صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۸
کد خبر: 14457
گزارشگر: 306
۲۲۶
۰
۰
۱
رئیس کمیسیون کشوری کاشت حلزون خبر داد

افتتاح اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد

افتتاح اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد
یزد - رئیس کمیسیون کشوری کاشت حلزون با بیان این که مرکز کاشت حلزون یزد شانزدهمین بخش کاشت حلزون شنوایی در کشور است، گفت: راه اندازی این بخش بیانگر یک کار گروهی و تعاملی در مجموعه استان برای خدمت بیشتر به مردم است

آسیانیوز / یزد ؛ «مسعود متصدی» در مراسم افتتاح رسمی اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد که با حضور ، استاندار، نماینده مجلس، پزشکان و مسئولان در بیمارستان شهید رهنمون یزد برگزار شد بیان داشت : کار تیم توانبخشی در بخش کاشت حلزون بسیار قابل توجه و کمتر دیده شده است لذا امیدواریم مشکلات این گروه از توانبخشان نیز مورد توجه مسئولان ارشد استان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشوری کاشت حلزون خاطر نشان کرد : بسیاری از جراحی‌ها و خدمات پزشکی با هدف افزایش طول زندگی بیماران است ولی عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی میتواند منجر به نمایش توانایی بیشتر بیماران شود.

وی افزود : این عمل جراجی برخلاف بسیاری از جراحیهای دیگر، نه تنها چیزی را از بدن بیمار نخواهد کاست بلکه شعف و شادی و توانایی جدیدی را به فرد بیمار اضافه می‌کند.

متصدی با اشاره به توانایی بالا و ارزنده گروه گوش، حلق و بینی استان یزد، تصریح داشت : یزد به لحاظ پزشکی همواره چتر کمک خود را روی استانهای جنوبی کشور گسترانده است لذا این خدمت صرفا برای یزد نخواهد بود و بیماران منطقه جنوب و جنوب شرقی کشور نیز از آن بهرهمند خواهند شد.

دکتر «محمدحسین برداران‌فر» رئیس گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان این که خوشبختانه امروز شاهد اولین عمل جراحی این ­مرکز توسط دکتر ماندگاری با موفقیت بودیم، راه اندازی این مرکز را یک کار عام‌المنفعه علی رغم تاخیر پیش آمده در راهاندازی آن دانست.

رئیس گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با تاکید بر اهمیت نقش توانبخشی در این نوع عمل جراحی، به تیم توانبخشی خوب استان یزد اشاره و از خیرین خواست تا در جهت تداوم فعالیتهای توانبخشی این مرکز که به بیماران غیربومی زیادی خدمات ارائه خواهد کرد، همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

وی افزود : این کار از سال 1389 با کسب مجوز آغاز شد ولی به دلیل تغییرات قانونی و نیازمند شدن به وجود فلوشیپ گوش، دچار وقفه شد لذا با رفع این کمبود، مجوز توانبخشی و سپس مجوز جراحی این مرکز اخذ شد و امروز شاهد راه‌اندازی رسمی آن در استان یزد هستیم.

دکتر «سید کاظم رضوی» نیز گفت : امروز شاهد معجزه پزشکان و شکست دنیای سکوت بیماران ناشنوا هستیم.

وی که در سمت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد و رئیس پزشکی هسته‌ای ایران فعالیت دارد از خیرینی که در جهت راه‌اندازی و نیز تجهیز این مرکز و لوازم کمک شنوایی بیماران تلاش کرده اند  ، قدردانی کرد و خواستار تداوم همراهی آنان با این مرکز شد.

دکتر «سید بصیر هاشمی» رئیس بورد تخصصی گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن کشور هم در این مراسم افتتاح ضمن ارائه توضیحاتی در مورد اهمیت شنوایی و پیچیدگی‌های این رشته، تصریح داشت : خوشبختانه در سطح کشور بابت درمان مشکلات گوش مشکلی وجود ندارد و امروز شاهد شنوا شدن بسیاری از بیماران هستیم.

شایان ذکر اینکه پس استماع سخنرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، رئیس بیمارستان شهید رهنمون یزد و نیز رئیس مرکز کاشت حلزون این بیمارستان، برش کیک تولد این مرکز، شعرخوانی توسط یکی از کودکان ناشنوا که تحت درمان قرار گرفته است، قرائت دلنوشنه توسط مادر یکی از گیرندگان دستگاه شنوایی و نیز اجرای سرود توسط گروهی از کودکان که با عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده بودند، از جمله برنامه هایی بود که در این مراسم اجرایی شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

افتتاح اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد ، مسعود متصدی رئیس کمیسیون کشوری کاشت حلزون 

https://www.asianews.ir/u/a5m
اخبار مرتبط
یزد - استاندار از برگزاری نخستین کنگره شهدای مدافع سلامت کشور در یزد در اواخر سال جاری یا ابتدای سال آینده خبر داد
یزد - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان با بیان این که استان یزد در زمینه اهدای اعضا استان برتر کشور طی دو سال گذشته محسوب می‌شود از دو مورد اهدای عضو و یک مورد پیوند کبد موفق در ایام نوروز خبر داد و گفت : خوشبختانه هم اکنون پیوند کبد و کلیه را در داخل استان انجام می‌دهیم و در آینده نزدیک نیز عمل پیوند قلب را نیز در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی انجام خواهیم داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید