صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
کد خبر: 14520
گزارشگر: 213
۱۲۸۴
۰
۰
۱
براساس اظهارات سخنگوی صنف جایگاه‌داران

اعلام سقف مجاز سوخت‌گیری با کارت بنزین آزاد

اعلام سقف مجاز سوخت‌گیری با کارت بنزین آزاد
کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌ها محدودیت سوخت‌گیری از نظر تعداد ندارند، اما از نظر حجمی فقط تا سقف مشخص تعیین شده مجاز به سوخت گیری هستند.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران، در کلانشهرها به ازای هر سکو در جایگاه‌های پرتردد، دو کارت سوخت آزاد و در بقیه نقاط، به ازای هر سکو یک کارت آزاد سوخت در جایگاه‌ها موجود است.

۴ برابر شدن استفاده از کارت سوخت شخصی
به نوشته تسنیم، چندی قبل بود که اعلام شد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌های بنزین حذف شده و مراجعان باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنند. پس از این ماجرا بود که استفاده از کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها برای دریافت بنزین ۳۰۰۰ تومانی، چهار برابر افزایش یافته است و آنطور که رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفته اکنون به ازای هر سکو حداقل یک کارت در جایگاه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و میزان فروش جایگاه وجود دارد و در استان‌های پرجمعیت و کلانشهرها و استانهای مرزی الگوهای بومی نیز انجام شده است و اگر مردم کارت‌های شخصی خودشان را استفاده کنند، برای آن افرادی که کارت ندارند تعداد کارت‌های آزاد موجود کافی است.

کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌ها محدودیت سوخت‌گیری از نظر تعداد ندارند، اما از نظر حجمی فقط تا ۸۰۰۰ لیتر با هر کارت سوخت آزاد در ۲۴ ساعت می‌توان سوخت‌گیری کرد.

محمد صادقی، مدیرسامانه هوشمند سوخت در این زمینه اعلام کرده که درحال حاضر نزدیک ۴۰۰ هزار کارت سوخت در باجه های معطله منتظر دریافت از سوی مردم هستند. برخی از شهروندان به باجه معطله شرکت ملی پست مراجعه کردند و می گویند روی کارت دریافتی در زمانی که درخواست می دادند پلاک ثبت نشده است و چنین مسئله‌ای سبب می شود که این شهروندان چند ماه برای دریافت کارت سوخت خود معطل شوند.

این در حالی است که استمرار رو به رشد و نگران‌کننده مصرف بنزین در کشور، همچون روند سال‌های قبل؛ درحالیکه در سال گذشته مصرف بنزین در کشور رشد ۲۰ درصدی را به ثبت رساند.

امسال نیز مصرف بنزین نسبت به پارسال از رشد ۱۱درصدی حکایت داشته است، هر چند که بر اساس پیش‌بینی‌ها، قرار بود تا رشد مصرف بنزین در کشور در محدوده بین ۷ تا ۱۰ درصد باشد.

گفته می‌شود که به صورت میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که بیم آن می‌رود با ادامه این روند، نتیجه‌ای جز ناترازی در تأمین سوخت به دنبال نداشته باشد./

https://www.asianews.ir/u/a7a
اخبار مرتبط
با وجود آنکه مسئولان دولتی در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ افزایش نمی‌یابد؛ ولی پاره ای زمینه سازی های دولت در خصوص هزینه تولید بنزین از احتمال گران شدن بنزین نشان دارد.
مدیر سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد کارت‌های سوخت اضطراری از امروز، بر اساس میزان مراجعه مردم، میان جایگاه‌های سوخت تقسیم می شود.
رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی‌ ان جی طرحی برای توزیع رایگان آماده شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید