صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
کد خبر: 14273
گزارشگر: 213
۱۰۱۸
۰
۰
۱
رئیس صنف جایگاهداران کشور اعلام کرد

آغاز جمع آوری کارت‌ سوخت های آزاد جایگاه ها/به همراه داشتن کارت سوخت شخصی ضروری شد

آغاز جمع آوری کارت‌ سوخت های آزاد جایگاه ها/به همراه داشتن کارت سوخت شخصی ضروری شد
اجرای حذف کارت‌ سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها در تهران از امروز آغاز می‌شود.
به گزارش آسیانیوز، رئیس صنف جایگاهداران کشور از اجرای طرح جمع‌آوری کارت سوخت آزاد از پمپ بنزین‌های تهران خبر داد و اعلام کرد که از این به بعد هر جایگاه تنها یک کارت سوخت خواهد داشت و مردم حتما کارت سوخت را به همراه داشته باشند.

اجرای حذف کارت‌ سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها در تهران از امروز آغاز می‌شود.

جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه ها‌ی بنزین در راستای محدودتر شدن این کارت ها در جایگاه‌های سوخت تهران از امروز آغاز می‌شود.

اسدالله قلی زاده رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: تعداد کارت‌های آزاد سوخت تا ۷۰ درصد در جایگاه‌ها کمتر می‌شود به طوری که متقاضیان حتما برای سوختگیری باید از کارت شخصی خود استفاده کنند.

او گفت: تمام کسانی که کارت سوخت دریافت نکرده اند، باید برای و کارت‌های المثنی خود اقدام کنند چرا که در حال حاضر در هر سکوی نازل سوختگیری یک عدد کارت سوخت وجود دارد.

تسنیم نوشت از روز گذشته حذف ۷۰ درصدی کارت سوخت آزاد جایگاه‌های کشور اجرایی شده است و متقاضیان می‌بایست از کارت سوخت شخصی خودرو خود استفاده کنند.

هم اکنون به علت تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشور‌های همسایه قاچاق سوخت از شهر‌های مرزی به شیو ه‌های مختلف صورت می‌گیرد که با اجرای برنامه جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد می‌توان تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

این طرح در بعضی از شهر‌ها به صورت آزمایشی اجرا شده است و مردم بیشتر از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1401 قاچاق بنزین در کشور رشد 250 درصدی و قاچاق گازوئیل 69 درصد افزایش داشته است که این به این مفهوم است که روزانه 50 میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود.

بر اساس طرح جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد، هیچ برنامه‌ای برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد و قیمت بنزین هم تغییر نخواهد کرد./
https://www.asianews.ir/u/a0k
اخبار مرتبط
رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت:ما مخالف روش های اجباری و جمع آوری کارت ها به صورت سریع هستیم؛ چرا که موجب ایجاد مشکلات زیاد برای مردم و جایگاهداران می شود.
رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی‌ ان جی طرحی برای توزیع رایگان آماده شد.
غیر از ثبت قیمت‌های بالاتر پس از سوخت‌گیری،کشیدن مبالغ اضافه از کارت برخی مشتریان و فروش مکمل های غیر مجاز، اخیرا جعل و از اعتبار خارج کردن کارت های سوخت، حضور در برخی جایگاه های سوخت را ناامن کرده است.
یک نماینده مجلس در توییتی نوشت: آلودگی هوا، مصرف دو برابر بنزین و قتل هزاران نفر در جاده ها کافی نیست؟
در نخستین ماه بهار ۱۴۰۲، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد.
دفتر سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد که به منظور مدیریت مصرف، سقف سوخت‌گیری با کارت‌های شخصی تعیین شده است؛ بر این اساس سوخت‌گیری برای کلان شهرها 40 لیتر و برای شهرهای کوچک‌تر 30 لیتر تعیین شده است.
بهادری جهرمی با اشاره به وضعیت سفرهای نوروزی، گفت: میزان سفرها در سال 1401 به قبل از کرونا برگشت و اقتصاد گردشگری رونق گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید