صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۰
کد خبر: 1427
گزارشگر: 2
۸۹۶
۰
۰
۲
توسط هواپیمایی اختصاصی با حمایت امارات متحده عربی؛

محموله سازمان جهانی بهداشت در فرودگاه امام خمینی

محموله سازمان جهانی بهداشت در فرودگاه امام خمینی
ششمین محموله سازمان جهانی بهداشت توسط هواپیمایی اختصاصی با حمایت امارات متحده عربی و به وزن ۷.۵ تن و به ارزش ۳۰۰ هزار دلار شامل تجهیزات مورد نیاز پرسنل بیمارستان ها برای ۱۵ هزار نفر امروز در فرودگاه امام تحویل جمهوری اسلامی ایران شد.

یک تیم شش نفره سازمان جهانی بهداشت با ۷٫۵ تن تجهیزات پزشکی، از جمله کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، ماسک و دستگاه‌های تنفسی از امارات راهی تهران شد.
این کمکها که ارزش آنها بیش از ۳۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود، شامل دستکش، ماسک‌های جراحی و دستگاه‌های تنفسی است.
ارسال این بسته‌های کمکی به ایران در حالی‌ست که رابرت بلنچارد، نماینده سازمان جهانی بهداشت پیش از این گفته بود که «درخواست‌ها برای تجهیزات مقابله با کرونا در جهان افزایش یافته و این سازمان با کمبود مواجه است».
قرار بود هفته گذشته تیم سازمان جهانی بهداشت و کمک‌های مورد نیاز به ایران ارسال شود، اما به‌خاطر مشکل ممنوعیت پرواز کشورهای همسایه به ایران، این کار با تأخیر روبه‌رو شده بود
جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در توئیتی ضمن قدردانی از کمک‌های سازمان جهانی بهداشت، نیاز‌های ایران به اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا را برشمرد. ظریف این نیازها را "ماسک‌های ان۹۵ و سه‌لایه؛ تهویه هوا؛ لباس جراحی؛ کیت تشخیص ویروس کرونا؛ PPF، محافظ صورت و بدن" اعلام کرد.
بر اساس آخرین آمار ابتلای قطعی ۱۵۰۱ نفر در ایران به ویروس کرونا ثابت شده و ۶۶ نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند. آماری که بعد از چین بالاترین آمار قربانیان بر اثر ویروس کرونا در جهان است.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1vm
اخبار مرتبط
کرونا ویروس جدید (CoV) نوعی جدید از ویروس است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید