صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
کد خبر: 14427
گزارشگر: 213
۴۲۲۲
۱
۰
۲
آخرین وضعیت افزایش مستمری تامین اجتماعی در سال جدید

زمان صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان/واریز اضافه حقوق ها تا پایان اردیبهشت

زمان صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان/واریز اضافه حقوق ها تا پایان اردیبهشت
حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش نیافت؛ اما بنابر اعلام وزیر کار این افزایش قرار است با حقوق اردیبهشت ماه اعمال شود.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان کارگری انتظار دارند قبل بیستم اردیبهشت احکام حقوقی جدید آن‌ها صادر شود.

حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش نیافت؛ اما بنابر اعلام وزیر کار این افزایش قرار است در اردیبهشت اعمال شود.

بازنشستگان انتظار دارند قبل از بیستم اردیبهشت که زمان آغاز واریز مستمری‌هاست، ابلاغیه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان کارگری صادر شود؛ اگر صدور احکام تا آن روز انجام نشود، حقوق اردیبهشت مستمری‌بگیران بازهم بدون افزایش پرداخت خواهد شد.

به نوشته ایلنا،  پیگیری‌های ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد قرار است در روزهای آتی احکام جدید صادر شود؛ ضمناً احتمالاً مدیرعامل سازمان اخباری در مورد اجرای باقیمانده متناسب‌سازی منتشر خواهد کرد.

در صورت صدور احکام قبل از بیستم ماه جاری، مابه‌التفاوت فروردین نیز با مستمری اردیبهشت به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

این در حالی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته با بیان اینکه افزایش حداقل ۲۷ درصدی حقوق در سال جاری در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی اعمال شده گفت: پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان کشوری با اعمال افزایش، طبق قانون مصوب مجلس صورت گرفت.

این افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال شده است و از اردیبهشت پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

سیدصولت مرتضوی با اشاره به بسته‌های حمایتی این وزارتخانه برای جامعه هدف بازنشستگان و بیمه شدگان گفت: بالغ بر ۱۴.۵ میلیون بیمه شده اصلی داریم و شمار مجموع بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی به حدود شش میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: برای جامعه هدف مذکور تمهیدات لازم بهداشتی و درمانی به عمل آمده است و تمام بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در مراکز ملکی که متعلق به سازمان تامین اجتماعی هستند تحت درمان قرار گرفته و درمان و دارویشان در سه سطح رایگان است. همچنین اگر به مراکز درمانی وزارت بهداشت مراجعه کنند فرانشیز ۱۰ درصدی از آنها اخذ می‌شود که در تلاشیم همین را نیز به حداقل برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بازنشستگان بالای ۶۵ سال در تمام سطوح و مراکز درمانی درمان در هر سه سطح رایگان درمان می‌شوند. مراجعات سرپایی، مراجعات کلینیکی و پاراکلینیکی و مراجعات بستری این سه سطح هستند.

مرتضوی با اشاره به اینکه همواره تلاش می‌شود تا به فراخور وسع اقتصادی نسبت به افزایش حداقل حقوق جامعه هدف اقداماتی انجام دهیم گفت: برای آتیه کارگران اقدامات خوبی انجام می‌شود و از حق بیمه‌ای که می‌پردازند ۲۳ درصد آن را کارفرما تقبل می‌کند که برای آتیه بازنشستگی ذخیره می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/a4q
اخبار مرتبط
وزیر کار با اشاره به افزایش حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری گفت: افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت پرداخت خواهد شد.
وزیر کار گفت: افزایش حقوق بازنشستگاه تأمین اجتماعی با توجه به انتقادهای صورت گرفته به مصوبه شورایعالی کار گفت: افزایش حقوق‌ها در شورایعالی کار مصوب شده و احکام‌ صادر شده است.
حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا روز 31 فروردین واریز می‌شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: تدوین لایحه عادلانه‌سازی حقوق کارکنان دولت، آغاز می‌شود.
سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: احکام کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی از فروردین ۱۴۰۲ با اعمال افزایش سالانه صادر خواهد شد.
براساس اعلام وزارت کار و راه و شهرسازی، کارگران برای ثبت‌نام در طرح مسکن کارگری باید از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی به نشانی https://saman.mrud.ir/ اقدام کنند.
نمایندگان مجلس امروز جزئیات حقوق بازنشستگان در سال 1402 را در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه تصویب کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
بازنشسته
۱۴۰۲/۰۲/۱۳
0
0
0

باور کنید با این حقوق که هرساله کمتر میشه واریز نشه آبروی بازنشسته بیشتر نگه داشته میشه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید