صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۵
کد خبر: 14436
گزارشگر: 2
۸۷۸
۰
۰
۳
خرید تلویزیون

چرا تلویزیون های سونی با وجود حباب قیمتی ارزش خرید دارند؟!

چرا تلویزیون های سونی با وجود حباب قیمتی ارزش خرید دارند؟!
سونی توانست شخصیت اصلی داستان ما شود؛ هنگامی که SONY در وصف تصویر تلویزیون هایش گفت “واقعیت هرگز به این زیبایی نیست” برخی آن را پای اغراق گذاشتند و برخی دیگر نیز انکار کردند اما امروزه یک تلویزیون سونی در هر کجا که باشد نمادی از زیبایی و واقع گرایی است.

آینده تلویزیون، در دست برندهایی است که می‌توانند خود را با نوآوری و دانش جدید در دنیای این محصولات وفق بدهند! یکی از این برندها و قطب بزرگ فروش تلویزیون «سونی» است که بدون شک نامی آشنا برای همه ماست و فعالیتی گسترده در دنیای دیجیتال دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که چرا تلویزیون سونی با وجود قیمت بالا (به نسبت رقبا)، ارزش خرید دارد و در واقع این مانعی برای فروش بیشتر تلویزیون هایش در بازار رقابتی نشده است. تلویزیون های سونی را اگر بخواهیم در یک سطر تعریف کنیم باید بگوییم که در دو سری OLED و LCD تولید می شوند و از نظر تنوع در سایز و مدل به پای سامسونگ و ال جی نمی‌رسند و همین می‌تواند تصمیم گیری برای خرید را راحت تر سازد؛ از طرفی دیگر سونی با زبان بازاریابی خودش کاربران را جذب می کند به عنوان مثال در اولویت قرار دادن کیفیت و زیبایی تصویر و یا سازگاری با کنسول های بازی در بهترین حالت.
سونی توانست شخصیت اصلی داستان ما شود؛ هنگامی که SONY در وصف تصویر تلویزیون هایش گفت “واقعیت هرگز به این زیبایی نیست” برخی آن را پای اغراق گذاشتند و برخی دیگر نیز انکار کردند اما امروزه یک تلویزیون سونی در هر کجا که باشد نمادی از زیبایی و واقع گرایی است.
ابتدای بحث به این موضوع اشاره کردیم که قیمت تلویزیون سونی کمی کار را برایمان سخت می کند اما حقیقت این است که این سازنده خود را درگیر حاشیه نمی‌کند و هر ساله بهترین نتیجه از دستاوردهایش را معرفی می کند که کاربر برای خرید آن ها نیاز به هزینه بالاتری دارد اما اینکه چرا این تلویزیون ها در بازار رقابتی طرفداران پرو پا قرص خودشان را دارند، یک سوال اساسی است. در ادامه این مطلب، به بررسی دلایل محبوبیت تلویزیون سونی می پردازیم.

 

توانمندی سونی در ترسیم زیبایی های تصویر

 

یکی از نقاط قوت تلویزیون سونی، نمایش محتوای تصویری واقعی تر و زیباتر از رقبای خود است؛ در واقع این برند ژاپنی اکنون به جایگاهی رسیده که می تواند استانداردهای کیفیت بالای تصویر را تعیین کند و برای دنیای تلویزیون خط و نشان بکشد. در حال حاضر این شرکت تنها یک تلویزیون از خانواده 8K دارد و بقیه مدل هایش در دسته 4K جای گرفته اند که برگ برنده آن ها پرازنده XR است؛ این پردازشگر توسط هوش شناختی به تجزیه و تحلیل محتوای تصویری و صوتی می پردازد تا بهترین جلوه نمایشی از آنچه در صفحه است را به تصویر بکشد.

وبسایت برگ و باد

بحث جالب دیگر در رابطه با تصویر تلویزیون سونی خلوص رنگ بالا در آن است که در میان رقبای خود تک است. سونی در بیشتر تلویزیون هایش از پنل VA استفاده می کند و این گستردگی و شفافیت رنگ را به نسبت IPS افزایش می‌دهد؛ پس در نهایت، تصویر یکی از دلایلی است که به تنهایی برای دوست داشتن تلویزیون سونی کافی خواهد بود.
طرف دیگر ماجرای تلویزیون سونی، مدل‌های بالارده آن هستند که وارد حیطه QD-OLED و OLED می شوند؛ روشنایی این دسته ازتلویزیون‌ها به شدت بالاست و همین باعث شده به تلویزیون‌هایی ایده آل و همه کاره تبدیل شوند و البته رقبایی قدر برای نئو کیولد سامسونگ و اولد و کیوند ال جی به شمار می آیند.

مدل تلویزیون

سایزها

رفرش ریت

تلویزیون X75WL

43, 50, 55, 65, 75 اینچ

60 هرتز

تلویزیون X80L

50، 55، 65، 75 اینچ

60 هرتز

تلویزیون X85L

55، 65،‌ 75 اینچ

120 هرتز

تلویزیون X90L

55، 65،‌ 75 اینچ

120 هرتز

تلویزیون X93L

65، 75، 85 اینچ

120 هرتز

تلویزیون X95L

65، 75، 85 اینچ

144 هرتز

تلویزیون A80L

55، 65،‌ 77 اینچ

120 هرتز

تلویزیون A95L

55، 65،‌ 77 اینچ

144 هرتز

 

صدای بی نظیر تلویزیون سونی

 

صدا در تلویزیون های سونی یک دلگرمی دیگر است که ما را به خرید آن ترغیب می‌کند؛ سونی در تلویزیون‌های بالارده و پرچمدارش برای سیستم صوتی سنگ تمام گذاشته تا تکمیل گر تصویر باشد؛ در این مدل ها سونی با ابتکاراتی در زمینه افزایش کیفیت و خلوص صدا شما را از خرید هر گونه ساندبار یا سیستم صوتی دیگر بی نیاز می سازد و به شما اطمینان می دهد که در خرید یک تلویزیون بالارده سونی پولتان را هدر نمی دهید. و اما بحث تلویزیون‌های میان رده و قیمت پایین‌تر این برند اگر باشد باید بگوییم صدای آن‌ها در رده متوسط است یعنی در حدی که بتواند کاربر را راضی نگه دارد نه بیشتر!

 

اگر گیمر هستید تلویزیون سونی بخرید!

 

سونی میانه خوبی با کنسول‌های بازی دارد و تلویزیون‌های این برند از سری 8 به بالا، قابلیت پشتیبانی از کنسول را دارند و این خبر خوبی برای گیمرهاست چونکه بخش گیمینگ هر تلویزیون با استقبال بی نظیر کاربران در حین رونمایی مواجه می شود. تمام تلویزیون های گیمینگ سونی از پورت HDMI2.1 بهره می برند و با رفرش ریت 120 هرتز بر ثانیه در کیفیت تصویر 4K استفاده می کنند؛ یک ویژگی بسیار مورد توجه مدل های براویای XR سوئیچ بین حالت بازی با اتصال کنسول است که به صورت خودکار تنظیمات تصویر و گیم را بر روی تلویزیون فعال می سازد.

SONY Bravia XR

در ادامه این بحث، چیزی که هیجان دوباره ای برای خرید تلویزیون سونی به ما می دهد، سیستم عامل اندروید است و به نوعی به برگ برنده این تلویزیون ها تبدیل شده چونکه به لطف گوگل پلی استور، نصب و راه اندازی برنامه‌های مختلف روی آن کار آسانی است و با توجه به گفته کاربران، ارجحیت این سیستم عامل به نسبت تایزن و WebOS بیشتر است.

 

در پایان

 

تا اینجای کار از مزیت های تلویزیون سونی گفتیم و به دلایلی اشاره کردیم که با وجود حباب قیمتی، توانسته اند این محصولات را در صدر فروش نگه دارند؛ اما اکنون باید به یکی از معایب این تلویزیون‌ها نیز اشاره کنیم که قیمت بالای آن‌هاست؛ در واقع کاربرانی که برای خرید تلویزیون قیمت را در اولویت قرار داده اند سمت این مدل ها یا حداقل بالارده های آن نمی روند اما با تمام این اوصاف سونی نقش پررنگی در بازار تلویزیون دارد و کاربرانی که کیفیت را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند از انتخاب تلویزیون سونی خوشحال و راضی هستند.

برای اطلاع از قیمت روز و خرید تلویزیون سونی به وبسایت برگ و باد (https://bargobad.com/) سر بزنید.

https://www.asianews.ir/u/a50
اخبار مرتبط
در دنیای تلویزیون‌ها تنوع سایز بسیار زیادی وجود دارد تا خریداران بتوانند بسته به نیاز و سلیقه خود اندازه‌ای متناسب از تلویزیون موردنظرشان را تهیه کنند. تلویزیون‌های 65 اینچ به همراه مدل‌های 55 اینچ پرطرفدارترین اندازه از تلویزیون‌ها هستند که با بیشترین تقاضا همراه هستند. سامسونگ به عنوان یکی از برترین برندهای سازنده تلویزیون نقش مهمی در تولید تلویزیون‌های باکیفیت داشته و مدل‌های متنوعی را در اندازه 65 اینچ تولید می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید