صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
کد خبر: 14334
گزارشگر: 213
۳۷۷۸
۰
۱
۲
براساس اظهارات مقام وزارت صمت مطرح شد

اعلام زمان تحویل خودروهای ثبت نامی و عرضه خودروهای وارداتی

اعلام زمان تحویل خودروهای ثبت نامی و عرضه خودروهای وارداتی
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از زمان تحویل خودروهای ثبت نامی طرح یکپارچه فروش خودرو و عرضه خودروهای وارداتی در سامانه وزارت صمت خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از زمان تحویل خودروهای ثبت نامی طرح یکپارچه فروش خودرو و عرضه خودروهای وارداتی در سامانه وزارت صمت خبر داد.

 امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص جزئیات واردات خوردوهای کارکرده به رکنا گفت: امروز در دولت لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب و راهی مجلس شد. پس از اینکه این طرح در مجلس تصویب شود، آئین نامه اجرایی طرح واردات خودروهای کارکرده تدوین و جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

قالیباف در پاسخ به سوال خبرگزاری رکنا که باتوجه به اینکه فروش خودرو خارج از سامانه وزارت صمت تخلف است اما شنیده می شود برخی خودروسازان محصولات خود را خارج از سامانه به فروش می رسانند، گفت: خودروسازان فقط می توانند محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو به فروش برسانند و فروش خارج از سامانه تخلف محسوب می شود و این مورد را بررسی خواهم کرد.

تحویل خودروهای متقاضیان طرح یکپارچه فروش خودرو از هفته آینده آغاز می شود
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه 250 هزار خودروی تحویلی تا خرداد ماه 1402 شامل چه متقاضیانی می شود، گفت: متقاضیان 250 هزار دستگاه خودرو دو دسته هستند. دسته اول متقاضیانی که در سال 1401 ثبت نام کردند و موعد تحویل خودروهای آنها بهار 1402 است. بخشی هم مربوط به متقاضیان طرح یکپارچه فروش خودرو است که نوبت تحویل خودروهای آنها بهار 1402 است و از هفته آینده تحویل این خودروها آغاز خواهد شد.

قالیباف در پاسخ به سوال رکنا درخصوص عرضه 250 هزار خودرو گفت: این 250 هزار خودرو برای دو ماه از سال تحویل می شود نه یک فصل. زیرا فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروز و دیگر تعطیلات محاسبه نمی شود. در اولین نوبت ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو، 780 هزار دستگاه برای شرکت ایران خودرو و 30 هزار دستگاه برای شرکت سایپا ثبت نام کرده اند و بنابراین تمرکز اغلب بر محصولات ایران خودرو است.

--------------

بیشتر بخوانید

زمان تحویل و نوبت‌دهی خودروهای ایران خودرو+لینک و جزئیات

--------------------------------

خودروهای وارداتی به زودی در سامانه عرضه خواهد شد
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص واردات خودروهای صفر کیلومتر به رکنا گفت: باتوجه به اینکه برای واردات خودروهای کارکرده اتفاق خوبی رخ داد، مشکلات واردات خودروهای صفر کیلومتر نیز در حال حل شدن است و بخشی از خودروها در مرحله ترخیص، بخشی در مرحله حمل و در مراحل مختلف قرار دارند و به زودی در سامانه عرضه خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/a28
اخبار مرتبط
سخنگوی وزارت صمت، درباره زمان تحویل خودروهای خودروسازانی چون سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو و ایران خودرو توضیحاتی داد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیان می توانند با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند.
قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی به خود گرفته است و به عنوان نمونه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به عنوان محصول پرفروش ایرانخودرو کاهش قیمت ۳۰ میلیونی داشت.
وزیر صمت گفت:واردات خودروی دست دوم به کشور آزاد خواهد شد.
وزیر صمت گفت: فرایند تحویل خودروها از امروز آغاز می‌شود و از ۱۶ اردیبهشت ماه مرحله جدید ثبت نام خودرو شروع خواهد شد.
در پی سوال از سوی مشتریان در خصوص پرداخت مبالغ اضافه بر وجه کارخانه‌ای خودرو، ایران خودرو اطلاعیه‌ای صادر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید