صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۶
کد خبر: 1446
گزارشگر: 99
۸۱۵
۰
۰
۰

کسب و کار مجازی افق روشن اقتصاد کرونایی

شیرین نوری

این روزها احتمال شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم از آلوده شدن به این ویروس، به دغدغه‌ای ملی مبدل شده است و با توجه به وضعیت قرمز سه کشور ایران و‌کره جنوبی و ایتالیا در شیوع کرونا، همه کسب و کارهای خصوصی یا دولتی در چند روز و چند هفته آینده کم و بیش خانه نشین خواهند شد و در نتیجه بسیاری از افراد در جهت در امان ماندن از ابتلا به این ویروس تلاش می نمایند تا کار خود را تا حد امکان از طریق فضای مجازی انجام دهند.

بنابراین می توان از کرونا بعنوان یک فرصت در جهت رونق هر چه بیشتر کسب و‌کارهای مجازی نگریست و در این بین مراجع قانون گذار می بایست پیشاپیش هر چه سریعتر به فکر باشند و قوانین و مقررات فوق العاده ای همچون افزایش پهنای باند و کاهش هزینه‌های خدمات اینترنتی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی ارائه کنند چرا که  کسب و کارهای اینترنتی می تواند بعنوان یکی از شریان های درآمدزای اقتصاد در این روزها بحساب آید و تسهیل شرایط، فرهنگسازی، بهبود زیرساخت ها، حمایت های لازم از کارآفرینان در این فضا و برطرف کردن موانع آن می تواند چشم انداز روشنی را برای رونق اقتصاد کرونایی کشور بحساب آید.

حال که جامعه پزشکی و پرستاران عزیز در این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت می نمایند تا سلامتی را برای جامعه ایرانی به ارمغان آورند ، کسب و کارهای مجازی نیز می بایست از حداکثر توان خود برای خدمت رسانی به عموم جامعه استفاده نمایند تا سایه رکود اینبار بدلیل ورود این مهمان ناخوانده ویروسی اقتصاد کشور را فرا نگیرد.

بنابراین استفاده از این ‌کسب و‌کارها  در تجارت‌های خرد و کلان این روزها نه تنها یک فرصت نیست ، بلکه به عنوان ابزاری کارآمد در آینده اقتصاد ایران نیز به تدریج به یک نیاز تبدیل خواهد شد نیازی که سبب خواهد شد تا جامعه رو به پیشرفت ایران نیز همگام با جامعه جهانی از قواعد استفاده از کسب و کار اینترنتی پیروی ‌کند.در پایان ذکر این مطلب ضروری است که  پیشرفت‌های کنونی کشور در مقایسه با وضعیت دیگر کشورها در کسب و کارهای مجازی چندان چشمگیر نیست و این آمار نشان می دهد که تا بلوغ دیجیتالی فاصله معنی داری وجود دارد که امید آن می رود تا با سرمایه گذاری‌ های مناسب ‌تر و با الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته بتوان در آینده نزدیک به جایگاه مناسبی در کسب و کار اینترنتی رسید.

https://www.asianews.ir/u/1l8
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید