صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۸
کد خبر: 14365
گزارشگر: 2
۶۸۲
۱
۰
۲
اهمیت به محیط زیست

کارتن پلاست چیست و چه کاربردی دارد؟

کارتن پلاست چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کل کارتن پلاست دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد که به سبب بهره گیری از آن می توان علاوه بر لذت، از مزایای بسیاری بهره مند گشت.لذا مهم است کارتن پلاست از مراکز فروشی معتبر نیز تهیه گردد تا مزایای کاربردی آن به خوبی فراهم بوده و بتوان سالیان سال از این محصول بهره مند گشت.

منظور از کارتن پلاست چیست و چه کاربردی دارد؟

 

از آنجا که امروزه اهمیت به محیط زیست حرف اول را می زند یکی از محصولاتی که می تواند از آسیب رسی به محیط زیست جلوگیری کرده و در عین حال کاربردهای فراوانی برای عصر امروز داشته باشد کارتن پلاست می باشد..
با این وجود ممکن است برخی همچنان ندانند کارتن پلاست چیست و چه کاربردی دارد؟ به همین سبب قصد داریم به این سوالات به خوبی پاسخ دهیم.

 

کارتن پلاست چیست؟

 

در راستای پاسخ به سوال کارتن پلاست چیست؟ علاوه بر لینک مربوطه نیز در ادامه باید این چنین بیان داریم که کارتن پلاست ورقی پلاستیکی می باشد که دارای سه لایه پلی پروپیلن و باریک می باشد که قابل بازیافت بوده و به محیط زیست آسیب نمی رساند.
جالب توجه است که دو لایه از سه لایه کارتن پلاست صاف بوده و لایه میانی آن ها دندانی و یا بهتر است بگوییم چین دار می باشد..
کارتن پلاست دارای کاربردهای فراوانی می باشد که به سبب آن ها توانسته به خوبی شناخته شده و مورد استفاده همگان قرار گیرد...
این شیء دارای نام های دیگری می باشد بنابراین اگر روزی این اسامی را شنیدید تعجب نکنید چون منظور کارتن پلاست می باشد:

. شیت پلاست
کروگیت پلاستیک شیت
هالوپرفیل شیت
شیت پلاست
و..

بنابراین منظور از هر یک از این اسامی، همان کارتن پلاست می باشد که به آن اشاره نمودیم.
در ادامه نیز قصد داریم به برخی از ویژگی ها و مزایای این محصول بپردازیم.

 

مزایای کاربردی کارتن پلاست چیست؟

 

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای برخی افراد پیش آید این است که کارتن پلاست چه ویژگی هایی دارد که سبب گشته تا این حد پر کاربرد بوده و از قضا محبوب باشد..
مزایا و ویژگی های کارتن پلاست :
در این بخش قصد داریم به مزایای کاربردی کارتن پلاست اشاره کنیم چرا که کاربردهای ورق کارتن پلاست به سبب این ویژگی ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

 

۱.کارتن پلاست عایق صوتی و حرارتی مناسبی می باشد

 

عایق صوتی و حرارتی بودن کارتن پلاست سبب گشته بتوان از بابت عدم مزاحمت صدا در محیط خاطر جمع بوده و نیز در گرما و سرما بتوان به راحتی از کارتن پلاست به عنوان پنجره یا پارتیشن استفاده نمود.فرضا می توان از این محصول به عنوان سقف کاذب هم در هر محیطی با مشورت متخصصین مربوطه استفاده نمود.

 

۲.کارتن پلاست ضد آب می باشد

 

کارتن پلاست ضد آب بوده و می توان به سبب مقاومتی که در برابر رطوبت دارد نگرانی خاصی نداشت.

 

۳.منعطف بوده و این انعطاف پذیری بسیار بالا می باشد

 

کارتن پلاست منعطف بوده و می توان بدین سبب آن را در اشکال گوناگون به دست ساخت رساند.

 

۴.مقاومت بسیار بالایی در برابر برخورد ضربه و فشار دارد

 

از ویژگی های بسیار مطلوب کارتن پلاست این است که به سادگی دچار شکستگی نمی شود و به راحتی شیشه های معمولی نیز خرد نمی شود..با این وجود نمی توان گفت که کارتن پلاست به طور کامل نشکن است..بلکه خوب است با وجود مقاومت بالایی که دارد احتیاط کرده و از شکستگی آن جلوگیری نمود.
کاربرد کارتن پلاست

۵.سبک وزن است به همین سبب قابلیت جا به جایی بسیار راحتی دارد

 

این محصول به سبب وزن سبکی که دارد بسیار محبوب می باشد چرا که به هنگام ساخت پنجره یا سقف کاذب و..با کارتن پلاست دیگر نگرانی از بابت وزن سنگین و سختی به هنگام نصب وجود ندارد.

 

۶.ضد اشتعال می باشد، دچار سوختگی نشده و تنها در آتش ذوب می شود

 

از آنجایی که از کارتن پلاست می توان در محیط های داخلی هم علاوه بر محیط های بیرونی استفاده نمود این محصول به نوعی انحصاری به دست ساخت رسیده است که به هنگام وجود آتش، آتش نگرفته و خطری ایجاد نسازد.

 

۷.این ورق ها را می توان شست چرا که قابلیت شست و شو دارند

 

با شست و شوی کارتن پلاست نیز از زیبایی و جنس مطلوب آن کم نمی شود چه بسا خوب است جهت حفظ دوام بیشتر محصول جهت شست و شو اطلاعات لازم از جانب متخصصین دریافت گردد.

 

۸.میزان دوام و ماندگاری گارتن پلاست بسیار بالا می باشد

 

از دیگر ویژگی های مطلوب کارتن پلاست عمر بسیار بالایی است که دارد..از آنجایی که این ورق پلاستیکی مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته و انعطاف پذیری بالایی دارد دوام زیادی داشته و به مانند شیشه های معمولی سریعا دچار شکستگی نمی گردد.

 

۹.کارتن پلاست را می توان در هر ابعاد و اندازه ای تهیه نمود

 

خریدارانی که قصد دارند از کارتن پلاست به اشکال گوناگون استفاده نمایند می توانند از کارتن پلاست در هر میزان ابعاد و طرحی بهره گیرند..و محدودیتی در میزان ابعاد و اندازه کارتن پلاست ها وجود ندارد.

 

و..

 

به طور کل کارتن پلاست دارای ویژگی های بسیاری می باشد که سعی نمودیم به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کنیم..
در ادامه به مهم ترین بخش از سوال کارتن پلاست چیست و چه کاربردی دارد؟ می پردازیم چرا که حتما تا به اینجا شما هم کنجکاو شده اید که کارتن پلاست چه کاربردهایی دارد و چگونه می توان از ان به خوبی استفاده نمود..

 

کاربردهای کارتن پلاست چیست؟

 

از همین ابتدا بگوییم که کارتن پلاست کاربردهای بسیار زیادی دارد و می توان با توجه به نوع نیاز، استفاده های زیادی داشت به همین منظور می خواهیم به پر کاربردترین ها اشاره کنیم.

یکی از مهم ترین کاربردهای کارتن پلاست نیز بهره گیری از آن جهت زیباسازی دکوراسیون می باشد..
از کارتن پلاست می توان در ادارات و..به عنوان پنجره و حتی پارتیشن استفاده نمود.
در صنعت خودرو سازی نیز می توان از کارتن پلاست استفاده نمود فرضا کاربرد در ساخت آینه های بغل
از دیگر کاربردهای کارتن پلاست نیز ساخت استندهای آرایشی و تبلیغاتی می باشد
پیشتر هم بیان نمودیم که می توان از کارتن پلاست به عنوان پنجره هم استفاده نمود که هم به صورت شفاف و هم مات عرضه می شوند
در ایستگاه های اتوبوس نیز می توان از کارتن پلاست استفاده نمود
و..

بنابراین می توان از کارتن پلاست علاوه بر محیط های کار نیز در منازل و..هم استفاده نمود. تنها کافیست بهترین نوع کارتن پلاست با توجه به نوع نیاز تهیه گردد.
در ادامه نیز به انواع کارتن پلاست اشاره می کنیم.

شیت پلاست

انواع کارتن پلاست چیست؟

 

همانطور که بیان گردید کارتن پلاست دارای انواع متعددی می باشد و می توان از هر یک از این کارتن پلاست ها در موقعیت های متنوع بهره گرفت که قصد داریم در این بخش در راستای توضیحات کارتن پلاست چیست و چه کاربردی دارد؟ به آن ها اشاره کنیم.

کارتن پلاست حبابی
کارتن پلاست ورقه ای
کارتن پلاست عمودی

 

کارتن پلاست حبابی

 

این نوع کارتن پلاست که به آن کارتن پلاست کندویی هم گفته می شود از پلی پروپیلن ساخته می شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی از خود نشان می دهد.
از دیگر ویژگی های این محصول سبک وزن بودن و البته ضد خش بودن می باشد...به طور کل افرادی که علاقمند به تهیه محصولات مدرن و جدید هستند می توانند این نوع کارتن پلاست را تهیه نمایند.

 

کارتن پلاست ورقه ای

 

کارتن پلاست ورقه ای که در واقع کارتن پلاست ساده ای می باشد از قدیمی ترین انواع کارتن پلاست ها می باشد که همچنان طرفداران خاص خود را دارد.
کارتن پلاست ساده یا ورقه ای انعطاف پذیری بالایی دارد و به سبب این میزان منعطف بودن، به راحتی خم می شود.از دیگر ویژگی های مهم کارتن پلاست ورقه ای این است که مقاومت و استقامت بالایی را به خود اختصاص داده است.

 

کارتن پلاست عمودی

 

این نوع کارتن پلاست دیگر چین دار و دندانی نمی باشد چرا که با دستگاه های مخصوصی نیز بریده شده و به همین سبب با دیگر انواع کارتن پلاست فرق دارد.
کارتن پلاست عمودی نیز هم در جنس پلی پروپیلن و هم پلی اتین به عرضه و ساخت می رسد.با این وجود باید در نظر داشت کارتن پلاستی که در جنس پلی اتین باشد نیز استقامت کمتری در برابر حرارت داشته و به همین سبب زودتر ذوب می شود.
جالب توجه است که در حاشیه های کارتن پلاست عمودی نیز خانه های صافی دیده می شود.

 

و..

 

به طور کل کارتن پلاست دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد که به سبب بهره گیری از آن می توان علاوه بر لذت، از مزایای بسیاری بهره مند گشت.لذا مهم است کارتن پلاست از مراکز فروشی معتبر نیز تهیه گردد تا مزایای کاربردی آن به خوبی فراهم بوده و بتوان سالیان سال از این محصول بهره مند گشت..

https://www.asianews.ir/u/a33
اخبار مرتبط
کاغذ مومی نوعی کاغذ آغشته به وکس است که آن را به کاغذی روغنی، ضدآب و نچسب تبدیل کرده‌است. این کاغذ که به آن کاغذ وکس یا پارافین نیز گفته می‌شود، در بسته‌بندی خوراکی، شیرینی و غذاهای گرم از قبیل ساندویچ و پیتزا به‌کار برده می‌شود. کاغذهای مومی به‌عنوان محافظ ظروف شیشه‌ای، لباس و کفش نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. جهت آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای کاغذ وکس یا مومی تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
عباس میرزایی از قم
۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
0
1

برای کارتن پلاست من همیشه از مجموعه آقای پلکسی توی تهران خرید ورق کارتن پلاست رو انجام میدادم. حتما این دفعه از این سایت که معرفی کردید خرید میکنم. باتشکر از آسیانیوز


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید