صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
کد خبر: 14452
گزارشگر: 213
۷۷۳
۰
۰
۲
براساس خبر سخنگوی وزارت صمت

اعلام آخرین مهلت تغییر درخواست خودرو/زمان ویرایش اولویت خودرو تا فردا

اعلام آخرین مهلت تغییر درخواست خودرو/زمان ویرایش اولویت خودرو تا فردا
باتوجه به مهلت پنج روزه در نظر گرفته شده برای تغییر درخواست خودرویی متقاضیان، این مهلت فردا (شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه) به پایان می‌رسد.

به گزارش آسیانیوز، مقرر شد تا افرادی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها به سال ۱۴۰۳ افتاده است، از پنج اردیبهشت‌ماه بتوانند پنج اولویت از شرکت‌های مختلف که دریافت آن‌ها در سال جاری است را انتخاب کنند.

باتوجه به مهلت پنج روزه در نظر گرفته شده برای تغییر درخواست خودرویی متقاضیان، این مهلت فردا (شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه) به پایان می‌رسد؛ به گفته سخنگوی وزارت صمت، تاکنون ۱۷۰ هزار نفر خودروی خود را در سامانه یکپارچه، تغییر داده‌اند.

پس از مشخص شدن نوبت (اولویت) تحویل خودروهای افراد ثبت‌نام کننده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی، مشخص شد که نوبت تخصیص و تحویل قریب به ۵۰ محصول مختلف عرضه‌ شده درخصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

در رابطه با محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، حدود ۷۸۰ هزار نفر متقاضی ثبت درخواست کرده بود که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزار دستگاهی تعریف شده برای این شرکت در سال جاری، تعهد شده که امکان پوشش به همه متقاضیان خودرو وجود دارد؛ علیرغم این موضوع اما استقبال عمده متقاضیان از سه گروه محصول ایران‌خودرو سبب شده که موعد تحویل برای برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ موکول شود.

این درحالی است که ظرفیت برخي از محصولات همچون تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده و درخصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است؛ بطور مثال برای محصولات گروه سایپا، مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دوره‌های آینده وجود دارد.

به دنبال اینکه نوبت برخی متقاضایان به سال بعد افتاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، مهلتی پنج روزه در نظر بگیرد تا این متقاضیان نسبت به ویرایش درخواست خودرویی خود اقدام کنند و پنج اولویت از خودروهای کم تقاضاتر که نوبت تحویل در سال ۱۴۰۲ خواهند داشت را انتخاب کنند.

بر این اساس مشتریان از بعدازظهر روز سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت (پنجم اردیبهشت) می‌توانستند با مراجعه به پروفایل خود در سامانه تخصیص یکپارچه خودروها، نسبت به تغییر نوع خودروی انتخابی اقدام کنند؛ بنابراین با توجه به مهلت پنج روزه در نظر گرفته شده، فردا (شنبه ۹ اردیبهشت ماه) این مهلت به پایان خواهد رسید.

اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکند، همچنان همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ برای او ملاک خواهد بود و براساس آن خودروی خود را در سال آینده دریافت خواهد کرد.

در نهایت پس از آنکه همه افراد نوع خوروی خود را تغییر دادند، چند روزی سایت سامانه بسته خواهد شد تا بر اساس اولویت اول افراد، پالایش صورت گیرد و در نهایت ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.
--------------

بیشتر بخوانید

آغاز فروش فوری ۲ طرح پیش فروش ایران خودرو به قیمت کارخانه ای/جزئیات تحویل فوری

-------------------------------

طبق اطلاع‌رسانی امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت-، علاوه بر اصلاح پروفایل ۴۲۶۰ نفر که از مرحله اول، اشتباهاً انصراف داده بودند و آن‌ها هم می‌توانند نسبت به تغییر اولویت خود اقدام کنند، تاکنون ۱۷۰ هزار نفر نوع و زمان تحویل خودرو خود را در سامانه یکپارچه تغییر داده‌اند؛ اما همچنان تا فردا (شنبه) متقاضیان می‌توانند نسبت به تغییر خودرو خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اقدام کنند./

--------------

بیشتر بخوانید

فروش اقساطی هایما اس ۷ و جک اس ۵ در سایاخودرو

--------------------------------

https://www.asianews.ir/u/a5h
اخبار مرتبط
معاون رئیس‌جمهور خبر داد واردات خودروهای با عمر پنج سال و دریافت گواهی از سازمان‌های استاندارد مجاز شد.
براساس اعلام وزارت صمت درباره مراجعه به سایت و نوبت دهی تحویل خودرو، متقاضیانی که از سامانه حذف شده اند با بروز رسانی سامانه سهمیه آن‌ها باقی است.
براساس اعلام وزارت صمت، امکان تغییر اولویت خودرو از شب گذشته فراهم شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودرو اولویت خودرویی که برای 1403 اعلام شده را تغییر دهند.
شرکت ایران خودرو از اجرای هم زمان ۲ طرح پیش فروش و فروش فوری ویژه مادران خبر داد.
در ادامه به بررسی کیت فیس لیفت خودرو تویوتا و ریموت خودرو می پردازیم.
متقاضیان دریافت خودرو از امروز بعدازظهر به مدت پنج روز می‌توانند پنج اولویت از شرکت‌های مختلف را انتخاب کنند که دریافت آن سال ۱۴۰۲ است.
سخنگوی وزارت صنعت درباره آزاد شدن پول بلوکه در حساب های وکالتی خودرو و زمان تحویل خودروی متقاضیان توضیحاتی داد.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند فردا، ۵ اردیبهشت برای اصلاح ثبت نام به سایت مراجعه کنند.
متقاضیان می توانند از فردا به مدت پنج روز با مراجعه به سامامه یکپارچه تخصیص خورو اقدام به ویرایش ثبت نام کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید