صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
کد خبر: 14317
گزارشگر: 213
۵۰۶
۰
۰
۱
خبر رئیس جدید سازمان امور مالیاتی

تغییرات جدید در مالیات ها

تغییرات جدید در مالیات ها
رئیس جدید سازمان امور مالیاتی گفت قصد دارد تحول در نظام مالیاتی را با جدیت بیشتری دنبال کند.

به گزارش آسیانیوز، رئیس جدید سازمان امور مالیاتی در نخستین اظهار نظر خود اعلام کرد که قصد دارد تحول در نظام مالیاتی را با جدیت بیشتری دنبال کند.

 سیدمحمدهادی سبحانیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به سازمان امور مالیاتی آمدم تا با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور به ویژه نیروهای متخصص و متعهد سازمان، تحول در نظام مالیاتی را با جدیت بیشتری دنبال کنم. نظام مالیاتی شفاف، عادلانه، هوشمند و پشتیبان تولید، حق مسلم فعال اقتصادی ماست.”

بر اساس گزارش ایسنا، سیدمحمدهادی سبحانیان در جلسه ۲۷ فروردین هیئت دولت به عنوان رئیس سازمان مالیاتی کشور انتخاب و جایگزین داوود منظور در این سمت شد.

 در کشورما، برای اولین بار لایحه مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت در سال ۱۳۶۶ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی و گذشت بیش از ۶ ماه از مطرح شدن آن در صحن علنی و تصویب برخی از مواد آن، با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور در دوران جنگ تحمیلی لایحه مزبور با تقاضای دولت بازپس گرفته شد.

درسال ۱۳۷۰ بخش امور مالی صندوق بین المللی پول، در راستای اصلاح نظام مالیاتی جمهوری اسلامی ایران، اجرای سیاست مالیات بر ارزش افزوده را به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش کارایی و اصلاح نظام مالیاتی پیشنهاد کرد. طی سال های مذکور مباحث و مطالعات فراوانی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای طراحی مناسب نظام مالیات بر ارزش افزوده انجام شد که در قانون برنامه سوم توسعه زمینه های اولیه اجرای آن با قانون تجمیع عوارض پی ریزی شد.

در نهایت، در سال ۱۳۸۷ نسبت به پیاده سازی الگوی مورد وفاق جهانی مالیات بر ارزش‌افزوده اقدام شد. در این سال، قانون مالیات بر ارزش افزوده مطابق اصل هشتادوپنجم قانون اساسی به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسید و از نیمه دوم سال به اجرا درآمد.

پیش از تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون «تجمیع عوارض» وجود داشت که با «مالیات بر مصرف یا مالیات در حلقه آخر» امروزه مشابه بود. همانطور که گفته شد اعتراض هایی نسب به این قانون وجود داشت. از جمله اینکه، منتقدان بر این باور هستند که هرچند مالیات های وصولی از محل تجمیع عوارض، بسیار پیشرفته تر از نمونه های قبلی بود، اما به دلیل بروز پدیده آبشاری، به مالیاتی مضاعف توأم با درآمدزایی بسیار اندک تبدیل شده بود./

https://www.asianews.ir/u/a1r
اخبار مرتبط
مسائل مالیاتی بسیار پیچیده هستند ، برای اینکه درگیر جرائم مالیاتی نشویم بهتر است حتما از یک مشاوره مالیاتی استفاده کنیم.
یزد - رییس ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان در آخرین نشست این ستاد که صبح روز گذشته با حضور استاندار یزد برگزار شد، گفت: در سالی که رو به پایان است همه تلاش ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان بر کاهش حداکثری فشار بر مودیان مالیاتی استان بود که با تدوین سند برنامه عملیاتی این امر محقق شد
کارشناس مسکن معتقد است که دولت به جای ساخت چهار میلیون مسکن از ظرفیت خانه‌های خالی استفاده کند و بخش زیادی از نیاز کشور را جبران کند.
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، تکلیف حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را مشخص کرد، اما در این مرحله مجلس سقف و کف دریافتی‌ها و برخی تبصره‌های آن را تغییر داد.
استخوان مردگان را از قبر خارج کنید و از آنها عوارض بگیرید؛ این تنها یکی از واکنش‌هایی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به خبر عوارض از قبر در سال 1402 نشان دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید