صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
کد خبر: 14524
گزارشگر: 2
۶۶۸
۰
۰
۴
نوشتن محتوای متنی

چطور برای یک سایت نوپا محتوا تولید کنیم؟

چطور برای یک سایت نوپا محتوا تولید کنیم؟
نوشتن محتوای متنی سایت، کار آسانی نیست. باید بدانید که چه کلماتی را برای مخاطبان کسب و کارهای B2B یا B2C بسازید. چالش ها بسیار هستند. لازم است بدانید که سایت نوپا و جدید که راه اندازی کرده اید به چه روش هایی برای رشد و توسعه نیاز دارد. شما باید کارهایی را انجام بدهید که سایتتان را بهبود ببخشد.

خوب نوشتن برای سایت به قدری مهم است که می تواند احساسات مخاطب را درگیر کند؛ خواندن محتوای جذاب به اندازه گوش دادن به صدای یک خواننده محبوب، لذت بخش است! مخاطبان یک سایت با محتوای خوب ارتباط برقرار می کنند. اگر خوب بنویسید، بیشتر و بیشتر جذب سایت شما خواهند شد. اگر دلتان می خواهد ترافیک سایت نوپای خود را بالاتر ببرید، چاره ای جز تولید محتوای قوی و تخصصی ندارید. اگر تمایل دارید خوانندگان را هر چه بیشتر مجذوب خود کنید، کلمات شما باید قدرتمند و مؤثر باشند.
نوشتن محتوای متنی سایت، کار آسانی نیست. باید بدانید که چه کلماتی را برای مخاطبان کسب و کارهای B2B یا B2C بسازید. چالش ها بسیار هستند. لازم است بدانید که سایت نوپا و جدید که راه اندازی کرده اید به چه روش هایی برای رشد و توسعه نیاز دارد. شما باید کارهایی را انجام بدهید که سایتتان را بهبود ببخشد.
بهترین روش های تولید محتوا، تبلیغات آنلاین و استراتژی های بازاریابی محتوایی به کمک شما می آیند. دور از انتظار نیست که در کوتاه مدت بتوانید سایت خوبی داشته باشید.
ما امیدواریم که بتوانیم با ارائه برخی از راهکارها و نکات مهم، به شما کمک کنیم سایت جدیدتان را ارتقا بدهید. شما قطعاً با چالش هایی در تولید محتوای تخصصی روبرو هستید، اما جای نگرانی نیست! ما در کنار شما هستیم. اعتماد شما سرمایه ماست! کافه محتوا، مرجع تخصصی تولید محتوای متنی برای سایت است و همه چیز را برای داشتن یک سایت قدرتمند برایتان فرآهم می سازد.

 

بایدها و نبایدهای تولید محتوای متنی برای سایت های نوپا

سایت کافه محتوا

۱- محتوای کم حجم اما پرمعنا و قوی تهیه کنید

 

در تولید محتوای متنی برای سایت های نوپا بهتر است طوری بنویسید که مفاهیم زیاد را با کلمات کمتر منتقل کنید! تعجب نکنید! این امکان پذیر است اما فوت و فن های خاص خودش را دارد. می توانید سایت های رقبا را بررسی کنید. از فضاهای تبلیغاتی الهام بگیرید. ساده بنویسید تا قابل فهم باشد. سادگی، ارزش دارد. مطمئناً، برای بازاریابی محتوایی خود باید خیلی بیشتر از چند جمله بنویسید، اما این که چقدر خوب می نویسید همیشه زمینه را برای اتفاقات آینده آماده می کند.
خلاقیت شما در تولید محتوا می تواند به شیوه های مختلف ظاهر شود. گاهی اوقات، این یک نقطه شروع ساده است. شاید عاقلانه باشد که یک احساس مهم را در متن خود منعکس کنیم. محتوای شما هرچقدر هم که کم باشد، اما باید قوی و پرمعنا باشد.

 

۲- سرفصل های متن خود را مشخص کنید

 

نوشتن عنوان خوب برای محتوا ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد. لحن، طول، و نوع واژه های به کار رفته در عنوان محتوا اهمیت دارد. به نظر می رسد استفاده از اعداد یا کلماتی که با "-ترین" ترکیب می شوند، تأثیرگذاری عالی را بر مخاطبان شما داشته باشند. تیتر شما یعنی یک قلاب که می تواند در نگاه اول، بازدید کننده را به سایت تان جذب کند.

 

۳- هنگام نوشتن محتوا، روی وضوح متن تمرکز کنید

 

اگر سایت نوپا و تازه تاسیس دارید و باید محصولات یا خدماتی را معرفی کنید، به نفعتان است که محتواهایتان را شفاف و واضح بنویسید. با نوشتن چند جمله می توانید همه آن چیزی که مخاطبان نیاز دارند منتقل کنید. با نوشتن متن ساده اما کامل، محصول یا خدمات را معرفی می کنید و نشان می دهید که چقدر به مشتریان خود اهمیت داده اید. یک نکته بسیار مهم این است که نباید آنقدر خلاق بنویسید که خواننده برای تشخیص موضوع اصلی شما تلاش کند و درک متن برایش سخت باشد. مراقب شوخ طبعی در محتوا باشید که می تواند برای خواننده بی فایده باشد!

 

۴- مخاطبان خود را بشناسید

 

توجه به پرسونای مخاطب! نکته ای که در تولید محتوای حرفه ای بسیار اهمیت دارد. شما باید به زبان مخاطب خود صحبت کنید، اما این به معنای استفاده از اصطلاحات تخصصی نیست. به طور معمول، زمانی که در حال تولید محتوا هستید، یک روند غیررسمی و محاوره ای بهترین اثر را دارد. سایر ایده های نوشتن غیر رسمی عبارتند از: نوشتن اول شخص یا دوم شخص؛ و اجتناب از جملاتی که با کلمات مبهم مانند "این" یا "آن" شروع می شوند.

 

۵- خوانندگان خود را مجذوب کنید

 

محتوای سایت شما چگونه به خوانندگان تان الهام می بخشد؟ آیا آنقدر قوی نوشته اید که به سمت محتواهایتان جذب شوند؟ آیا زمان ماندگاری در سایت شما افزایش دارد یا کاهش؟
برای اینکه بیشترین نتیجه را از تولید محتوای خود بگیرید، روی محتوای عملی تمرکز کنید. مخاطبان باید بفهمند که می توانند فوراً از آن استفاده کنند. از کلمات بی مورد یا نامناسب در متن استفاده نکنید که اثرات منفی و گاهی مخرب دارد. محتوای جدید را به سایر وب سایت ها، خبرنامه ها و وبلاگ ها پیوند دهید تا ارزش بیشتری را برای خوانندگان فراهم کنید. این لینک دهی اصولی به محتوای شما کمک می کند اعتبار زیادی به دست بیاورد.

 

۶- بازدیدکنندگان سایت را به "انجام یک اقدام" دعوت کنید

 

کال تو اکشن! بله درست است! "فراخوان برای اقدام". گاهی اوقات این یک کلمه یا عبارت ساده است که کسی را وادار می کند قدم بعدی را در سایتتان بردارد. ده ها و شاید هم صدها کلمه تأثیرگذار و مهم وجود دارد که برای ایجاد انگیزه در خوانندگان پیشنهاد می شوند:

. این مطلب فقط مخصوص اعضای ویژه سایت است
لطفا وارد سایت شوید
ظرفیت به زودی تکمیل می شود
ثبت نام تمدید شد
در خبرنامه ما عضو شوید
پیشنهادات انحصاری ما را بررسی کنید
ارزش امتحان کردن را دارد
فقط برای شماست
قبل از دیگران دریافت کنید
اولین کسی باشید که در مورد آن می خوانید
فقط برای مشترکین سایت، در دسترس است

 

۷- طول محتوا به موضوع بستگی دارد

 

طول محتوا از نظر تعداد کلمات به استراتژی بازاریابی محتوایی شما بستگی دارد. متن می تواند از ۵۰۰ کلمه تا بیش از ۱۰ هزار کلمه نوشته شود. توضیحات متا محتوا لازم است حداکثر ۳۵ کاراکتر باشد. برخی از این محدودیت ها در شرایط ویژه قابل تنظیم و ویرایش هستند.
با طراحی صفحات وب سایت، تولید محتوا برای مقالات و پست های وبلاگی کمی سخت تر می شود. درک می کنیم که استفاده از قطعات کوتاه (= هر چیزی کمتر از ۵۰۰ کلمه) برای خوانندگان آنلاین، آسان تر است. اما محتوای طولانی تر می تواند مخاطبان را نیز جذب کند. درج جلوه های بصری در محتوای اصلی و در معماری سایت می تواند متن شما را قوی تر کند.
اگر به اندازه کافی مطلب ننویسید، با عدم توجه کافی به یک موضوع، ممکن است مخاطبان را نا امید کنید. اگر جزئیات را بیش از حد ارائه دهید، ممکن است خواننده، ایده های اصلی شما را از دست بدهد و غافلگیر شود.
کارفرماهای سایت های نوپا و نویسندگان محتوا باید در مورد طولانی بودن مقاله های سایت به توافق برسند. می‌ توانید اطلاعاتی را که کاملاً مناسب نیستند، کنار بگذارید. اما در فرآیند نوشتن و ویرایش محتوا، ممکن است فرصت ‌هایی را برای استفاده از برخی بخش ‌ها برای محتوای آینده (= اضافات یا اصلاحات) شناسایی کنید. آپدیت کردن محتوا به صورت دوره ای، نمونه ای از این مثال است.
از منظر بهینه سازی متن برای موتور جستجو، محتوای طولانی تر همیشه بهترین است. برای مثال، یک وب‌سایت اگر از نظر سن، تعداد صفحات، لینک‌های ورودی و موارد دیگر معتبر باشد، می‌تواند با متن های کوتاه ‌تر، همچنان قوی عمل کند. با این حال، اغلب محتوای گسترده به ایجاد رتبه های بالا در عبارات کلیدی هدفمند و کلمات مشابه، کمک می کند.

تولید محتوا برای سایت

۸- محتوای سایت باید به سادگی قابل اسکن باشد

 

اکثر خوانندگان در نگاه اول، بسیاری از کلمات محتوای سایت را را نادیده می گیرند. پس بهتر است برای درک بهتر متن توسط مخاطبان سطحی نگر، کاری کنید که بررسی متن با یک اسکن کوتاه میسر باشد. این روش ها به شما کمک می کند متن خوبی بنویسید:

پاراگراف های کوتاه بنویسید
سرفصل های فرعی را تهیه کنید
لیست های بولت گذاری در متن بگذارید
قسمت های مهم متن را پر رنگ تر کنید
کلمات مهم را رنگی نشان دهید
لینک دهی را درست انجام دهید و در خط جدا درج کنید

نیازی نیست جملات طولانی بنویسید تا منظورتان را منتقل کنید. جملات کوتاه به نفع شما کار می کنند. در مورد کلمات هم همینطور است.

 

۹- محتوای جذاب با کلمات بهتر بنویسید

 

برای اینکه مخاطبان سایتتان را تحت تأثیر قرار دهید، همیشه از کلمات مثبت استفاده کنید. متنی که به این سبک نوشته می شود، احساس خوبی را برای بازدید کننده ها ایجاد می کند، پس آنها علاقه مند می شوند که از شما خرید کنند.

 

۱۰- قوانین محتوای سئو شده را بشناسید

 

گاهی نویسندگان، محتوا را با اهداف چندگانه تولید می کنند. ترکیب سئو با محتوا امروزه بسیار مهم است و یک اهرم پیش برنده محسوب می شود. بهتر است اصول رعایت سئو در تولید محتوا را یاد بگیرید که بسیار به کارتان می آید. استفاده از کلمات کلیدی هدف، کلمات کلیدی مرتبط و رعایت نیاز مخاطبان، برخی از مهم ترین نکات تولید محتوای سئو شده است.

 

۱۱- نکات گرامری و نگارشی را رعایت کنید

 

گرامر مناسب، یک ضرورت در تولید محتوای متنی سایت است. شما می خواهید همه چیز را درست اجرا کنید تا خوانندگان تان را راضی نگه دارید. اشتباهات رایج نوشتاری را بشناسید. نگارش درست به زبان فارسی یا انگلیسی بسیار اهمیت دارد. اگر اشتباه بنویسید، در دیدگاه مخاطبان سایتتان، فردی غیر حرفه ای و کم سواد جلوه می کنید. مراقب غلط املایی باشید. اگر نتوانید کارهای آسان را به درستی انجام دهید، به اعتبار شما لطمه می زند.

 

۱۲- خواننده پسند بنویسید

 

وقتی در حال تولید محتوا هستید، فراموش نکنید که شما تز دکترا نمی نویسید. از کلمه های میلیون دلاری استفاده نکنید. ساده صحبت کنید تا بهتر درک شوید. طول جملات را تغییر دهید و خوانندگان را مجبور نکنید که زیاد فکر کنند.

 

۱۳- محتوای خود را با صدای بلند بخوانید

 

اگر محتوای شما در حین بلند خواندن، جریان خوبی نداشته باشد، ممکن است برای خواننده های سایتتان نیز به درستی اثر نکند. متن خود را تنظیم کنید، یک "کاما" اضافه کنید یا جمله را به دو قسمت تقسیم کنید.

اگر وبسایت جدید خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، به تولید محتوای حرفه ای نیاز دارید. خوشبختانه ما در وبسایت کافه محتوا، قیمت های پکیج تولید محتوای حرفه ای و بازاریابی محتوایی را به گونه ای ترتیب داده ایم که برای همه کسب و کارهای نوپا مقرون به صرفه باشد. سابقه ۱۱ ساله ما در تولید محتوا و بازایابی محتوا برای سایت های اینترنتی موجب شده است تا اعتماد مشتریان زیادی را جلب نماییم. همراه ما باشید.

می توانید نمونه تولید محتوا که از کارهای برجسته ما هستند را از وبسایت های زیر بررسی کنید:
www.cafe-mohtava.ir و www.hamyar-golkhane.ir و www.damasgold.ir

https://www.asianews.ir/u/a7e
اخبار مرتبط
در این مقاله قصد داریم، به تمامی سوالات شما در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی پاسخ دهیم. مطمئن باشید پس از مطالعه این نوشته، با قدرت برای شروع فعالیت اینترنتی خود اقدام خواهید کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید