صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
کد خبر: 14340
گزارشگر: 306
۲۱۵
۰
۰
۱
مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد خبر داد

کاهش 5 درصدی ورودی پرونده های تخلفات/ افزایش پنج برابری مجازات‌های متخلفان

کاهش 5 درصدی ورودی پرونده های تخلفات/ افزایش پنج برابری مجازات‌های متخلفان
یزد - مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت : مجموع پرونده‎های ورودی به تعزیرات حکومتی استان در سال گذشته با پنج درصد کاهش نسبت به سال ۱۴۰۰برابر با ۱۱ هزار و ۳۷۹ فقره بوده که ۱۱ هزار و ۳۲۴ مورد آنها رسیدگی و علاوه بر محکومیتهای غیر نقدی منجر به جریمه نقدی به میزان ۴۰۱۴ میلیارد ریال شده است

آسیانیوز / یزد ؛ «سیدمحمدمهدی مهاجریان مقدم» درابتدای اولین نشست با اصحاب رسانه استان به تشریح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی در راستای رسیدگی به تخلفات اقتصادی پرداخت و تصریح داشت : سازمان تعزیرات حکومتی در راستای انجام وظایف خود در دوره جدید مدیریتی نیز برنامه‌های تحولی را حول هشت محور پیش‌بینی و تبیین کرده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد از جمله محورهای این برنامه‌ را ارتقاء جایگاه تعزیرات حکومتی در بین نهادهای تنظیم‌گر، حضور مستمر تعزیرات حکومتی در بازار،‌ تسهیل دسترسی مردم به خدمات تعزیرات حکومتی، ساماندهی امور جذب کارکنان، تکریم امور رفاهی پرسنل و ساماندهی امور شعب ذکر کرد.

مهاجریان مقدم با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان امسال که از هشتم اسفندماه پارسال آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد،‌ اظهار کرد: تاکنون در قالب این طرح ۱۱۲۲ پرونده تخلف به شعب تعزیرات حکومتی وارد شده که تاکنون به ۱۱۱۷ مورد آنها رسیدگی شده و ۴۸ واحد صنفی نیز به دلیل تکرار تخلفات پلمب شده‌اند و متخلفین بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال جریمه نقدی شدند .

وی  در بخش دیکری از سخنان خود به عضویت تعزیرات حکومتی در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته ۳۶ جلسه اصلی در این ستاد برگزار شده و ۲۳۶ مصوبه داشته است که بخشی مربوط به واحدهای تولیدی دارای پرونده در تعزیرات حکومتی بوده که با توجه به مصوبات در امور این واحدها تسهیل و تقسیط صورت گرفته است.

مهاجریان مقدم در ادامه نیز از افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی در رابطه با پلمب واحدهای صنفی متخلف و نصب بنر بر سر در این واحدها و افزایش پنج برابری مجازات‌های متخلفان براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور و با هدف افزایش بازدارندگی مجازات‌های تعزیرات حکومتی خبر داد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد با اشاره به تخلفات بخشهای مختلف بازار در سال گذشته، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های تخلف حوزه کالا و خدمات استان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۹۱۰ فقره بوده که ۶۸۸۰ فقره از آنها رسیدگی و منجر به جریمه نقدی معادل ۴۵۱ میلیارد ریال شده است.

وی به ورودی ۸۰۶۸ موردی پرونده‌های تخلف این بخش در سال ۱۴۰0، از کاهش تخلفات حوزه کالا و خدمات سال گذشته در مقایسه با سال قبل خبر داد.

مهاجریان مقدم از افزایش چشمگیر تخلفات حوزه قاچاق کالا و ارز به ویژه درحوزه قاچاق سوخت به دلیل افزایش کشفیات این حوزه خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های ورودی سال گذشته این حوزه تعداد ۲۶۲۱ مورد بوده که به دو هزار و ۶۰۰ فقره از آنها رسیدگی شده و متخلفان به پرداخت ۳۵۳۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محوکم شده‌اند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد با بیان این که ۹۵ درصد پرونده‌های تخلفاتی در امور بهداشت و درمان و دارو در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، آمار پرونده‌های ورودی سال گذشته این حوزه را ۱۸۴۴ مورد خواند و گفت: تمام این پرونده‌ها رسیدگی و متخلفان به ۳۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گفته این مقام مسئول پرتکرارترین تخلفات در حوزه کالا و خدمات را مربوط به عدم درج قیمت با ۲۰۰۴ مورد، گران‌فروشی به تعداد ۷۴۱ مورد، کم فروشی به تعداد ۷۵۲ مورد و عدم ارائه فاکتور خرید به تعداد ۵۶۱ مورد ذکر کرد و افزود: فراوانترین نخلفات حوزه بهداشت و درمان نیز شامل عرضه و تحویل کالاهای غیر بهداشتی به تعداد ۵۹۱ مورد، عدم رعایت مقرارت بهداشتی محیط به تعداد ۵۳۲ مورد، استفاده از مواد غیربهداشتی و سمی در تولید مواد غذایی به تعداد ۱۴۰ مورد و عدم رعایت دستور العملهای بهداشتی به تعداد ۱۲۹ مورد بوده است.

وی افزود :  پرتخلف‌ترین‌های حوزه قاچاق کالاو ارز را مربوط به قاچاق سوخت به تعداد ۱۵۰۵ فقره پرونده و با رشد ۳۳۳ درصد نسبت به سال قبل از آن ذکر کرد و افزود: میزان سوخت کشف شده در پرونده‌های تخلف قاچاق سوخت شامل یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر گازوئیل، ۳۱۷ هزار لیتر نفت کوره و ۱۲۰ هزار لیتر بنزین بوده است.  

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد در ادامه بیان داشت : مجموع وصولی جرائم اجرا شده در حوزه اجرای احکام در سال گذشته را بالغ بر ۱۰۰۴ میلیارد ریال خواند و گفت: این رقم در سال ۱۴۰۰ برابر با ۳۹۳ میلیارد ریال بوده که ۱۶۰ درصد افزایش وصولی را در سال گذشته نشان می‌دهد.

مهاجریان مقدم با اشاره به گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان که در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته تعداد اکیپ‌های گشت سیار اعزامی ۱۰۲۴ مورد بوده که منجر به ۴۳۱۳ مورد بازرسی و ۸۸۹ مورد تشکیل پرونده تخلف شده که نسبت به سال قبل روند افزایشی داشته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد شاخص متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی استان و اجرای احکام را به ترتیب ۱۱ و ۹.۲ روز اعلام کرد که در مقایسه با متوسط کشور بسیار کمتر است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

https://www.asianews.ir/u/a2e
اخبار مرتبط
​ یزد - در اجرای پویش # به_احترام_امام_رئوف_می_بخشم، با اخذ گذشت اولیاء دم از اجرای حکم قصاص، یک محکوم به اعدام، به زندگی لبخند زد
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: در راستای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، دستگاه قضایی در کنار شب زنده داران شب قدر به ارائه مشاوره حقوقی و قضایی پرداخت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید