صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۲:۳۵
کد خبر: 14445
گزارشگر: 213
۸۴۸
۰
۰
۲
اعتراض کشور اروپایی

آلمان حکم اعدام جمشید شارمهد را غیر قابل قبول دانست

آلمان حکم اعدام جمشید شارمهد را غیر قابل قبول دانست
وزیر خارجه آلمان در توییتی مدعی شد که جمشید شارمهد از دادرسی عادلانه برخوردار نبوده و لذا از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا فورا حکم اعدام وی را لغو کند.

به گزارش آسیانیوز، خبرگزاری رکنا گزارش داد: «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه در اقدامی متناقض با منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، در واکنش به صدور حکم اعدام برای « جمشید شارمهد » سرکرده گروه تروریستی تندر ، آن را حکمی «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در توییتی در این باره با طرح ادعایی مدعی شد که جمشید شارمهد از دادرسی عادلانه برخوردار نبوده و لذا از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا فورا حکم اعدام وی را لغو کند!

وی ادعا کرد که برلین تمام تلاش خود را برای کمک به شارمهد و علیه اجرای حکم او به کار خواهد گرفت.

وزیر خارجه آلمان گفت که سفیر این کشور در تهران که در سفر کاری بوده پس از دریافت این خبر برنامه خود را لغو کرده و برای گفتگو بر سر این موضوع در راه بازگشت به ایران است.

 رکنا همچنین در این باره نوشته است:

«دادنامه جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر ساعاتی پیش به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور ابرام شد.

در رأی شعبه دیوان عالی کشور آمده است؛ در لایحه فرجام خواه، دلیل و مدرکی که موجبات نقض رأی را فراهم آورد وجود ندارد و دادنامه محکوم علیه مطابق دلایل موجود در پرونده و طبق قانون صادر شده است.»

https://www.asianews.ir/u/a5a
اخبار مرتبط
سفیر ایران در هلند در پی اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی به وزارت امور خارجه این کشور فراخوانده شد.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی توییتری به اعدام علیرضا اکبری واکنش نشان داد.
به بهانه دهمین سالگرد اعدام شهلا جاهد، همسر دوم ناصر محمدخانی، بازیکن معروف فوتبال تصاویر و ویدئویی از بازسازی صحنه قتل توسط وی، در قالب مستندی کوتاه منتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید