صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
کد خبر: 14526
گزارشگر: 306
۳۱۵
۰
۰
۱

آغاز به کار همایش بین المللی طب کار و بیماری‌های شغلی در یزد

آغاز به کار همایش بین المللی طب کار و بیماری‌های شغلی در یزد
یزد - رئیس انجمن علمی طب کار: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با ارائه فعالیت‌های مناسب علمی و ارائه خدمات طب کار به عنوان قطب علمی طب کار در کشور محسوب می‌شود

آسیانیوز / یزد ؛ «دکتر صادق نیت » در نخستین همایش بین المللی وهشتمین همایش کشوری طب کار و بیماری‌های شغلی در یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد جز دانشگاه‌های مطرح در حوزه طب کار و بیماری‌های شغلی است.
وی ادامه داد: این دانشگاه با توجه به فعالیت‌های مناسب علمی و آموزشی در این حوزه و سیستم ارائه خدمات طب کار به عنوان قطب علمی طب کار در کشور معرفی شده است.
رئیس انجمن علمی طب کار اظهار داشت: در حوزه معاینات طب کار استان یزد جزو استان‌های پیش رو به شمار می‌آید که بالغ بر ۴۰ درصد مراکز تولیدی و صنعتی تحت پوشش معاینات طب کار هستند.
دکتر صادق نیت، به جایگاه مناسب ایران در طب کار و بیماری‌های شغلی در بین کشور‌های منطقه اشاره کرد و افزود: بیماری‌های شغلی در صورت تشخیص زودهنگام در مراحل اولیه قابل پیشگیری و کنترل است.
دبیر علمی اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار و بیماری‌های شغلی نیز ارتقای سلامت شغلی و حفظ سلامت شاغلان به عنوان سربازان اصلی توسعه پایدار جامعه را از اهداف برگزاری این همایش دانست.
دکتر محمد حسین داوری ادامه داد: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۷۰ مقاله به صورت پوستر، ۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰ مقاله به صورت سخنرانی کلیدی در همایش ارائه می‌شود.
دکتر داوری مسائل مربوط به اختلالات خواب که دربرخی مشاغل بروز می‌کند، مسائل روانی در محیط کار و بیماری‌های شغلی خاص را از جمله موارد مطرح شده در این همایش عنوان کرد و یادآور شد: سالیانه ۱۶۰ میلیون بیماری شغلی در دنیا به دلیل حوادث و بیماری‌های شغلی روی می‌دهد که شش هزار مورد منجر به مرگ می‌شود.
وی با اشاره به این که نهمین علت بیماری‌های غیر واگیر عوامل شغلی هستند، تصریح کرد: بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، پنج درصد از تولید ناخالص کشور‌ها صرف حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود.
دکتر امیر هوشنگ مهرپرور، دبیر بورد تخصصی طب کار کشور و رئیس اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار و بیماری‌های شغلی با اشاره به قدمت ۳۰ ساله رشته طب کار در کشور اظهار داشت: این همایش در محور‌های مختلف سلامت روان، سلامت عضلانی اسکلتی، بیماری‌های پوستی و بیماری‌های شنوایی در ۱۵ پنل تخصصی در حال برگزاری است.
نخستین همایش بین المللی و هشتمین همایش ملی طب کار و بیماری‌های شغلی با حضور متخصصان طب کار، پزشکان عمومی، کارشناسان بهداشت و متخصصان رشته‌های مختلف علوم پزشکی از ایران و کشور‌های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی در چهار محور سخنرانی‌های کلیدی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات به مدت دو روز به میزبانی یزد در حال برگزاری است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

آغاز به کار همایش بین المللی طب کار و بیماری‌های شغلی در یزد ، دکتر صادق نیت رئیس انجمن علمی طب کار دبیر علمی اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار و بیماری‌های شغلی

https://www.asianews.ir/u/a7g
اخبار مرتبط
یزد - اولین همایش بین‌المللی طب کار و بیست و سومین کنگره بیماری‌های اعصاب کودکان به ترتیب از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه و از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار خواهد شد
یزد - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان با بیان این که استان یزد در زمینه اهدای اعضا استان برتر کشور طی دو سال گذشته محسوب می‌شود از دو مورد اهدای عضو و یک مورد پیوند کبد موفق در ایام نوروز خبر داد و گفت : خوشبختانه هم اکنون پیوند کبد و کلیه را در داخل استان انجام می‌دهیم و در آینده نزدیک نیز عمل پیوند قلب را نیز در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی انجام خواهیم داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید