صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۴
کد خبر: 14490
گزارشگر: 213
۶۶۹
۰
۰
۱
خبر مهم مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه سازان

پرداخت حق بیمه جداگانه برای استفاده از بیمه تکمیلی جدید

پرداخت حق بیمه جداگانه برای استفاده از بیمه تکمیلی جدید
مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ جزئیات بیمه اکمل بازنشستگان کشوری را اعلام و از الکترونیک شدن دریافت اسناد خسارات درمانی بیمه شدگان خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ جزئیات بیمه اکمل بازنشستگان کشوری را اعلام و از الکترونیک شدن دریافت اسناد خسارات درمانی بیمه شدگان خبر داد.

علی خسروی در نشستی خبری با بیان اینکه هفت میلیون بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان قرار دارند گفت: اکثر بیماران مراجعه کننده به بیمارستانها که خدمات بستری و جراحی دریافت می‌کنند قشر بازنشسته هستند.

وی افزود: به همین علت در تلاشیم خدمات و شمار مراکز تحت پوشش را ارتقاء دهیم و از آن سو به اعضای تحت پوشش درباره نوع و نحوه دریافت خدمات آگاهی دهیم.

مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با بیان اینکه آتیه سازان تنها بیمه تکمیلی تخصصی درمان محسوب می شود گفت: ما کار تجاری انجام نمی‌دهیم و برحسب قانون و اساسنامه خدمات درمان ارائه می‌کنیم.

آتیه سازان مطابق قوانین بالادستی تصویب شد که در حیطه هماهنگی‌ها، برخی اجرا و برخی اجرا نشد تا به سمت تجمیع بیمه‌های تکمیلی حرکت کنیم. اگر تجمیع بیمه‌های پایه و تجمیع بیمه‌های تکمیلی انجام شوند، یک بیمه قوی خواهیم داشت که نقش بسزایی در کاهش مشکلات درمانی مردم خواهد داشت.

خسروی افزود: به عنوان مثال درحال حاضر ۹۰ درصد آنژیو و اعمال جراحی قلب از سوی بیمه‌شدگان آتیه سازان انجام و بخش قابل توجهی از اعمال جراحی در بخش خصوصی توسط آتیه سازان پوشش داده می‌شود. ما بیشتر به دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی خود هستیم تا به دنبال سود و زیان باشیم.

نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه مدارک خسارات درمان نیست

وی با اشاره به اینکه در اسفند و فروردین ماه ۲۵۰۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت کردیم گفت: اکنون رضایت از سوی مراکز طرف قرارداد وجود دارد. همچنین تا تاریخ اول اردیبهشت ماه در تمام قراردادهای آتیه سازان، همه خسارات متفرقه را پرداخت کرده و به روز هستیم.

مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ ادامه داد: اکنون اسناد خسارات درمان به صورت الکترونیک از طریق سامانه‌ای دریافت می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه مدارک وجود ندارد. در حوزه سرپایی مراکز طرف قرارداد به طور کامل الکترونیک شده‌ایم. در بخش بستری نیز یک ماه است کار آغاز شده تا بتوانیم در بخش بستری نیز اسناد را به صورت الکترونیک دریافت و سپس رسیدگی و پرداخت کنیم. همچنین اپلیکیشنی به همین منظور راه‌اندازی شده و امکان ارسال اسناد از این طریق نیز میسر است. این اقدام هم کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان رابه دنبال دارد و هم به تدریج به سمت کاهش پرونده‌های کاغذی می‌رویم.

پوشش بیمه تکمیلی روستاییان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا پایان خرداد


خسروی با اشاره به اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نسخه دریافت شده که یک میلیون از سمت سامانه‌های الکترونیکی تامین اجتماعی و ۸۰۰ هزار نسخه از سوی سامانه‌های سازمان بیمه سلامت برای ما ارسال و رسیدگی شد اظهار کرد: قراردادهای خوبی منعقد شده که مهمترین آنها قرارداد بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده است. در این حوزه خلائی وجود داشت و از هیچ‌گونه بیمه تکمیلی برخوردار نبودند. متولی اصلی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان است که مناقصه‌ای برگزار و آتیه سازان انتخاب شد.

وی افزود: سه استان پایلوت شدند و قرار است صندوق که دو میلیون و ۸۰۰ هزار عضو دارد همه این افراد را تا پایان خرداد زیرچتر بیمه تکمیلی بیاورد. اگر روستاییان همه تحت پوشش بروند درمان آنها به سطح مطلوبی خواهد رسید.

راه‌اندازی طرح «اکمل طلایی» برای پوشش خدمات درمانی که در لیست تعهدات آتیه نیست

برخورداری از این طرح مستلزم پرداخت حق بیمه جداگانه است

مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ ادامه داد: از سال گذشته در حوزه بازنشستگان کشوری طرحی به نام اکمل طلایی را آغاز کردیم که در ۲۳ استان اجرا شده است و دریافت برخی خدمات که در فهرست تعهدات بیمه گذار وجود ندارد را می‌توانند با پرداخت حق بیمه مجزایی دریافت کنند.

خسروی با بیان اینکه ۸۰ درصد مراکز طرف قرارداد معرفی نامه آنلاین صادر می‌کنند و احتیاجی به مراجعه به نمایندگی ها وجود ندارد گفت: سال گذشته تمام هدف خود را معطوف به افزایش مراکز طرف قرارداد کردیم و از ۴۲۰۰ به ۶۴۰۰ مرکز طرف قرارداد رسیده ایم. ۶۸ درصد رشد پرتفو در سال گذشته نسبت به یک سال قبل از آن داشتیم. بیشترین اعضای تحت پوشش ما بازنشستگان تامین اجتماعی هستند.

۱۰۰ درصد حق بیمه اکمل را خود بازنشسته می پردازد

ارائه این خدمت به بازنشستگان تامین اجتماعی در آینده نزدیک

وی درباره جزئیات بیمه اکمل توضیحات بیشتری ارائه داد و اظهار کرد: قرارداد ما با صندوق بازنشستگی حق العمل کاری است و از ماه گذشته برای یکسال دیگر تمدید شد. ما برای بازنشستگان کشوری یک بیمه اکمل هم داریم و مواردی که در تعهدات بیمه تکمیلی شان نبوده را در بیمه اکمل طلایی قرار دادیم که نرخ‌های متفاوتی بر حسب نوع و میزان تعهدات دارد و در هر استان از زمان آغاز اجرای طرح تا دوماه فرصت ثبت نام داده می‌شود.

وی افزود: ۲۳ استان در سال گذشته به بیمه اکمل پیوستند و امسال تمام استان‌ها افزوده می‌شوند تا بازنشستگان بتوانند تعهداتی که بیمه تکمیلی صندوق ندارد را از طریق بیمه اکمل دریافت کنند. ۱۰۰ درصد حق بیمه اکمل را خود بازنشسته می پردازد. کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از این طرح استقبال کرده و قرار است این خدمت برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در آینده نزدیک ارائه شود و ما آماده هستیم تا اینکار را شروع کنیم./

https://www.asianews.ir/u/a6j
اخبار مرتبط
بیمه دانشجویان طرحی است از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی که مهم‌ترین مزیت آن، آغاز بیمه‌پردازی و ایجاد سوابق بیمه از سنین پایین‌تر و تأثیر آن بر سن بازنشستگی است.
وزیر کار با اشاره به افزایش حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری گفت: افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت پرداخت خواهد شد.
معاون وزیر کار از دستور کار لایحه ارتقای امنیت شغلی کارگران خبر داد.
در حالی که افزایش حقوق کارگران باید از فروردین ماه اعمال شود، وزیر کار گفت: افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران ابلاغ و دولتی اعمال و از ماه های آینده پرداخت خواهد شد.
شرایط و نحوه ثبت نام دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
چنانچه کارگری در کاری با ماهیتِ مستمر فعالیت کند، اما قراردادی با کارفرما نداشته باشد، قرار داد او دائمی است و کارگر دائم به حساب می‌آید.
با وجود اینکه شدت رشد نرخ حق بیمه از نرخ دیه کمتر بوده اما پیش‌بینی می‌شود که بخشی از مردم با افزایش قیمت‌های بیمه، دیگر توان بیمه کردن خودرو خود را نداشته باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید