صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
کد خبر: 14277
گزارشگر: 2
۱۲۳۲
۰
۰
۲
ربات چت جی پی تی

آیا از chat GPT می توان برای ترید در بازارهای مالی استفاده کرد؟

آیا از chat GPT می توان برای ترید در بازارهای مالی استفاده کرد؟
هر فردی که به نوعی سرگرم تکنولوژی و اخبار آن است،دربارهٔ ربات chat GPT مطالبی شنیده یا خواهد شنید.رباتی که فقط ظرف مدت دو ماه به۱۰۰میلیون کاربر دست یافته است.این رکورد در تکنولوژی بی‌نظیر بوده است اما چه چیزی باعث شده است تا مفهوم چت جی پی تی به این سرعت و با این شدت ترند شود؟در این مقالهٔ کوتاه بدون شک دید واضح‌تری نسبت‌به موضوع پیدا خواهید کرد.ما همچنین به این موضوع که آیا می‌توان از چت‌ جی پی تی به‌عنوان ابزار ترید بازارهالی مالی استفاده کرد یا خیر پرداخته‌ایم.لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

Chat GPT را بیشتر بشناسید

 

چت جی پی تی رباتی است که با استفاده از هوش مصنوعی به سوالات مختلف در حوزه‌های مختلف پاسخ می‌دهد. ربات Chat Generative Pre-Trained Transformer یا همان چت جی پی تی یکی از محصولات شرکت OpenAI است. این شرکت توسط ایلان ماسک و سم آلتمن در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده‌است و از سوی مایکروسافت حمایت می‌شود. ربات مذکور در دسته ربات‌های هوش مصنوعی تولیدی یعنی ربات‌هایی با قابلیت خلق محصولات جدید قرار دارد.
شرکت اپن اِی آی محصولات دیگری با نام Dall-E تولید کرده‌است که قدرت تبدیل جملات و کلمات به تصویر را دارد. ربات چت جی پی تیز نیز می‌تواند برای سوالات و درخواست‌های کاربران پاسخ‌های شبیه به انسان تولید کند. ربات مذکور قدرت پاسخگویی به سوالات متنوع تقریباً در همهٔ زمینه‌ها را دارد و به نوعی می‌توان آن را یک ربات همه‌فن‌حریف نامید.

 

عملکرد چت جی پی تی چگونه است؟

 

ربات چت جی پی تی با استفاده از مدل زبان برنامه‌نویسی LLM که یک مدل زبان برنامه‌نویسی بزرگ است پشتیبانی می‌شود. عملکرد و پایهٔ پاسخ‌های این ربات براساس مجموعه‌ای از داده‌های بزرگ یا بیگ دیتا صورت می‌گیرد. هوش مصنوعی چت جی پی تی به لطف داده‌های آموزش داده‌شدهٔ حجیم، قابلیت تولید پاسخ‌های انسان‌مانند را دارد. بر همین اساس این ربات به‌طور شگفت‌انگیزی، موردتوجهٔ دنیای کنونی قرار گرفته‌است.
ربات هوش مصنوعی chat GPT پیام‌ها و سوالات قبلی کاربران را ثبت می‌کند و می‌تواند از این داده‌ها برای پاسخ‌های بعدی خود استفاده کند. به‌عبارتی توانایی یادگیری از پیام‌ها و سوالات کاربران قدرت تحلیل و پاسخ‌دهی ربات مذکور را افزایش داده‌است.

 

دلیل ترندشدن چت‌ جی پی تی

 

ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی رکورد ترندشدن در حوزهٔ تکنولوژی را شکسته است. سم آلمتن یکی از بنیانگذاران این پروژه اعلام کرده‌است که این ربات در ۵ دسامبر ۲۰۲۲ یعنی تنها ۵ روز پس از راه‌اندازی توانست یک میلیون کاربر دریافت کند. این رقم ظرف مدت دو ماه به ۱۰۰ میلیون کاربر که یک رقم بی‌نظیر در دنیای تکنولوژی رسید. زمانی که این سرعت ترندشدن را با برنامه‌های اینستاگرام و تیک‌تاک که به ترتیب پس از گذشت ۳۰ و ۹ ماه توانستند به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال برسند مقایسه کنید، تفاوت در محبوبیت چت‌ جی پی‌ تی را بهتر درک خواهید کرد. می‌توان ۳ دلیل برای این قضیه بیان کرد:

۱- دسترسی‌پذیری گسترده در میان عموم؛ به‌عبارتی تا پیش از این هیچ محصول هوش مصنوعی دیگری به این اندازه در دسترس نبوده است.
۲- پاسخ‌های دقیق و هوشمندانه در سطح پاسخ‌های انسانی.
۳- حمایت سرمایه‌گذاران مشهور از قبیل ایلان ماسک و مایکروسافت.

چت جی پی تی چیست

چت جی‌پی‌تی و دنیای ارزهای دیجیتال

 

دنیای کریپتو کارنسی یا همان رمزارزها، یک صنعت نوپا در عرصهٔ تکنولوژی است. این مقوله که بر پایهٔ تکنولوژی بلاکچین پایه‌گذاری شده‌است، هنوز هم برای افراد بسیاری مرموز و پیچیده است. chat GPT در حوزهٔ باکچین و پاسخ‌های ساده و قابل‌فهم به کاربران بسیار عالی عمل کرده‌است. این ربات AI کارآمد مفاهیم پیچیده و دشوار شبکهٔ بلاکچین را برای کاربران ساده‌سازی می‌کند. می‌توان گفت به لطف این ربات، افراد بیشتری به حوزهٔ ارزهای دیجیتال جذب شده‌اند.

 

چت جی‌پی‌تی و رشد قیمت ارزهای AI

 

داده‌های وب‌سایت CoinGecko نشان می‌دهد که ترندشدن ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی موجب افزایش قابل‌ملاحظهٔ قیمت رمز ارزهای هوش مصنوعی ازجمله ALETHEHA، NMR، FET، DBC و AGIX ، AI نیز شده‌است. شایان ذکر است که برخی از ارزهای حوزهٔ هوش مصنوعی، تحت تأثیر قرار نگرفتند.

 

تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل

 

‌اگرچه پیشرفت تکنولوژی به‌ویژه هوش مصنوعی موجب آسان‌شدن امور زندگی انسان‌ها می‌شود، اما پیامد روی کار آمدن ربات chat GPT فقط امید و خوشحالی نبوده است. بسیاری از مشاغل بابت تصاحب شغلشان توسط هوش مصنوعی و ربات‌های آن نگران هستند و این نگرانی بی‌مورد نیست. هرچند که بنابر نظر کارشناسان، هوش مصنوعی فقط می‌تواند جایگزین برخی از مشاغل شود و بعضی از مشاغل از سلطهٔ این فناوری در امان‌اند.
براساس پیش‌بینی کارشناسان هوش مصنوعی، به‌زودی جایگزین مشاغلی از قبیل مدیران خدمات مشتری، حسابداران، منشی‌ها، تصحیح‌کنندگان، کارگران شاغل در بخش بسته‌بندی، خدمات خرده‌فروشی، رانندگان، سربازان و افراد نظامی، پزشکان و پرستاران، نگهبانان امنیتی و تحلیل‌گران داده خواهد شد.

 

آیا chat GPT برای ترید بازارهای مالی و تجزیه و تحلیل داده‌ها مناسب است؟

 

شاید کنجکاو باشید که آیا در خصوص تحلیل داده‌های بازارهای مالی می‌توان به چت جی پی تی اعتماد کرد؟ یا این‌که آیا این ربات برای ترید مناسب است یا خیر؟ در این خصوص باید بگوییم که بله؛ یکی از ویژگی‌های جالب‌توجهٔ چت جی پی تی قابلیت و توانایی آنالیز داده‌های گوناگون است. این ربات می‌تواند داده‌ها را در تایم‌های فریم مختلف تجزیه و تحلیل کند و اطلاعات مناسبی را به کاربر ارائه دهد.
جالب است بدانید که ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی حتی توانایی احساسات کنونی بازارهای مالی را دارد. این ربات با دسترسی به اطلاعات متعدد و بررسی شاخص‌ها قادر به ارائه پاسخی نسبتاً دقیق از وضعیت فعالی بازار و احساسات کاربران خواهد بود.
در عرصهٔ AI (Artificial intelligence) یا همان هوش مصنوعی محصولات دیگری با قابلیت استفاده در ترید وجود دارند. این محصولات می‌توانند دشواری و پیچیدگی معاملات بازارهای مالی را کاهش داده و در تصمیم‌گیری‌های سخت و حساس به کمک تریدرها بیایند.

ربات هوش مصنوعی chat GPT

جمع‌بندی

 

ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی یک محصول جدید از شرکت OpenAI است. این محصول بی‌نظیر برپایهٔ دیتایس بزرگ و با استفاده از مدل برنامه‌نویسی LLM توسعه یافته‌است. مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشخصهٔ ربات CHATGPT، توانایی پاسخ‌های معقول و انسان مانند درزمینه‌های متنوع است. ربات هوش مصنوعی چت جی پی توانایی تجزیه و تحلیل بازارهای مالی را دارد و در تصمیم‌گیری تریدرها به‌ویژه در مواقع حساس، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/a0o
اخبار مرتبط
برای معرفی بهترین صرافی خارجی می‌توان لیست بلندی از این صرافی‌ها را تهیه کرد؛ با این حال، کارمزد کم همیشه هم دلیل بر برتری یک صرافی نیست. در قدم اول صرافی باید امکانات مطلوبی داشته باشد تا بتوانید معاملات سودآوری را در آن انجام دهید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید