 یورو باید بلیط مسافرت هوایی – گذرنامه معتبر – عوارض خروج پس از اخذ اسناد مثبته را به باجه بانک ملی یا بانک ملت در فرودگاه‌ها ارائه دهند.

مسافران برای دریافت 300 یورو ارز مسافرتی زمینی، ریلی و دریایی نیز باید بلیط مسافرت دریایی و ریلی – گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار – ویزای کشور مقصد در صورت نیاز – عوارض خروج از کشور به باجه‌های بانکی ارائه دهند.

گفتنی است، قیمت ارز مسافرتی مانند نرخ های اعلامی در بازار متشکل ارزی است. ضمن اینکه فروش ارز به افراد با سن قانونی کمتر از 5 سال و ایرانیان مقیم خارج از کشور انجام نمی شود./
https://www.asianews.ir/u/a06
اخبار مرتبط
برای معرفی بهترین صرافی خارجی می‌توان لیست بلندی از این صرافی‌ها را تهیه کرد؛ با این حال، کارمزد کم همیشه هم دلیل بر برتری یک صرافی نیست. در قدم اول صرافی باید امکانات مطلوبی داشته باشد تا بتوانید معاملات سودآوری را در آن انجام دهید.
در این مقاله بهترین صرافی‌ها را به شما معرفی کنیم تا باتوجه به نیاز خود، انتخابی مناسب داشته باشید.
رئیس سازمان بورس با اشاره به رسیدن ارزش سهام عدالت به ۱۰۰ میلیون، درباره شرایط فروش درصدی از آن توضیحاتی داد.
در حالی که از امروز سه شنبه ۱۵ فروردین، معاملات ربع بهار آزادی در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز شد؛ عموم مردم می توانند با مراجعه به نشانی www.ice.ir ربع سکه خریداری کنند.
بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی نحوه فروش اسکناس از طریق واریز به حساب ارزی بانکی مشتری را منتشر کرد.
بازار ارز در اولین روز پس از تعطیلات نوروز، روندی نزولی را تجربه کرد؛ در حالی که یک کارشناس گفت آنچه از رشد واقعی قیمت دلار جلوگیری می کند، رفع تحریم هاست.
خرید ارز سهمیه‌ای با کارت ملی که بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی، با شرایطی مجاز بود با تغییراتی مواجه شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید