صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۲
کد خبر: 14456
گزارشگر: 213
۶۸۴
۰
۰
۲
در دو هفته گذشته

خودرو ارزان شد/دلیل کاهش بیش از ۹۰ میلیون تومانی قیمت خودرو

خودرو ارزان شد/دلیل کاهش بیش از ۹۰ میلیون تومانی قیمت خودرو
با اعلام تعیین زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی در قالب طرح یکپارچه از دو هفته قبل، قیمت‌ خودروهای تولید داخل و مونتاژی در بازار آزاد به شدت کاهشی شده است.

به گزارش آسیانیوز، طی ۲ هفته اخیر قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی به طور متوسط ۹۰ میلیون تومان پایین آمده است.


 با اعلام نوبت‌بندی و تعیین زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی در قالب طرح یکپارچه فروش وزارت صمت از دو هفته قبل، قیمت‌ خودروهای تولید داخل و مونتاژی در بازار آزاد به شدت کاهشی شده است.

همچنین تحویل بی‌سابقه ۵۰ هزار خودرو در هفته گذشته از سوی ایران‌خودرو و سایپا نیز مزید بر علت شده است.

این در حالی است که در سال‌های گذشته متوسط هفتگی تحویل خودرو توسط این دو شرکت مجموعا ۲۵ هزار خودرو بود، با توجه به افزایش بیش از ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری، تحویل خودرو هم دوچندان شده است.

به گفته مسئولان این دو شرکت، به علت کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی برای حمل خودروها در شرایط افزایش تولید، از برخی مشتریان خواسته شده که حضورا جهت دریافت خودرویشان به شرکت‌ها مراجعه کنند و برای آنها هزینه حمل به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا بررسی قیمت خودروهای تولید داخل در دو هفته اخیر بیانگر سقوط آزاد قیمت‌ها است. به طور متوسط قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی بیش از ۹۰ میلیون تومان در این مدت کاهش یافته است.

 

جزئیات خبر مهم واردات خودروی کارکرده

این در حالی است که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور امروز از ارسال لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده‌ به مجلس شورای اسلامی خبر داد.


 براساس این لایحه، واردات خودروهای کارکرده که عمر آن‌ها در محدوده پنج سال است، به شرط دریافت گواهی از سازمان‌های استاندارد و محیط زیست مجاز خواهد بود.

همچنین در این لایحه تصریح شده هر شخص حقیقی می‌تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

----------

بیشتر بخوانید

آغاز فروش فوری ۲ طرح پیش فروش ایران خودرو به قیمت کارخانه ای/جزئیات تحویل فوری

-------------------------------

لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده، اواخر فروردین ماه امسال از سوی وزارت صمت به هیأت‌ وزیران ارسال و پس از تأیید هیأت دولت، امروز – پنجشنبه‌ هفتم اردیبهشت‌ – به‌طور رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به نوشته ایرنا، این لایحه برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو و با هدف ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو از طریق آزادسازی واردات خودروهای کارکرده که قیمت آن‌ها کمتر از خودروهای نوست، تدوین شده است./

 --------------

بیشتر بخوانید

فروش اقساطی هایما اس ۷ و جک اس ۵ در سایاخودرو

--------------------------------

 

https://www.asianews.ir/u/a5l
اخبار مرتبط
باتوجه به مهلت پنج روزه در نظر گرفته شده برای تغییر درخواست خودرویی متقاضیان، این مهلت فردا (شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه) به پایان می‌رسد.
معاون رئیس‌جمهور خبر داد واردات خودروهای با عمر پنج سال و دریافت گواهی از سازمان‌های استاندارد مجاز شد.
براساس اعلام وزارت صمت درباره مراجعه به سایت و نوبت دهی تحویل خودرو، متقاضیانی که از سامانه حذف شده اند با بروز رسانی سامانه سهمیه آن‌ها باقی است.
براساس اعلام وزارت صمت، امکان تغییر اولویت خودرو از شب گذشته فراهم شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودرو اولویت خودرویی که برای 1403 اعلام شده را تغییر دهند.
شرکت ایران خودرو از اجرای هم زمان ۲ طرح پیش فروش و فروش فوری ویژه مادران خبر داد.
در ادامه به بررسی کیت فیس لیفت خودرو تویوتا و ریموت خودرو می پردازیم.
متقاضیان دریافت خودرو از امروز بعدازظهر به مدت پنج روز می‌توانند پنج اولویت از شرکت‌های مختلف را انتخاب کنند که دریافت آن سال ۱۴۰۲ است.
سخنگوی وزارت صنعت درباره آزاد شدن پول بلوکه در حساب های وکالتی خودرو و زمان تحویل خودروی متقاضیان توضیحاتی داد.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند فردا، ۵ اردیبهشت برای اصلاح ثبت نام به سایت مراجعه کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید