صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۵
کد خبر: 14549
گزارشگر: 306
۲۰۸
۰
۰
۱
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد

اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بهترین راهبرد پیشگیرانه در دستگاه قضایی است

اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بهترین راهبرد پیشگیرانه در دستگاه قضایی است
یزد - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: مهمترین راهبرد دستگاه قضایی، پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی است که این مهم با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه قابل تحصیل است
آسیانیوز / یزد ؛ محمدرضا حدادزاده در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم، اظهار داشت: دادسرا در حوزه کاری خود باید به رسالت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی اهتمام داشته باشد و سپس به وظیفه مقابله با جرائم بپردازد.
وی تصریح کرد: مطابق با سند تحول قضایی، رویکرد قوه قضاییه پیشگیرانه است که باید با کمک سایر نهادهای فرهنگی، امنیتی و انتظامی صورت پذیرد.
این مقام قضایی، تقویت پایش تصویری و افزایش گشت های امنیت اجتماعی را مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: برای تقویت پیشگیری های وضعی و انتظامی از جمله برای کاهش سرقت باید پایش تصویری را تقویت و از گشت های امنیت اجتماعی با کمک نیروی انتظامی و فعالان بسیج بیشتر بهره گرفت.
وی با اشاره به جرائم اولویت دار در استان، گفت: جرائم مرتبط با مواد مخدر، تصادفات، سرقت و مشروبات الکلی از جمله جرائم اولویت دار در استان محسوب می شود که باید با همت و حمایت همه مسئولین و متولیان امر در مسیر مقابله و کاهش این جرائم گام برداشت.
حدادزاده افزود: در کنار برخورد قهری و مقابله با این جرم، اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه و به ویژه خانواده ها نسبت به عواقب اینگونه جرائم نیز باید انجام گیرد.
وی نسبت به جرائم پنهان و آسیب ها و نابسامانی در حوزه فضای مجازی هشدار داد و تصریح کرد:  باید در زمینه آموزش مهارت های زندگی و ارتقاء سواد رسانه برای خانواده ها برنامه ریزی کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، خاطرنشان کرد: ارتقاء سواد رسانه، جامعه را نسبت به آسیب های فضای مجازی و بسیاری از زمینه های جرم و آسیب های مرتبط با این فضا آگاه می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از دادستان سابق شهرستان خاتم که ریل گذاری مبارزه با فساد را در این شهرستان انجام داد و زمینه های بسیار خوبی برای حمایت از خانوده های بزه دیده و خانواده زندانیان نیازمند فراهم کرد، گفت: امید است دادستان جدید با تلاش مضاعف، زمینه خدمت بهتر و موفقیت های بیشتر برای مردم شهرستان را فراهم آورد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از سیدجمال الدین طباطبایی، محمد فیاض فر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم معرفی گردید .

سید محمد جواد عرفانفر

 

اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بهترین راهبرد پیشگیرانه در دستگاه قضایی است ، محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد

https://www.asianews.ir/u/a84
اخبار مرتبط
اطلاعاتی کامل در ارتباط با قوانین و نحوه دریافت دسته چک صیادی
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: تلاش برای اخذ گذشت و ایجاد سازش در جامعه، روحیه رفاقت، مهربانی، همبستگی و نوع دوستی را ترویج می کند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید