صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
کد خبر: 14400
گزارشگر: 213
۶۹۳
۱
۰
۲
براساس بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده

تحریم جدید آمریکا بعد از اقدام انگلیس علیه سپاه

تحریم جدید آمریکا بعد از اقدام انگلیس علیه سپاه
وزارت امور خارجه آمریکا در یک بیانیه اعلام کرد که علیه گروهی از مقامات ایرانی به دلیل دست داشتن در اعتراضات اخیر ایران محدودیت‌های‌ صدور روادید اعمال کرده است.

به گزارش آسیانیوز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم افراد و نهادهای ایرانی به بهانه نقش داشتن در «نقض حقوق بشر» در ایران از سوی این نهاد و وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد.

 وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه ای به ویژه در چند ماه اخیر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تداوم نقض حقوق بشر در ایران» را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد که علیه ۱۱ تن از مقامات ایرانی محدودیت‌های‌ صدور روادید اعمال کرده است که مدعی است مسئول «سوء رفتار، بازداشت یا کشتن مشارکت‌کنندگان در اعتراضات بوده‌اند یا شریک جرم آن بوده‌اند و آن‌ها را از حقشان برای آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌جویانه محروم کرده‌اند.»

در این بیانیه آمده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا هم چهار نفر را در ایران با ادعای «مرتبط بودن با نقض جدی حقوق بشر در ایران» و آن‌چه «نقش داشتن در سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در ایران» خوانده، تحریم کرده است.
طبق اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت خزانه‌داری این کشور، همچنین شورای عالی فضای مجازی را تحریم کرده است.
در این بیانیه اشاره شد که این اقدامات تحریمی جدید علیه ایران در هماهنگی کامل با انگلیس انجام شده است.
وزارت امور خارجه انگلیس روز گذشته از تحریم چهار تن از مقامات سپاه پاسداران به دلایل حقوق بشری خبر داد.
اتحادیه اروپا نیز با تکرار ادعای «نقض جدی حقوق بشر در ایران»، یک شرکت و هشت فرد ایرانی را از جمله مقامات سپاه پاسداران ایران و بنیاد تعاون سپاه تحریم کرد.

وزارت امور خارجه ایران در پی این اقدام از تحریم متقابل اشخاص حقیقی و حقوقی انگلیس و اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: اقدام آن‌ها در اعمال و تشدید تحریم های ظالمانه، نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می‌باشد.

این در حالی است که دولت بریتانیا روز دوشنبه ۴ اردیبهشت نیز تحریم‌های خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان بخشی از محدودیت‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران با ادعای نقض حقوق بشر افزایش داد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در این باره ممنوعیت سفر و مسدودشدن دارایی‌های چهار فرد و همچنین «کلیت» سپاه پاسداران را اعلام کرد.

کلورلی گفت که این تحریم‌های جدید با هماهنگی ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام شده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

وزیر خارجه بریتانیا پیش از این بارها از سوی نمایندگان پارلمان کشورش برای گسترش تحریم‌ها علیه اعضای سپاه پاسداران و معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی تحت فشار قرار داشته است.

از اکتبر سال گذشته، بیش از ۷۰ مقام و نهاد ایرانی مشمول مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به بریتانیا شده‌اند.

وزارت خارجه بریتانیا گفت که آخرین مورد شامل چهار فرمانده سپاه پاسداران است.

جیمز کلورلی روز دوشنبه همراه با اعلام تشدید تحریم‌ها گفت:ما بیش از ۳۰۰ تحریم علیه ایران از جمله کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرده‌ایم.»

https://www.asianews.ir/u/a43
اخبار مرتبط
دولت بریتانیا امروز تحریم‌های خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌ عنوان بخشی از محدودیت‌های جدید و هماهنگ با ایالات متحده و اتحادیه اروپا وضع کرد.
دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در بخش موسوم به «پاداش برای عدالت» برای دریافت اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران ایران ۱۵ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است.
در اولین روزهای سال ۱۴۰۲، نرخ دلار چهار هزار و ۵۰۰ تومان گران تر شد.
وال استریت ژورنال نوشت روسیه به ایران کمک می‌کند تا توانایی‌های پیشرفته نظارت سایبری را به دست بیاورد؛ این در حالی است که مقام روسی روز گذشته اعلام کرد مذاکرات احیای برجام به بن بست رسیده است.
دولت کانادا به بهانه مسائل حقوق بشری و تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک، هشت فرد و ۲ نهاد حقوقی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های جدید این کشور ایران قرار داد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برجام از دستور کار آمریکا خارج شده است ما دیپلماسی را خواستار بودیم ولی ایران جدیت نشان نداد.
برخی تحلیل‌‌‌ها با اشاره به فشار تورم، خط فقر در کشور را حدود ۳۰میلیون تومان برای هر خانوار برآورد کرده‌‌‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
نا امید از شما
۱۴۰۲/۰۲/۰۵
0
0
0

چرا هیچ نظری از هیچ کسی برای هیچ مطلبی وجود نداره؟ یعنی همه نظرات کاربران چرت و پرت هستن؟ یعنی همشون دارن بد و بیراه بهتون می دن؟ اگه اینطوریه که تعطیل کنید چون این یعنی وظیفه رسانه ایتون رو انجام نمی دید و شده اید تریبون خواص قدرتمند. اگرم کسی نظری نمی ذاره که بازم باید تعطیل کنید چون یعنی مطالبتون رو کسی نمی خونه. شاید هم اصلا خواننده رو آدم حساب نمی کنید که بازم وجودتون فقط اتلاف زمان و هزینه ست چون روزنامه ای که برای مردم منتشر نشه، اسمش روزنامه نیست، بولتن به شمار میاد و اصلا نیازی به چاپ با تیراژ بالای بولتن نیست.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید