صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
کد خبر: 14275
گزارشگر: 213
۸۸۲
۰
۰
۱
از سوی دفتر امنیتی امور خارجه ایالات متحده اعلام شد

اقدام جنجالی آمریکا/تعیین ۱۵ میلیون دلار جایزه برای دستیابی به شبکه مالی سپاه پاسداران

اقدام جنجالی آمریکا/تعیین ۱۵ میلیون دلار جایزه برای دستیابی به شبکه مالی سپاه پاسداران
دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در بخش موسوم به «پاداش برای عدالت» برای دریافت اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران ایران ۱۵ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است.

به گزارش آسیانیوز، در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن علیه ایران دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا برای اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران جایزه تعیین کرده است.

پس از آن که برخی کشورهای اروپایی در ماه‌های گذشته خواستار اقدامات قهری علیه سپاه پاسداران ایران بوده و حتی تلاش کردند نام آن را در فهرست اتحادیه اروپا از سازمان‌های تروریستی قرار دهند، اکنون دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود دست به اقدام جدیدی زده است.

ایسنا نوشت دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در بخش موسوم به «پاداش برای عدالت» برای دریافت هر گونه اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران ایران تا سقف ۱۵ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است.

پاداش برای عدالت اطلاعیه مربوط به این جایزه را به‌طور همزمان در وب سایت و صفحه رسمی خود در توئیتر منتشر کرده و در آن خواستار دریافت اطلاعات پیرامون شبکه مالی سپاه پاسدران به منظور قطع کردن منابع مالی این نهاد ایرانی شده است.

پاداش برای عدالت در ادامه اطلاعیه خود با طرح ادعاهایی درباره فعالیت‌های سپاه پاسداران ایران و نیروی سپاه قدس در داخل و خارج از کشور مدعی شده است که هدف از این کار متوقف کردن تروریست‌ها است.

این دفتر وابسته به وزارت خارجه آمریکا تاکید دارد که رسالت برنامه «پاداش برای عدالت» تولید اطلاعات سودمند برای محافظت از مردم آمریکا و تقویت امنیت ملی ایالات متحده است.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که چند رو زگذشته ۱۳۰ عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای رسمی به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از این اتحادیه خواستند تا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.


این نامه که از سوی نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده نوشته شده روز دوشنبه، ۲۱ فروردین، به جوزف بورل فرستاده شده است.

مدعیان این نامه ابراز امیدواری کردند که موضوع قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی در جلسه آتی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا «مورد توجه لازم» قرار بگیرد.

نمایندگان امضاکننده نامه مدعی شده اند: «امیدواریم در جلسه آتی شورای روابط خارجی به این موضوع بسیار مهم و توجه لازم صورت بگیرد، زیرا دیگر وقت آن رسیده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال‌های متمادی از موارد متعدد نقض حقوق بشر و فعالیت‌های تروریستی حمایت کرده و در آنها دست داشته است./
https://www.asianews.ir/u/a0m
اخبار مرتبط
یزد - ناحیه شهید منتظر قائم سپاه الغدیر استان یزد : روز جهانی قدس 1402 به عنوان معیار عزت و ذلت امت اسلامی در سال جاری از اهمیت بسیار متفاوتی در مقایسه با سالهای گذشته برخوردار و نیازمند تحول در رویکردها و اقدامات معطوف به این رخداد بزرگ و تعیین کننده جهانی است
کنگره آمریکا از اتحادیه اروپا خواست سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار دهد.
مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: آمریکا پاسخ حمله به پایگاه‌هایش در عراق و روسیه را خواهد داد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برجام از دستور کار آمریکا خارج شده است ما دیپلماسی را خواستار بودیم ولی ایران جدیت نشان نداد.
براساس گزارش ها اقدامات تحریمی اروپا مدعی است که علیه افرادی در ایران انجام گرفته است که در تولید پهپادها و قطعات [نظامی] در حمایت از ارتش روسیه نقش داشته‌اند.
پس از فراز و نشیب های فراوان گفت و گوهای برجامی، گزارش های متعددی از شکست در مذاکرات هسته ای یا معاملات قریب الوقوع به گوش رسیده است.
در ادامه اتهام زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران کاردار موقت سفارت انگلیس به وزارت خارجه احضار شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید