صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
کد خبر: 14263
گزارشگر: 2
۶۶۹
۰
۱
۲
کنترل حریق

معرفی محصول دمپر ضد حریق

معرفی محصول دمپر ضد حریق
دمپرهای آتش، محصولاتی هستند که به منظور کنترل حریق در کانال‌ های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع به کار برده می ‌شوند. زمانی که دما بالا می‌ رود، دریچه های دمپر ضد حریق بسته شده و مانع از گسترش آتش می گردد.

دمپرهای آتش، محصولاتی هستند که به منظور کنترل حریق در کانال‌ های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع به کار برده می ‌شوند. زمانی که دما بالا می‌ رود، دریچه های دمپر ضد حریق بسته شده و مانع از گسترش آتش می گردد.
این تجهیزات فوق العاده باعث می شوند که میزان آسیب های ناشی از آتش سوزی به حداقل برسد و امنیت ساکنین ساختمان حفظ گردد. در این مقاله قصد داریم که شما را با فوائد بی نظیر دمپر ضد حریق، کاربرد آن و انواع این محصول آشنا کنیم، پس ما را همراهی کنید.

 

دمپر ضد حدیق چه کاربردی دارد؟

 

امروزه سعی می شود که برای ساخت انواع سازه ها از متریال ضد حریق استفاده شود، تا در صورت بروز آتش سوزی خسارات وارد شده به ساکنین ساختمان به حداقل برسد. ایمنی ساختمان ‌ها در برابر آتش بسیار ضروری و مهم است؛ زیرا موجب حفاظت از جان و مال مردم و محدود کردن خسارات اقتصادی ناشی از آسیب دیدن بنا می گردد.
با وجود همه تمهیداتی که مهندسین ساختمان برای افزایش مقاومت سازه در برابر آتش انجام می دهند، حریق می تواند از طریق سیستم انتقال هوا در داخل ساختمان گسترش پیدا کند. برای جلوگیری از این فاجعه از دمپرهای ضد دود و حریق استفاده می شود. دمپر ضد حدیق نقش کلیدی در جلوگیری از گسترش آتش دارد. این وسیله با تشخیص زود هنگام افزایش دما، به طور موثری جلوی نفوذ حریق را می گیرد.

 

انواع دمپر ضد حدیق

 

دمپر ضد حدیق در انواع موتوری و فیوزی وجود دارد. دمپرهایی که دارای مکانیزم فیوز هستند، به دلیل برخورداری از قطعات مسی، در صورت بروز آتش سوزی سریعا دمپر ضد آتش بسته می شوند و از این طریق به کنترل حریق کمک می‌کنند. دمپر ضد حریق موتوری نیز دارای موتور است و کاربر می تواند، یک سیستم تشخیص دود را نیز به این تجهیزات متصل کند.

 

************

 

دریچه بازدید داکت اسپلیت


دریچه بازدید داکت اسپلیت

پس از نصب و راه اندازیِ دستگاه داکت اسپلیت، با توجه به نیاز به بازدیدهای دوره‌ای برای چکاپ، تعمیر دریچه بازدید داکت اسپلیت و یا در بعضی موارد تعویض دستگاه داکت اسپلیت و نیز برای محفوظ نگهداشتنِ دستگاه از دید عمومی، به دربی به عنوان دریچه بازدید داکت اسپلیت نیاز است. دریچه بازدید داکت اسپلیت در پایین دستگاه داکت اسپلیت بر روی کلافی که برای آن در نظر گرفته شده تعبیه و مورد کاربرد قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه دستگاه داکت اسپلیت به وسیله‌ی سقف کاذب پوشانده می‌گردد، لذا برای دسترسی به دستگاه، وجود دریچه بازدید داکت اسپلیت لازم و ضروری است دریچه بازدید داکت اسپلیت از چند نوع جنس قابلیت ساخت دارد که به تفصیل به شرح کلیه‌ی جزییات و ویژگی های تمام انواع آن خواهیم پرداخت:

 

الف- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی

 

الف-۱- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی

 

این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از عمومی ترین انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت است. در این مدل هم جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و هم جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از آلومینیوم می‌باشد. جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از پروفیل آلومینیومی با عرض ۳ و ۵ سانت است. درجاهایی که ساختار کلافِزیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت کاملاً استاندارد و گونیا و بدون مشکل باشد به طور عمومی از کلاف ۳ سانتی برای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌گردد که در این حالت به دریچه بازدید داکت اسپلیت، دریچه بازدید داکت اسپلیت با فریم معمولی می‌گویند. دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده لولایی اما اگر کلاف زیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت دچار ناگونیایی یا مشکلاتی از این دست باشد، برای پوشش کلیه عیوب و ایجاد ساختارِزیبا برای دریچه بازدید داکت اسپلیت (دریچه بازدید فن کویل) از فریم ۵ سانتی برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی استفاده می‌گردد.

 

*****

 

عایق الاستومری رولی

 

عایق الاستومری رولی ابزاری خاص و بسیار پربازده در زمینه تاسیسات است که با ویژگی های خاص خود میتواند به عایق شدن خطوط لوله و اتصالات در مقابل حرارت و تغییرات دمایی کمک کند.

 

عایق الاستومری رولی چه کاربردی دارد؟

عایق الاستومری رولی

در انواع متنوع و در ضخامتهای متفاوت تولید و به بازار عرضه می گردد.

عایق الاستومری رولی، جهت عایق کاری مقاطع و سطح های با کندانس نسبتا بالا مورد استفاده قرار میگیرد. عایق الاستومری رولی در برابر حرارت بالا، گاز ازن و اشعه ماورای بنفش و همچنین در برابر شرایط نامناسب جوی ،رطوبت،آلاینده ها و گازهای خورنده و همچنین مواد شیمیایی، مقاومت بسیار بالایی دارد. . قیمت عایق الاستومری که از آن بعنوان عایق الاستومری رولیک نیز یاد می شود می تواند بعنوان عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار گیرد، بطوریکه عایقی به ضخامت ۲ سانتی متر می تواند شدت صوت را تا ۳۵ دسی بل کاهش داده و عملا به عنوان یک عایق صوتی ایفای نقش کند. عایق الاستومری رولی،غیررشته ای و غیرمتخلخل بوده که باعث پایداری عایق هنگام نصب در برابرِ پارگی یا تکه تکه شدن می شود. عایق الاستومری رولی را که در بعضی جاها اجبارا بصورت اکسپوز،نمایان می ماند می توان با استاده از رنگِ پلیمری که مخصوص عایق الاستومری لوله ای می باشد رنگ آمیزی نمود. در محلهای سربسته و داخلی ، عایق الاستومری رولی را می توان بدون هیچ پوششی نصب نمود، اما در محلهای روباز، سطح بیرونی عایق الاستومری رولی را با لایه ای از آلومینیوم در ضخامتهای گوناگون جهت حفاظت در برابر ضربه، عوامل فرسایشی جوی و افزایش طول عمر عایق الاستومری رولی، کاور می کنند.
عایق الاستومری رولی ابزاری خاص و بسیار پربازده در زمینه تاسیسات است که با ویژگی های خاص خود میتواند به عایق شدن خطوط لوله و اتصالات در مقابل حرارت و تغییرات دمایی کمک کند. این موضوع به طور مستقیم و محسوس در افزایش عمر لوله تاثیر خواهد گذاشت.

https://www.asianews.ir/u/a0a
اخبار مرتبط
زمانی که صحبت از نمایندگی اشنایدر می‌شود بسیاری از افراد ناخوداگاه به فکر خرید محصولات صنعتی باکیفیت می‌افتند. شرکت اشنایدر الکتریک به عنوان یک شرکت فرانسوی شناخته می‌شود که دارای محصولات صنعت برق باکیفیت و اورجینال است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید