صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۵
کد خبر: 14550
گزارشگر: 213
۵۴۶
۰
۰
۱
خبر مهم نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

مرحله دوم افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال

مرحله دوم افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با روند افزایشی در نیمه دوم سال حقوق کارگران باز هم افزایش پیدا می کند.

به گزارش آسیانیوز، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تداوم وضعیت تورمی در کشور، حقوق ۲۷ درصدی کارگران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

 ولی اسماعیلی اظهار کرد: ما در زمان تصویب افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال‌جاری تعهد گرفتیم تا اگر روند افزایش تورم ادامه پیدا کند، در نیمه دوم سال حقوق کارگران باز هم افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا هر چه سریع‌تر راهکارهای مناسب در مهار تورم را به عنوان مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در سال‌جاری به کار گرفته و بیش از این اسباب نارضایتی اقشار مختلف مردم به ویژه کارمندان و کارگران را به وجود نیاورد.

 اسماعیلی تصریح کرد: بنده این موضوع را به صورت جدی پیگیر هستم و اگر وضعیت تورمی به همین شکل ادامه پیدا کند، حقوق کارگران و حتی کارکنان در نیمه دوم سال قابل افزایش خواهد بود.

مهلت تبدیل وضعیت ایثارگران تمام شده است
به گزارش مهر، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به پایان مهلت تبدیل وضعیت ایثارگران در کشور اشاره کرد و افزود: با مصوبه مجلس در سال‌جاری این طرح ادامه نخواهد یافت ولی افرادی که تا بهمن ماه سال گذشته مدارک آنها در دست بررسی است، قطعاً تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۸ هزار نفر از نیروهای ایثارگر در سال گذشته تبدیل وضعیت شدند و پرونده ۷۶ هزار نفر نیز در حال بررسی است که امیدواریم تعیین تکلیف نهایی در این زمینه با اولویت انجام شود.

--------------

بیشتر بخوانید

حقوق‌ کارگران و بازنشستگان افزایش یافت/جزئیات و واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین

-------------------------------
اسماعیلی اضافه کرد: مجلس در بودجه سال‌جاری امکان تمدید این طرح را نداد و بعد از این دیگر تبدیل وضعیت ایثارگران انجام نخواهد شد.

راه‌اندازی پلیس، بانک و پارلمان واحد در کشورهای عضو اکو
رئیس فراکسیون کشورهای عضو اکو به برگزاری رویداد ۲۰۲۳ در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: هر چند رویداد برگزار شده در اردبیل ضعف و کاستی داشت اما در نخست حرکت مناسبی بود ولی انتظار می‌رود از ظرفیت ۱۰۰ میلیون نفری کشورهای عضو اکو به عنوان یک بازار بکر در تقویت تجارت و توسعه اقتصادی بیش از این استفاده شود.

وی بیان کرد: پیشنهادات ما به شکل تخصصی در این رویداد مغفول ماند ولی بنده دیدگاه‌های خود را مطرح خواهم کرد و امیدواریم این مجموعه همچون اتحادیه اروپا بتواند با قوت و قدرت در عرصه‌های مختلف مشارکت داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توانمندی استان اردبیل و ضرورت معرفی این توانمندی‌ها را در ابعاد شهری، روستایی و عشایری یادآور شد و تصریح کرد: دیدگاه بنده این است که با پول واحد، پلیس و حتی پارلمان واحد می‌توان توانمندی کشورهای عضو اکو را بیش از این به نمایش گذاشت.

در همین حال اظهار نظر جدید مرتضوی، وزیر کار مبنی بر اینکه کارگران باید با وجود تورم فزاینده در مقابل دستمزدهای حداقلی قناعت پیشه کنند؛ سبب خشم و اعتراض جامعه کارگری و فعالان حوزه کارگری شده است.

وی همچنین در آخرین اظهار نظر درخصوص وضعیت افزایش حقوق بازنشستگاه تأمین اجتماعی گفته بود: با توجه به انتقادهای صورت گرفته به مصوبه شورایعالی کار عنوان کرد: افزایش حقوق‌ها در شورایعالی کار مصوب شده و احکام‌شان در حال صادر شدن است./

https://www.asianews.ir/u/a85
اخبار مرتبط
وزیر کار گفت: سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند به صورت اعتباری حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید کالا خرید کنند.
وزیر کار با اشاره به افزایش حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری گفت: افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت پرداخت خواهد شد.
معاون وزیر کار از دستور کار لایحه ارتقای امنیت شغلی کارگران خبر داد.
در حالی که افزایش حقوق کارگران باید از فروردین ماه اعمال شود، وزیر کار گفت: افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران ابلاغ و دولتی اعمال و از ماه های آینده پرداخت خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید