صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
کد خبر: 14461
گزارشگر: 213
۵۹۲
۰
۰
۱
بنا بر گفته نماینده مجلس

تغییر زمان واریز سود سهام عدالت/پرداخت به موقع به نفع مردم است

تغییر زمان واریز سود سهام عدالت/پرداخت به موقع به نفع مردم است
الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود شد و این اتفاق به نفع مردم است.

به گزارش آسیانیوز، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تاکید کرد که الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود سهام عدالت می‌شود که این اتفاق به نفع مردم است.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی به الزام سازمان بورس به شرکت‌ها برای واریز سود سهام عدالت مجامع حداکثر تا چهار ماه اشاره کرد ‌و افزود: اقدام سازمان بورس در الزام شرکت‌های بورسی برای اصلاح اساسنامه‌ قابل تحسین است؛ زیرا در این صورت شرکت‌های بورسی ملزم می‌شوند تا حداکثر چهار ماه سود مجامع را واریز کنند که این اتفاق به نفع مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مردم از طریق بورس امرار معاش می‌کنند، واریز به هنگام سود مجامع برای سهامداران مفید بوده و همچنین باعث ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود.

میرتاج‌الدینی همچنین گفت: فایده دیگر این اقدام آن است که سود سهامداران عدالت زودتر پرداخت می‌شود و این موضوع دیگر به پایان سال موکول نمی‌شود.

-----------------

بیشتر بخوانید

تصویب واگذاری سهام عدالت جدید+جزئیات

-----------------------------------------

حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی به چهار ماه کاهش یافت
این نماینده مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا سود مجامع کمتر از یک ماه پرداخت می‌شود، گفت: وقتی سود مجامع به موقع پرداخت شود دیگر پول در حساب شرکت‌ها باقی نمی‌ماند و ارزش پول سهامداران به میزان تورم نصف نمی‌شود؛ این اقدام رویکردی است که در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، لازم به ذکر است که سازمان بورس در روزهای پایانی فروردین ماه در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی پس از تصمیم مجمع عمومی به چهار ماه کاهش یافت./


https://www.asianews.ir/u/a5q
اخبار مرتبط
تصویب نامه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در خصوص نحوه واگذاری سهام عدالت جدید ابلاغ شد.
رئیس سازمان بورس با اشاره به رسیدن ارزش سهام عدالت به ۱۰۰ میلیون، درباره شرایط فروش درصدی از آن توضیحاتی داد.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: درخواست لغو تصویب‌ تخصیص سهام عدالت به جاماندگان از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی به هیات وزیران داده شد.
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال 1400 شرکتهای بورسی، سود سهام نزد این سازمان به حساب سهامداران واریز خواهد شد.
رئیس سازمان بورس زمان نهایی واریز سود سهام عدالت را در سال جاری اعلام کرد.
وزیر اقتصاد گفت: سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی مانده است و تا پایان اسفند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام می شود.
وزیر اقتصاد گفت: موضوع تعلق سهام عدالت به جاماندگان تا پایان اسفند ماه اجرا خواهد شد.
واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان دریافت این سهام از سوی مجلس به دولت اعلام شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید