صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۴
کد خبر: 14307
گزارشگر: 213
۱۱۱۹
۰
۰
۱
اظهارات عجیب وزیر کار درباره دستمزد

خبر مهم درباره اعمال افزایش حقوق کارگران

خبر مهم درباره اعمال افزایش حقوق کارگران
در حالی که افزایش حقوق کارگران باید از فروردین ماه اعمال شود، وزیر کار گفت: افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران ابلاغ و دولتی اعمال و از ماه های آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان اعمال میزان افزایش حقوق کارگران، گفت: افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران ابلاغ و توسط بخش خصوصی و دولتی هم اعمال شده البته شاید پرداخت نشده است که از ماه های آینده پرداخت خواهد شد.

این در حالی است که طبق قانون اعمال افزایش حقوق کارگران از ماه اول سال باید لحاظ شود.

سید صولت مرتضوی پس از حضور در نشست امروز دوشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رئیس کمیسیون بهداشت خواست که برنامه‌های تحولی سال ۱۴۰۲ را در کمیسیون ارائه کنیم که خوشبختانه همکاران ما در حوزه‌های مختلف و صندوق‌های متعدد برنامه‌های خود را تشریح و ارائه کردند و به نظر می‌رسد مورد استقبال اعضای کمیسیون قرار گرفت و قرار است در چارچوب سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه تامین اجتماعی، تعاون و سایر سیاست ها، طراحی‌های لازمی که به عمل آمده اجرایی شوند.

--------------

بیشتر بخوانید

ابلاغ بخشنامه افزایش ۲۷ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲+جزئیات و متن کامل

-----------------------------

به گزارش تجارت نیوز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای اجرای شعار سال به تمامی همکاران تکلیف کردیم که رشد تولید در بخش‌های مختلف صندوق‌ها و در حوزه صنعت، نفت، گاز و پالایشگاه و تامین دارو و سیمان حداقل ۱۵ درصد باشد و به نظر می‌رسد که با تحقق این افزایش‌ها هزینه تولید تعدیل خواهد شد و امیدواریم که منجر به مهار تورم شود و به طور قطع با رشد تولید هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد./

https://www.asianews.ir/u/a1h
اخبار مرتبط
چنانچه کارگری در کاری با ماهیتِ مستمر فعالیت کند، اما قراردادی با کارفرما نداشته باشد، قرار داد او دائمی است و کارگر دائم به حساب می‌آید.
به‌دنبال افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد 1402 پایه حقوق کارگران از چهار میلیون و 179 هزار تومان به 5 میلیون و 307 هزار و 330 تومان رسید.
براساس اعلام وزارت کار و راه و شهرسازی، کارگران برای ثبت‌نام در طرح مسکن کارگری باید از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی به نشانی https://saman.mrud.ir/ اقدام کنند.
بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق‏‌بیمه در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی صادر و براساس آن حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی اعلام شد.
دبیرکل خانه کارگر گفت: در موضوع تعیین حداقل دستمزد باید به این نکته توجه داشت که طبق ماده ۴۱ قانون کار، افزایش حقوق براساس نرخ تورمی صورت گیرد و دو برابر حداقل دستمزد تعیین شده مصوب شود.
اگر شما هم منتظر همه جزئیات و جدول ها از خبرهای شورای عالی کار درباره میزان حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ هستید، از صفر تا صد آن را در این گزارش بخوانید.
جلسه شورایعالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده، که از روز گذشته آغاز شد با توافق بر افزایش ۲۷ درصدی دستمزد پایان یافت؛ در حالی که وزیر کار گفت اگر به تورم بیشتر بررخوردیم، ترمیم و افزایش مزد را برای کارگران خواهیم داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید