صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
کد خبر: 14322
گزارشگر: 213
۷۱۶
۰
۰
۳
مقابله زودهنگام با کم شنوایی

سمعک از آلزایمر جلوگیری می کند

سمعک از آلزایمر جلوگیری می کند
مقابله زودهنگام با کم شنوایی ممکن است به کاهش بار جهانی بیماری آلزایمر نیز کمک کند.

به گزارش آسیانیوز، طبق داده‌های یک مطالعه بزرگ، استفاده از سمعک می‌تواند به کاهش خطر زوال عقل کمک کند و این امر نشان می‌دهد مقابله زودهنگام با کم شنوایی ممکن است به کاهش بار جهانی این بیماری نیز کمک کند.

به نقل از "روزنامه گاردین"، زوال عقل یکی از بزرگترین تهدیدات سلامتی در جهان است. پیش‌بینی می‌شود که تعداد افرادی که با این بیماری در سراسر جهان زندگی می‌کنند تا سال ۲۰۵۰ تقریباً سه برابر شود و به ۱۵۳ میلیون نفر برسد و کارشناسان نیز گفته‌اند که این یک تهدید بزرگ و به سرعت در حال رشد برای سیستم‌های بهداشتی و مراقبت اجتماعی آینده در هر جامعه، کشور و قاره است.

تحقیقات نشان می دهد افراد کم شنوایی که از سمعک استفاده نمی کنند ممکن است نسبت به افراد بدون کم شنوایی بیشتر در معرض خطر زوال عقل باشند. اما بر اساس مطالعه جدید، استفاده از سمعک می تواند این خطر را به اندازه افراد بدون کم شنوایی کاهش دهد.

این یافته ها در مجله سلامت عمومی The Lancet منتشر شده است.

یکی از متخصصان در این زمینه گفت: شواهد نشان می دهد که کاهش شنوایی ممکن است تاثیرگذارترین عامل خطر قابل تغییر برای زوال عقل در اواسط زندگی باشد اما اثربخشی استفاده از سمعک در کاهش خطر زوال عقل در دنیای واقعی پیش از این نامشخص مانده بود.

وی همچنین افزود: مطالعه ما بهترین شواهد تا به امروز را ارائه می دهد که نشان می دهد سمعک می تواند یک درمان کم تهاجمی و مقرون به صرفه برای کاهش تأثیر بالقوه کم‌شنوایی بر زوال عقل باشد.

متخصصان داده های ۴۳۷ هزار و ۷۰۴ نفر را که در مطالعه Biobank انگلیس شرکت کرده بودند، بررسی کردند. میانگین سنی این افراد ۵۶ سال و میانگین زمان پیگیری نیز ۱۲ سال بوده است.

متخصصان دریافتند در مقایسه با افراد با شنوایی طبیعی، افرادی که از سمعک استفاده نمی کنند، ۴۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند. افزایش خطر ابتلا به زوال عقل در افرادی که از سمعک استفاده می کردند نیز وجود نداشته است.

به گفته متخصصان، این تقریبا معادل ۱.۷ درصد خطر زوال عقل در افراد کم شنوایی است که از سمعک استفاده نمی کنند، در مقایسه با ۱.۲ درصد در میان افرادی که کم شنوایی ندارند یا با کم شنوایی مواجه هستند اما از سمعک استفاده می کنند.

متخصصان این مطالعه اظهار کردند: یافته‌های ما نیاز فوری به استفاده زودهنگام سمعک‌ها را زمانی که فردی شروع به تجربه اختلال شنوایی می‌کند، برجسته می‌کند./  

منبع:ایسنا

https://www.asianews.ir/u/a1w
اخبار مرتبط
مدیر آژانس فضایی روسیه، آمریکا و اروپا را به سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی بر روی آمریکا، اروپا، چین یا هند تهدید کرد و گفت: آقایان وقتی در حال برنامه‌ریزی برای تحریم هستید، آلزایمر داشتن فردی که این تحریم‌ها را نوشته نیز بررسی کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید