صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
کد خبر: 14463
گزارشگر: 213
۸۹۵
۰
۰
۱
مرکز ارزشیابی و کیفیت آموزش‌ و پرورش

آخرین مهلت کنکوری‌ها برای دریافت کد سابقه تحصیلی+جزئیات و لینک سامانه

آخرین مهلت کنکوری‌ها برای دریافت کد سابقه تحصیلی+جزئیات و لینک سامانه
متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره می‌توانند در زمان تعیین شده به پنجره خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش مراجعه و کد سابقه تحصیلی ۱۹ رقمی را دریافت کنند.

به گزارش آسیانیوز، مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه برای دریافت کدسابقه تحصیلی فرصت‌دارند.

در اطلاعیه‌ منتشر شده از سوی این مرکز آمده است که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره می‌توانند در زمان تعیین شده به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه و پس از ثبت اطلاعات تحصیلی، کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت کنند.

دانش‌آموزان برای انتخاب واحد (درس) به مدارس محل تحصیل و فارغ‌التحصیلان به مدارس معرفی‌شده در پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان مربوط، مراجعه کنند.

براین اساس، متقاضیان می‌توانند تا تاریخ اعلامی، با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش، کد مذکور را به شرح زیر دریافت کنند:

۱- ورود به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir

- دانش‌آموزان پایه دوازدهم و فارغ‌التحصیلان دی‌ماه ۱۴۰۱ و بعد از آن، با انتخاب نقش "دانش‌آموز" و با درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه برای دانش‌آموزان ایرانی و کد دانش‌آموزی و تاریخ تولد برای اتباع سایر کشورها، وارد درگاه فوق شوند و بر اساس بند (۲) اقدام کنند.

- سایر متقاضیان ایرانی و اتباع (اعم از فارغ‌التحصیلان شهریور ۱۴۰۱ و قبل از آن/ طلاب/ فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس بین‌الملل/ دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی و ...)، پس از مراجعه به درگاه فوق، با انتخاب نقش "والدین و سایر" وارد درگاه شوند و بر اساس بند (۲) اقدام کنند.

تذکر: مشمولین بند فوق (۱-۲) در صورتیکه فاقد سیمکارت شخصی باشند می‌توانند با اظهار این موضوع در درگاه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند و سپس بر اساس بند (۲) اقدام کنند. توجه شود این گروه باید نام کاربری و کلمه عبور درگاه را برای مراجعات بعدی نگهداری کنند.

۲- دریافت کد سابقه تحصیلی: تمام متقاضیان مندرج در بندهای (۱-۱و۱-۲)، پس از ورود به درگاه فوق، گزینه «سوابق تحصیلی» را انتخاب و مشخصات هویتی خود را مشاهده و پس از تائید، اطلاعات تحصیلی را ثبت و کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت کنند.

تبصره: در صورتی که متقاضیان در مشخصات هویتی خود مغایرتی مشاهده کردند، گزینه «عدم تائید و استعلام از ثبت احوال/ وزارت کشور» را انتخاب کنند. متقاضی با انتخاب این گزینه (بین ساعت ۸ صبح الی ۲۴شب)، و زدن دکمه بررسی پاسخ ثبت احوال، مشخصات هویتی خود را مشاهده و سپس به شرح بند (۲) اقدام کنند.

-------------

بیشتر بخوانید

اعلام حذفیات منابع کنکور 1402

------------------------------

توجه: استعلام از سامانه ثبت احوال ممکن است دقایقی زمان‌گیر باشد.

۳- مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای: متقاضیان برای مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای خود از تاریخ ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۲ مجدداً به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی(https://my.medu.ir) مراجعه و مطابق با راهنمایی که متعاقباً در سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود، اقدام کنند. برای مشاهده و بررسی نمراتی که در آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ کسب می‌شود از تاریخ پنجم تا دهم تیر ۱۴۰۲ در درگاه مذکور اقدام شود./

منبع:ایسنا

https://www.asianews.ir/u/a5r
اخبار مرتبط
مهلت ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور فردا پایان می‌یابد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در صورت شرکت داوطلبان در هر دو نوبت آزمون کنکور سراسری امسال، حداکثر نمره برای آنان لحاظ می‌شود.
موسسه فرهنگی آموزشی دژاوو / موسسه غیر تجاری خرد دنیای انگاره
بنا بر اعلام مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از امروز می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وزیر ارتباطات و اطلاعات گفت: از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ فردا پنجشنبه اینترنت در محدوده‌ حوزه‌های برگزاری کنکور با اطلاع قبلی به ساکنان آن مناطق قطع می‌شود.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون امسال سؤالات هر درس یا تعدادی از دروس باهم در دفترچه جداگانه قید شده است.
سازمان سنجش آموزش کشور فهرست حذفیات منابع آزمون اختصاصی (سراسری) نوبت اول در دی ۱۴۰۱ و نوبت دوم در تیر ۱۴۰۲ که از آن سؤال طرح نخواهد شد، را منتشر کرد.
تغییرات و برنامه های جدیدی از سوی یک مقام مسئول در سازمان سنجش، برای کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعلام شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید