صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
کد خبر: 14507
گزارشگر: 213
۱۱۸۵
۰
۰
۲
در ادامه ابراز نگرانی رهبران اقتصادی جهان

دلیل استعفای پدرخوانده هوش مصنوعی/جفری هینتون چه فاجعه ای را درباره زندگی و نابودی انسان هشدار داد؟

دلیل استعفای پدرخوانده هوش مصنوعی/جفری هینتون چه فاجعه ای را درباره زندگی و نابودی انسان هشدار داد؟
پدرخوانده هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد که گوگل برای رقابت با ChatGPT، Bing Chat و ...، محدودیت در بخش هوش مصنوعی عمومی را کنار گذاشته است؛ به همین دلیل راه برای مشکلات اخلاقی هموار خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، جفری هینتون، ملقب به پدرخوانده هوش مصنوعی اعلام کرد که در ماه آوریل از سمت معاونت و مهندسی گوگل استعفا داده است تا بتواند بهتر و آزادانه‌تر در مورد خطرات مرتبط با فناوری هوش مصنوعی هشدار دهد.

به گزارش گروه دانش و فناوری، این دانشمند ابراز نگرانی کرده است که گوگل برای رقابت با ChatGPT، Bing Chat و ...، محدودیت قبلی خود در بخش هوش مصنوعی عمومی را کنار گذاشته است؛ به همین دلیل راه برای مشکلات اخلاقی هموار خواهد شد.

وی نگران است که هوش مصنوعی مولد قادر است به موجی از اطلاعات نادرست منجر شود.

وی معتقد است این فناوری به طور کامل جایگزین برخی از مشاغل شود.

در ادامه، این دانشمند در مورد ساخت سلاح‌های خودمختار و تمایل مدل‌های هوش مصنوعی به یادگیری رفتارهای عجیب و اشاره کرده است.

هوش مصنوعی در پنج سال گذشته به سرعت توسعه یافته و به گفتهٔ وی "ترسناک" است و مشخص نیست چه اتفاقاتی در پنج سال آینده رخ می‌دهد.

جف دین، دانشمند ارشد گوگل، در واکنش به این صحبت‌ها اعلام کرد که گوگل همچنان به یک "رویکرد مسئولانه" در هوش مصنوعی پایبند است.

به تازگی این غول جست‌وجو نسخه‌ای از چت بات هوش مصنوعی بارد خود در ماه مارس منتشر کرده و پس از شایعات مبنی بر نگرانی گوگل در مورد بخش رقابت هوش مصنوعی مولد، آن را در دسترس عموم قرار داده است.

البته هینتون تنها نیست؛ تعدادی زیادی از دانشگاهیان و افراد فعال در صنعت فناوری، از جمله ایلان ماسک و استیو وزنیاک، نامه ای امضا کردند و در آن خواستار توقف شش ماهه توسعه هوش مصنوعی شدند تا مشکلات اخلاقی و ایمنی آن رسیدگی شود.

با این حال، سخنان هینتون به عنوان برجسته‌ترین چهره‌ی این بخش، تاثیر قابل توجهی داشته است.(انگجت)

این در حالی است که «جفری هینتون»، دانشمند کامپیوتری اخیراً نیز در مصاحبه‌ای پیرامون آینده این فناوری صحبت کرده است. او می‌گوید غیرقابل‌تصور نیست که هوش مصنوعی یک روز به نقطه‌ای برسد که بشریت را از بین ببرد.

هینتون به‌تازگی با برنامه CBS News مصاحبه‌ای انجام داده و پیش‌بینی‌هایی را درباره آینده هوش مصنوعی انجام داده است. او خلق این فناوری را به اختراع برق یا چرخ تشبیه کرده است. او که در گوگل و دانشگاه تورنتو کار می‌کند، می‌گوید توسعه هوش جامع مصنوعی سریع‌تر از آن‌چه تصورش را می‌کنید، درحال پیشروی است.

جفری هینتون درباره آینده پیش‌بینی می‌کند: «تا همین چند وقت پیش فکر می‌کردم 20 تا 50 سال دیگر زمان لازم است تا به هوش مصنوعی همه‌کاره برسیم. حالا معتقدم احتمالاً 20 سال یا کمتر زمان لازم داریم.»

----------------

بیشتر بخوانید

هشدار ایلان ماسک و دیگران به توقف هوش مصنوعی/متولد «ترسناک» ماه مارس انسان ها را حذف می کند

-----------------------------------

او همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را از بین ببرد یا نه، گفت: «فکر می‌کنم غیرقابل‌تصور نیست. تنها همین را می‌گویم.»

https://www.asianews.ir/u/a6x
اخبار مرتبط
هر فردی که به نوعی سرگرم تکنولوژی و اخبار آن است،دربارهٔ ربات chat GPT مطالبی شنیده یا خواهد شنید.رباتی که فقط ظرف مدت دو ماه به۱۰۰میلیون کاربر دست یافته است.این رکورد در تکنولوژی بی‌نظیر بوده است اما چه چیزی باعث شده است تا مفهوم چت جی پی تی به این سرعت و با این شدت ترند شود؟در این مقالهٔ کوتاه بدون شک دید واضح‌تری نسبت‌به موضوع پیدا خواهید کرد.ما همچنین به این موضوع که آیا می‌توان از چت‌ جی پی تی به‌عنوان ابزار ترید بازارهالی مالی استفاده کرد یا خیر پرداخته‌ایم.لطفاً تا پایان همراه ما باشید.
رهبران فناوری و چهره‌های دانشگاهی در بیانیه ای اعلام کرده اند که سیستم‌های هوش مصنوعی، خطرات عمیقی برای جامعه و بشریت به همراه دارد.
در حالی که این روزها هوش مصنوعی به موضوعی داغ برای جهان تبدیل شده است و عده‌ای از افراد آن را تهدیدی برای آینده تکنولوژی و داده‌های افراد جامعه می‌دانند، به تازگی آمریکا برای آن منشور حقوقی تدارک دیده است.
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌‌‌ای که در وبگاه آن منتشر شده است، از «رزمایش بین‌المللی دریایی ۲۰۲۳» میان آمریکا و پنجاه کشور از شرکای آن در همسایگی ایران خبر داد.
Fetch.ai که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و وب۳ است به تازگی همکاری خود را با شرکت فناوری و مهندسی بوش آلمان آغاز کرده است
بر اساس پژوهش‌ها در چند سال آینده، حدود یک چهارم مشاغل در سراسر جهان در معرض خطر اتوماسیون و قدرت های هوش مصنوعی هستند؛ این روند گاهی اوقات مردم را در مورد امنیت شغلی خود مضطرب می‌کند ولی جای نگرانی نیست!
هوش مصنوعی به زودی مناسبات جهان را تغییر می دهد؛ این در حالی است که مردم در مورد اینکه این پدیده چگونه بر جامعه ما تأثیر می‌‌گذارد، اطلاعاتی ندارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید