صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۹
کد خبر: 14344
گزارشگر: 306
۳۵۸
۰
۰
۱

عملکرد دفتر روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد در سال 1401

عملکرد دفتر روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد در سال 1401
یزد - وظایف روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت ارشد سازمان است که به دلیل نیازهای سازمانی، برای واحد مستقل تعریف شده است تا بتواند به‌طور تخصصی این نیازها را برآورده سازد. این واحد از 4 دهه گذشته به سازمان‌های ایرانی اضافه گردید. علاوه بر این، ماهیت شغلی روابط عمومی نیازمند تعاملات متعدد با مخاطبین درون و برون‌سازمانی است و بر اساس تحقیقات منتشرشده طی سال‌های اخیر، شغل روابط عمومی که به‌عنوان هنر هشتم نیز شناخته می‌شود، ‌جز ده شغل پراسترس جهانی رتبه‌بندی شده است
آسیانیوز / یزد ؛ به‌منظور تبیین اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد در سال 1401، مصاحبه‌ای با ، مجید دهقانی مدیر این دفتر تهیه شد که در ادامه می‌خوانیم:
یکی از حیطه‌های فعالیت دفاتر روابط عمومی سازمان‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار سازمان است؛‌ فعالیت دفتر روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد را در این خصوص بفرمایید.
اطلاع‌رسانی در شرکت برق منطقه‌ای یزد به دو صورت تهیه اخبار سازمان و اطلاع‌رسانی یا آگاه‌سازی در خصوص مدیریت مصرف انرژی صورت می‌گیرد. در سال 1401 تعداد 290  خبر، مصاحبه، یادداشت و گزارش مکتوب در دفتر روابط عمومی شرکت تولید و منتشر شد.  
انتشار اخبار در سایت‌های مربوط به شرکت، تعامل با رسانه‌ها برای پوشش اخبار، تهیه 12 شماره پیک برق یزد به‌صورت ماهیانه، برگزاری نشست خبری مدیرعامل و اصحاب رسانه، رصد روزانه اخبار مرتبط با صنعت آب و برق استان و کشور و تهیه مصاحبه‌های تخصصی با همکاری خبرنگاران رسانه‌های مطرح استان ازجمله فعالیت‌های این دفتر در سال 1401 در حوزه خبر است.
• در زمینه اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف چه فعالیت‌هایی در دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد انجام‌شده است؟‌
انتشار 254 محتوای مدیریت مصرف در شبکه‌های اجتماعی، اجرای برنامه‌های تعاملی برای آموزش مدیریت مصرف ازجمله برگزاری نشست‌های متعدد نظیر: روابط عمومی‌های صنعت آب و برق، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان ، شورای انسجام‌بخشی مدیران عامل و مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق؛ برخی از این فعالیت‌ها است.
علاوه بر این انجام تبلیغات محیطی در زمینه مدیریت مصرف در سطح شهر، تهیه 10 مصاحبه و گزارش خبری صداوسیما و تهیه کلیپ‌های مدیریت مصرفی نیز از دیگر عملکردهای این دفتر است.
• اجرای فرایند نظرسنجی از مخاطبین درون و بیرون سازمان یکی از وظایف دفتر روابط عمومی برای سنجش عملکرد سازمان در عرصه‌های مختلف است. در این زمینه چه اقداماتی انجام‌شده است؟
در سال 1401 ضمن تشکیل کارگروه‌های تخصصی و انجام هماهنگی با واحدهای مربوطه، نظرسنجی‌های متعدد توسط دفتر روابط عمومی شرکت انجام شد که نظرسنجی از: بازنشستگان، طرح مدیریت مصرف خانه به خانه، اردوی خانوادگی کویرنوردی، جشن انقلاب، رویداد مسابقه معرفی کتاب صنعت آب و برق؛ از موضوعات نظرسنجی‌های انجام‌شده است. علاوه بر این انجام رضایت‌سنجی کارکنان در آبان ماه و رضایت‌سنجی مشترکین در دی‌ماه نیز از این اقدامات است.
 
 
دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد چه دستاوردهایی در سال 1401 داشته است؟
کسب دو رتبه برتر در ارزیابی روابط عمومی‌های وزارت نیرو در محورهای «ارتباط تعاملی» و «فضای مجازی» و کسب امتیاز کامل شاخص‌های جشنواره شهید رجایی؛‌ ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای سال 1401 است که این دستاوردها را مرهون تلاش همکاران این دفتر هستیم.
• روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد چه فعالیت‌های شاخص و ویژه‌ای در سال 1401 داشته است؟
برگزاری مسابقه معرفی کتاب صنعت آب و برق استان یزد، برگزاری نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع مدیریت مصرف آب و برق، هماهنگی تشکیل نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد صنعت آب و برق استان با ائمه جمعه با موضوع مدیریت مصرف آب و برق با مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان و همچنین تشکیل نشست شورای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع مدیریت مصرف برق و گاز با همکاری شرکت‌های صنعت برق و شرکت گاز استان،‌ ازجمله فعالیت‌های فرا سازمانی این دفتر است.
• چه اقداماتی در زمینه کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سال 1401 انجام‌شده است؟
در شرکت برق منطقه‌ای یزد کارگروه کتاب‌خوانی به‌منظور برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های این حوزه تشکیل‌شده و دو مسابقه معرفی کتاب ‌بین کارکنان و خانواده‌های کارکنان شرکت برق منطقه‌ای یزد در سال 1399 و 1400 برگزار شد.
با استفاده از تجربیات دو مسابقه برگزارشده، در سال 1401 برای برگزاری این مسابقه بین کارکنان وزارت نیرو در استان یزد، برنامه‌ریزی شد که خوشبختانه این مسابقه نقش مناسبی در جلب مشارکت و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی همکاران، فرزندان و خانواده‌های همکار صنعت آب و برق داشته است.
علاوه بر این تولید پادکست‌های صوتی با مشارکت همکاران، ایجاد و توسعه کتابخانه دیجیتال با منابع چندرسانه‌ای، انتشار پادکست‌های معرفی کتاب به‌صورت ماهیانه برای کارکنان و به‌روزرسانی منابع فیزیکی کتابخانه با کتاب‌های موردنیاز واحدهای مختلف سازمان نیز توسط همکاران دفتر روابط عمومی انجام‌شده است.
• مهم‌ترین فعالیت‌های دفتر روابط عمومی در دیگر حوزه‌ها چه بوده‌اند؟
بررسی و پاسخگویی به شکایات یکی از اقدامات همکاران این دفتر در سال گذشته است که بر این اساس، کنترل، پایش و پاسخگویی به شکایات ارسال‌شده به شرکت از طریق دو بستر سامد و سمات انجام شد که درنتیجه این امر، 159 درخواست از طریق درگاه سامد و 8 درخواست در سامانه سمات و با همکاری دیگر معاونت‌ها و دفاتر پاسخ داده شد.
همکاری در برگزاری مراسم‌های مختلف ازجمله مراسم افتتاح 11 پروژه صنعت برق استان در سفر رئیس‌جمهور، استقرار میز ارتباطات مردمی وزارت نیرو در مجتمع ورزشی زنبق هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور، برگزاری جشن انقلاب و جشن تکلیف فرزندان کارکنان؛ برخی از این فعالیت‌ها است.
علاوه بر این، به‌روزرسانی و مدیریت سامانه پیامکی شرکت، ارسال 104 هزار و 858 پیامک با موضوعات و مناسبت‌های متنوع و ارسال دو مرحله پیامک انبوه اخطار حریم شبکه‌های برق با هماهنگی دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت شامل حدود 263 هزار پیامک در مرحله اول و حدود 266 هزار پیامک در مرحله دوم، نیز در سال گذشته انجام شد.

سید محمد جواد عرفانفر

عملکرد دفتر روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد در سال 1401،  مجید دهقانی مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد

https://www.asianews.ir/u/a2o
اخبار مرتبط
یزد - نشست ارائه پیشنهاد طراحی و ساخت اینورتر هیبریدی خورشیدی به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای یزد و با حضور کارشناسان این شرکت برگزار شد
یزد - مدیر روابط عمومی شرکت آبفای یزد از دیدار پرسنل روابط عمومی این شرکت با مدیران عامل و روابط عمومی های صنعت آب وبرق استان به مناسبت فرارسیدن عید نوروز خبرداد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید