صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۴
کد خبر: 14301
گزارشگر: 2
۶۰۸
۰
۰
۲
پرداخت‌های ارز دیجیتال

بررسی پرداخت‌های رمز ارزی همراه با جزییات

بررسی پرداخت‌های رمز ارزی همراه با جزییات
با گذر زمان سطح پذیرش پرداخت‌های رمز ارزی توسط خرده‌فروشان، افراد و کسب‌وکارها رو به افزایش است. درحالی که شما می‌توانید این دارایی را به صورت دستی انتقال دهید، درگاه‌های پرداختی روش ساده‌تری برای پذیرش پرداخت‌های رمز ارزی ارائه می‌دهند. این روش شما را از کپی دستی آدرس‌ها و ارتکاب اشتباه حفظ می‌کند. همچنین، می‌توانید از کارت اعتباری یا نقدی رمز ارزی استفاده کنید تا با رمز ارز موجود در حساب لینک شده، پرداخت‌های فیات انجام دهید.

پرداخت‌های رمز ارزی همراه با جزییات

 

پرداخت‌های رمز ارزی روشی سریع و ارزان برای انتقال دارایی فراهم می‌کنند. هیچ نیازی به حساب‌های ارز فیات داخلی برای انجام انتقال‌های بین‌المللی وجود ندارد. معمولا یک سرویس پرداختی از یک کیف پول بصری‌تر است و پشتیبانی مشتری نیز دارد. از سوی دیگر درگاه‌های پرداختی کنترل کمتری از سوی مشتری بر انتقال‌ها اعمال می‌کنند، ممکن است کارمزد دریافت کنند و به زمان بیشتری از یک کیف پول استاندارد برای راه‌اندازی نیاز دارند.

شما می‌توایند با استفاده از پلتفرم Binance Pay پرداخت‌های رمز ارزی خود را انجام دهید. این سرویس برای تمام کاربران بایننس با یک کیف پول رمز ارزی در دسترس قرار دارد و هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌کند. شما بلافاصله پس از آمادگی می‌توانید شروع به انجام پرداخت به مقصد هر کاربر دیگر یا خرده‌فروش مورد پشتیبانی از Binance Pay انجام دهید. همچنین، اگر پرداخت با کارت‌های اعتباری یا نقدی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید کارت بایننس را به طور رایگان دریافت کنید.
اگرچه رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری و امکان کسب سود شهرت دارند، اما کاربردهای دیگری برای آن‌ها وجود دارد: پرداخت. به سادگی می‌توان این موضوع را فراموش کرد که افراد از رمز ارزهای‌ی همچون بایننس کوین، بیت کوین و BUSD جهت انتقال پول استفاده می‌کنند. خرده‌فروش‌های بزرگ همچون مایکروسافت و استارباکس و کسب‌وکارهای کوچک شروع به پذیرش پرداخت‌های رمز ارزی در ازای خدمات و کالاهای خود کرده‌اند.

 

نحوه‌ی کار پرداخت‌های ارز دیجیتال چگونه است؟

 

یک پرداخت رمز ارزی در ساده‌ترین سطح خود رمز ارزها را از یک کیف پول به کیف پول دیگری انتقال می‌دهد. جهت انجام این کار به طور دستی، شما به آدرس عمومی دریافت کننده نیاز خواهید داشت. سپس شما با استفاده از کیف پول خود آدرس را ثبت کرده و پول را ارسال می‌کنید. در حالی که این پروسه به نظر ساده می‌آید اما می‌تواند برای تازه‌کارها پیچیده و گیج‌کننده باشد. اشتباهات جبران ناپذیر مثل انتقال رمز ارز اشتباه به آدرس مدنظر یا انتخاب شبکه‌ی بلاکچین اشتباه در میان کاربران اتفاق نادری نیست. از آنجایی که هیچ راهی برای بازگردانی یک تراکنش رمز ارزی وجود ندارد، معمولا این اشتباهات منجر به خسارات سنگینی می‌شوند.
جهت کمک به جلوگیری از نقص در این پروسه، شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات رمز ارزی همچون بایننس روش‌های مطلوب‌تری برای انجام پرداخت‌های رمز ارزی ایجاد کرده‌اند. این درگاه‌ها یک پروسه‌ی پیچیده را به پروسه‌ای تبدیل می‌کنند که صرفا طی چند ثانیه به پایان می‌رسد. گام‌های دقیق وابسته به پردازشگر پرداختی تفاوت دارد، اما معمولا روش آن بدین شکل است:

۱- یک مشتری تصمیم می‌گیرد برای یک کالا یا خدمات پولی پرداخت کند، یا فردی می‌خواهد به یکی از دوستان خود پول انتقال دهد.
۲- دریافت کننده با درگاه پرداختی خود یک فاکتور دیجیتال ایجاد می‌کند. این فاکتور معمولا یک QR code است که شامل آدرس کیف پول دریافت کننده و مقدار موردنیاز است. برای مثال خرید یک وعده غذایی 10 دلاری به 10 دلار از یک رمز ارز مشخص با نرخ فعلی بازار نیاز دارد.
۳- فرد پرداخت کننده QR code را با اپلیکیشن مربوطه اسکن کرده و پرداخت را تایید می‌کند.
۴- مقدار رمز ارز مورد نظر به حساب دریافت کننده یا کیف پول دیجیتال وی انتقال می‌یابد.

کل این پروسه می‌تواند طی چند کلیک انجام شود. همچنین از این طریق، انتقال به شکل امن‌تر و راحت‌تری انجام می‌شود.
شایان ذکر است شما می توانید آموزش صرافی بایننس را در سایت زوم ارز مطالعه نمایید.

 

کارت‌های رمز ارزی برای پرداخت

 

گزینه‌ی دیگر برای پرداخت‌های رمز ارزی، استفاده از کارت‌های اعتباری یا نقدی لینک شده به رمز ارز است. از این طریق، شما می‌توانید حتی با وجود پذیرش فیات توسط دریافت کننده، برای پرداخت از رمز ارزها استفاده کنید. شما جهت استفاده از یک کارت رمز ارزی به ذخیره‌ی کوین‌ها و توکن‌ها نزد ارائه دهنده‌ی کارت خود نیاز خواهید داشت. زمانی که خریدی انجام می‌دهید، صرافی رمز ارزی دارایی دیجیتال شما را در ازای ارزهای فیات مورد نیاز به فروش می‌رساند و رقم دریافتی را به دریافت کننده ارسال می‌کند. ممکن است در برخی از موارد این‌گونه باشد که شما با استفاده از رمز ارز خود، اعتبار ماهانه را پرداخت می‌کنید. شرایط وابسته به صادر کننده‌ی کارت یا موسسه‌ی مالی مربوطه تغییر می‌کند.
شما می‌توانید از کارت‌های رمز ارزی در جاهایی فراتر از درگاه‌های پرداختی ارز دیجیتال استفاده کنید. هرچند، در صورتی که آن‌ها پرداخت با کارت را به طور مستقیم نپذیرند ارسال پول به فرد مورد نظر سخت‌تر می‌شود. اگر فرد دریافت کننده بخواهد پول خود را به شکل رمز ارز دریافت کند استفاده از کارت نیز امکان پذیر نخواهد بود. در حال حاضر هر دوی شرکت‌های ویزا و مسترکارت امکان پرداخت با کارت رمز ارزی از طریق ارائه دهندگان گوناگون خدمات مالی را فراهم می‌کنند.

 

مزایای پرداخت‌های رمز ارزی چیست؟

 

انتقال پول به شکل رمز ارز حتی بدون استفاده از درگاه‌های پرداختی یا کارت‌های ارز دیجیتال مزایای خود را دارد. زمانی که این کار از طریق سیستم پرداختی انجام شود، مزایای آن بیشتر می‌شود:

۱- امکان استفاده از بیت کوین و بقیه‌ی رمز ارزها تقریبا در همه‌ی کشورها وجود دارد. این کار شما را از تبدیل دارایی به ارز فیات محلی در زمان انجام پرداخت‌های بین المللی بی‌نیاز می‌کند.
۲- وابسته به شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات رمز ارزی، تراکنش‌های شما تقریبا بلادرنگ انجام می‌شوند. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که هر دو طرف انتقال از سرویس مشابه استفاده می‌کنند. حتی اگر تراکنش شما بلادرنگ انجام نشود، معمولا سریع‌تر از یک انتقال بانکی است و با کارمزد تراکنش پایین‌تر، ارزان‌تر تمام می‌شود.
۳- یک سرویس پرداختی رمز ارز دارای تیم پشتیبانی مشتریان خواهد بود که در صورت برخورد با مشکلات به شما کمک خواهند کرد. این تیم معمولا زمانی که پول خود را از طریق یک کیف پول رمز ارزی انتقال می‌دهید وجود ندارد.
۴- استفاده از یک درگاه پرداختی رمز ارز بنا به دلایل زیادی نسبت به راه‌اندازی و مدیریت یک کیف پول برای تازه‌کارها ساده‌تر است.

 

معایب پرداخت‌های رمز ارزی چیست؟

 

در حالی که مزایای این روش به سادگی قابل تشخیص هستند، ممکن است کاربران باتجربه در استفاده از این روش با محدودیت‌هایی مواجه شوند.

۱- شما در سرویس‌های پرداختی رمز ارز نسبت به راه‌اندازی کیف پول توسط خودتان کنترل کمتری دارید. بسیاری از افراد تجربه‌ی سنتی داشتن اختیار کامل بر رمز ارز خود را ترجیح می‌دهند. یک درگاه پرداختی یک واسطه را در میان این پروسه اضافه می‌کند.
۲- اگر از استیبل کوین‌ها استفاده نکنید ممکن است با نوسانات بالا در قیمت‌های رمز ارزها مواجه شوید. در چنین حالتی، امکان برنامه‌ریزی مالی دقیق برای دریافت کننده سخت می‌شود.
۳- ممکن است مجبور شوید در پروسه‌ی ثبت نام طولانی با احراز هویت KYC و AML روبه‌رو شوید. با اینکه این پروسه‌ها امنیت افراد را تامین می‌کنند، در مقایسه با ایجاد یک کیف پول توسط خودتان به انرژی و زمان بیشتری نیاز دارند.
۴- برخی از شبکه‌های پرداختی در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند کارمزد کسب می‌کنند.
۵- رمز ارزها به عنوان روش پرداختی به طور گسترده مورد پذیرش قرار ندارند.

 

Binance Pay چیست؟

 

Binance Pay یک سرویس پرداختی رمز ارز است که به تمام کاربران صرافی بایننس ارائه می‌شود. این سرویس روشی بدون مرز و بدون تماس را برای انتقال و دریافت رمز ارزها به شکل سریع ارائه می‌دهد. تمام چیزی که برای ارسال رمز ارز نیاز دارید یک ایمیل، شماره تلفن یا شناسه پرداختی فرد مدنظر است. همچنین شما می‌توانید یک QR code ایجاد کنید که مقدار خاصی از رمز ارز، نوع آن و یک پیام را جهت ارسال به طرف مقابل تعیین می‌کند. همچنین Binance Pay لیستی از فروشگاه‌هایی دارد که از طریق این سرویس پرداخت‌های رمز ارزی را می‌پذیرند.

 

چگونه می‌توانم از Binance Pay استفاده کنم؟

 

اگر از قبل حساب بایننس دارید، وارد برگه‌ی Binance Pay شوید. سپس به سوی ایجاد یک نام مستعار برای سرویس پیش از ارسال و دریافت رمز ارز هدایت خواهید شد.
برگه‌ی Send به شما اجازه خواهد داد تا با استفاده از ایمیل، شماره تلفن یا شناسه‌ی پرداخت، پرداخت خود را انجام دهید. برگه‌ی Receive به شما QR code شخصی خود را همراه با گزینه‌ی شخصی سازی آن برای تراکنش‌های خاص ارائه خواهد داد.

 

استفاده از Binance Card

 

اگر به استفاده از رمز ارز جهت پرداخت برای خریدهای روزانه‌ی فیات علاقه دارید، کارت رمز ارزی بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود. شما می‌توانید در صورت تکمیل احراز هویت KYC و AML با حساب بایننس خود برای دریافت کارت رایگان Binance Visa ثبت نام کنید. جهت استفاده از آن، صرفا میزان رمز ارز مورد نظر جهت استفاده در کارت را به کیف پول Funding خود انتقال دهید. زمانی که بخواهید با کارت خود پرداختی انجام دهید، رمز ارز موجود در ازای ارز محلی فروخته خواهد شد و ارز محلی دریافت شده به حساب فروشنده انتقال خواهد یافت.

منبع: زوم ارز
https://www.asianews.ir/u/a1c
اخبار مرتبط
هر فردی که به نوعی سرگرم تکنولوژی و اخبار آن است،دربارهٔ ربات chat GPT مطالبی شنیده یا خواهد شنید.رباتی که فقط ظرف مدت دو ماه به۱۰۰میلیون کاربر دست یافته است.این رکورد در تکنولوژی بی‌نظیر بوده است اما چه چیزی باعث شده است تا مفهوم چت جی پی تی به این سرعت و با این شدت ترند شود؟در این مقالهٔ کوتاه بدون شک دید واضح‌تری نسبت‌به موضوع پیدا خواهید کرد.ما همچنین به این موضوع که آیا می‌توان از چت‌ جی پی تی به‌عنوان ابزار ترید بازارهالی مالی استفاده کرد یا خیر پرداخته‌ایم.لطفاً تا پایان همراه ما باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید