صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۱:۲۶
کد خبر: 14541
گزارشگر: 213
۷۸۴
۰
۰
۲
جلوگیری از مشکلات پس از حاملگی

بهترین فصل برای باردار شدن

بهترین فصل برای باردار شدن
به گفته محققان زنانی که در سن حاملگی بالاتر قرار دارند کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می شوند؛ در حالی که فصل باردار شدن نیز در بروز این احساس موثر است.

به گزارش آسیانیوز، مطالعه ای جدید مشخص کرده است زنانی که در فصل زمستان یا بهار از بارداری خود فارغ می شوند کمتر در معرض خطر افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

بارداری، تجربه ای خاص و منحصر به فرد در طول زندگی یک زن است، برخی از بارداری ها کمی سخت و پیچیده هستند و ممکن است در برخی موارد خطرات و نگرانی هایی را نیز در پی داشته باشند.

بارداری در فصل زمستان و بهار نسبت به دیگر فصول سال مزایای بیشتری دارد چون مادرانی که در این فصول باردار می شوند کمتر در معرض افسردگی فصلی و افسردگی پس از زایمان قرار دارند. محقق بیمارستان زنان در بوستون در این زمینه به نتایج جالبی دست یافته است که در ادامه خواهید خواند.

بر اساس نتایج مطالعه ای که در نشست سالانه ANESTHESIOLOGY® 2017 ارائه شد، محققان تاکید کردند زنانی که در فصل زمستان یا بهار کودکانشان را به دنیا می آورند کمتر از زنانی دچار افسردگی پس از زایمان (postpartum depression یا PPD) می شوند که در پاییز یا تابستان وضع حمل کرده اند.

یافته های ارائه شده در این نشست بر اساس بررسی پرونده های پزشکی بیش از 20 هزار زنی به دست آمده بود که طی ژوئن 2015 تا اوت 2017 صاحب فرزند شده و در مجموع، 817 نفرشان (4/1 درصد) افسردگی پس از زایمان (PPD) را تجربه کرده بودند.

 بارداری در زمستان و بهار
به گفته نویسندگان این تحقیق، زنانی که در سن حاملگی بالاتر قرار داشتند (منظور دوران بارداریشان است) کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می شدند. علاوه بر این، آنها که طی روند زایمانشان داروی بیهوشی استفاده نکرده بودند با افزایش خطر بروز این مشکل (PPD) رویارو بودند؛ زیرا درد هنگام زایمان ممکن بود بر روند وضع حمل اثرگذار باشد و در نتیجه به بروز افسردگی بیانجامد.

«جی ژو»، محقق بیمارستان زنان در بوستون تصریح کرد:پژوهش مذکور نشان داده است که افزون بر اینها، افزایش شاخص توده بدنی (BMI) هم یکی از عوامل موثر بر افزایش خطر بروز افسردگی پس از زایمان به شمار می رود.

او اضافه کرد:ما با انجام این تحقیق می خواستیم بدانیم آیا عوامل خاصی بر بروز خطر افسردگی پس از زایمان اثرگذار است یا خیر.
حداقل 10 درصد از زنان در دوران پس از زایمان و تولد نوزادشان دچار مراتبی از اضطراب و افسردگی می شوند. غم و اندوه، بیحوصلگی، و تحریک از جمله علائم این اختلال به شمار می روند./

نمناک

https://www.asianews.ir/u/a7w
اخبار مرتبط
مردان دارای تیپ های شخصیتی مختلفی هستند که انتخاب شیوه رفتار مناسب با آنها با آگاه بودن به شخصیت شناسی مردان رابطه تقریبا مستقیمی دارد.
واکسن‌هایی که به عنوان واکسن‌های ضروری قبل از رابطه جنسی محسوب می‌شوند را این روزها نباید فراموش کرد.
همواره سوال هایی در ذهن زن ها وجود دارد که به دنبال پاسخ آن‌ها از طرف مردها هستند؛ در حالی که این سوالات سبب سرد شدن رابطه عاطفی اغلب زوج ها می شود.
خدمات سالن های زیبایی امروزه دستخوش تغییرات زیادی شده اند و جدیدترین خدمات آرایشی توسط آنها ارائه می گردد که میکروبلیدینگ ابرو، کاشت ناخن و فشیال صورت در حال حاضر از محبوب ترین و پر تقاضاترین تکنیک های آرایشی در آرایشگاه های زنانه به حساب می ایند. اگر این روش های افزایش زیبایی برای شما خوانند محترم نیز، پر اهمیت است، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید. خدمات زیبایی زنانه دائما در حال تغییر و تحول هستند و با پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی صورت می گیرد، این موارد نیز شرایط بهتری پیدا می کنند.
اطمینان از نوعی احساس در روابط زناشویی مهم است تا یک زن بتواند واقعا هنگام رابطه جنسی خود را رها کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید