صاحب امتیاز
دکتر ساقي باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۹
کد خبر: 14393
گزارشگر: 213
۶۸۴
۰
۰
۱
دولت بریتانیا امروز اعلام کرد

جزئیات تحریم انگلیس علیه سپاه پاسداران

جزئیات تحریم انگلیس علیه سپاه پاسداران
دولت بریتانیا امروز تحریم‌های خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌ عنوان بخشی از محدودیت‌های جدید و هماهنگ با ایالات متحده و اتحادیه اروپا وضع کرد.
به گزارش آسیانیوز، دولت بریتانیا روز دوشنبه ۴ اردیبهشت تحریم‌های خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان بخشی از محدودیت‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران با ادعای نقض حقوق بشر افزایش داد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در این باره ممنوعیت سفر و مسدودشدن دارایی‌های چهار فرد و همچنین «کلیت» سپاه پاسداران را اعلام کرد.

کلورلی گفت که این تحریم‌های جدید با هماهنگی ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام شده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

وزیر خارجه بریتانیا پیش از این بارها از سوی نمایندگان پارلمان کشورش برای گسترش تحریم‌ها علیه اعضای سپاه پاسداران و معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی تحت فشار قرار داشته است.

از اکتبر سال گذشته، بیش از ۷۰ مقام و نهاد ایرانی مشمول مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به بریتانیا شده‌اند.

وزارت خارجه بریتانیا گفت که آخرین مورد شامل چهار فرمانده سپاه پاسداران است.

جیمز کلورلی روز دوشنبه همراه با اعلام تشدید تحریم‌ها گفت:ما بیش از ۳۰۰ تحریم علیه ایران از جمله کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرده‌ایم.»

در واکنش به تحریم‌های قبلی، جمهوری اسلامی ایران نیز «تحریم‌هایی تلافی‌جویانه» علیه بریتانیا و اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

پیش از این اعلام شده است که اتحادیه اروپا نیز قرار است امروز دوشنبه در نشست وزیران خارجۀ این اتحادیه، تحریم‌های تازه‌ای را علیه هشت مقام و دو نهاد حکومتی ایران به تصویب برساند./
https://www.asianews.ir/u/a3w
اخبار مرتبط
دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در بخش موسوم به «پاداش برای عدالت» برای دریافت اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران ایران ۱۵ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است.
در اولین روزهای سال ۱۴۰۲، نرخ دلار چهار هزار و ۵۰۰ تومان گران تر شد.
وال استریت ژورنال نوشت روسیه به ایران کمک می‌کند تا توانایی‌های پیشرفته نظارت سایبری را به دست بیاورد؛ این در حالی است که مقام روسی روز گذشته اعلام کرد مذاکرات احیای برجام به بن بست رسیده است.
دولت کانادا به بهانه مسائل حقوق بشری و تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک، هشت فرد و ۲ نهاد حقوقی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های جدید این کشور ایران قرار داد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برجام از دستور کار آمریکا خارج شده است ما دیپلماسی را خواستار بودیم ولی ایران جدیت نشان نداد.
برخی تحلیل‌‌‌ها با اشاره به فشار تورم، خط فقر در کشور را حدود ۳۰میلیون تومان برای هر خانوار برآورد کرده‌‌‌اند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایران بیش از چهار میلیارد دلار منابع مسدود شده ارزی در عراق دارد که تا هفته گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار آن در مراحل مختلف طی دو ماه گذشته آزاد شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید