صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۴
کد خبر: 14469
گزارشگر: 213
۷۰۶
۰
۰
۱
اظهارات نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی

آمریکا و اروپا برجام را از بین بردند/نزدیک شدن به نقطه بی بازگشت توافق هسته ای

آمریکا و اروپا برجام را از بین بردند/نزدیک شدن به نقطه بی بازگشت توافق هسته ای
نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی گفت:آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌‌اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌‌ای بوده و هست را از بین ببرند.

به گزارش آسیانیوز، اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی امروز اعلام کرد که با فاصله از مذاکرات با نقطه بی‌بازگشت نزدیک می‌شویم و آمریکا و اروپا می‌خواهند برجام را از بین ببرند.

 نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی مستقر در وین امروز هشدار داد هر روز که از سرگیری مذاکرات می‌‌گذرد، ما به نقطه بی‌ بازگشت نزدیک می‌‌شویم.

نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی مستقر در وین در تازه‌ ترین اظهارات خود درباره تبعات تعلل غرب در مذاکرات رفع تحریم‌‌های ضدایرانی هشدار داد.

«میخائیل اولیانوف» در پیامی توییتری در این خصوص اعلام کرد: به نظر می‌رسد آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌‌اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌‌ای بوده و هست را از بین ببرند.

وی در این خصوص هشدار داد: هر روز که از سرگیری مذاکرات می‌‌گذرد، ما به نقطه بی‌‌بازگشت نزدیک می‌‌شویم.

وی پیشتر هم به تمایل نداشتن آمریکا و کشورهای غربی برای احیای برجام اشاره کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین «میخائیل اولیانوف» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس آماده ازسرگیری مذاکرات برجام نیستند.

این اظهارات دیپلمات ارشد روس در حالی است که او اخیراً در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران موفقیت‌آمیز بود و درها را به روی حل برخی از مشکلات باز کرد، اما آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در بازگشت به توافق هسته‌ای مانع‌تراشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه متن توافق تقریباً آماده است و فقط برخی از سطرها نیازمند مذاکره است، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها به زودی، به میز مذاکرات بازگردند.
------------------

بیشتر بخوانید

اقدام جنجالی آمریکا/تعیین ۱۵ میلیون دلار جایزه برای دستیابی به شبکه مالی سپاه پاسداران

----------------------------------------
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی همچنین تأکید کرد که بدون توافق هسته‌ای، خطر تنش بالاست و این مسئله، منطقه را به سمت درگیری سوق خواهد داد./


https://www.asianews.ir/u/a5y
اخبار مرتبط
وزارت امور خارجه آمریکا در یک بیانیه اعلام کرد که علیه گروهی از مقامات ایرانی به دلیل دست داشتن در اعتراضات اخیر ایران محدودیت‌های‌ صدور روادید اعمال کرده است.
دولت بریتانیا امروز تحریم‌های خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌ عنوان بخشی از محدودیت‌های جدید و هماهنگ با ایالات متحده و اتحادیه اروپا وضع کرد.
یک شهپاد آمریکایی، شناور هدایت‌شونده از راه دور، با قابلیت تجسس و نظارت بر آب‌های جنوب ایران، برای اولین بار از تنگه هرمز عبور کرد.
دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در بخش موسوم به «پاداش برای عدالت» برای دریافت اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران ایران ۱۵ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است.
مشاور سابق امنیت داخلی اسرائیل گفت که احتمال حمله به ایران به طور فزاینده‌ای وجود دارد.
کنگره آمریکا از اتحادیه اروپا خواست سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار دهد.
یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت که دولت بایدن طرح توافق موقت با ایران را مطرح کرده است.
در اولین روزهای سال ۱۴۰۲، نرخ دلار چهار هزار و ۵۰۰ تومان گران تر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید