صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
کد خبر: 14578
گزارشگر: 2
۹۲۰
۰
۰
۲
چراغ ریلی فروشگاهی

چراغ ریلی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

چراغ ریلی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
نورپردازی تزئینی و دکوراتیو همواره به عنوان یکی از اهداف مهم صنعت روشنایی و چراغ بوده است. امروزه به لطف تکنولوژی ال ای دی امکان ساخت چراغ‌های دکوراتیو مختلف که در کنار ظاهر جذاب و کاربردی بتواند یک روشنایی با کیفیت را نیز تأمین کند، فراهم شده است.

استفاده از چراغ ریلی یکی از مدرن ترین روش ها برای تامین نور در ساختمان هایی با معماری یا شرایط ویژه می باشد. در این سیستم منابع نور بر روی یک ریل در یک مسیر به هم پیوسته قرار می گیرند، به این ترتیب این چراغ ها در یک ردیف در کنار یکدیگر خواهند بود.

چراغ ریلی را می‌توان گفت تقریبا در هر فضایی که امکان نصب ریلی داشته باشید، می‌توانید نصب کنید. بیشترین کاربرد این چراغ‌ها در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها،منازل مسکونی، رستوران‌ها و کافه‌ها، گالری‌ها، آتلیه و سالن‌های عکاسی است از رایج‌ترین کاربرد‌های چراغ ریلی استفاده از آن‌ها در فروشگاه‌ها و نورپردازی ویترین‌ها است.

 

انواع نورپردازی با استفاده از چراغ ریلی ال ای دی

 

. نورپردازی تأکیدی با چراغ ریلی ال ای دی (Accent Lighting)
در این روش نورپردازی که پرکاربردترین روش نورپردازی چراغ ریلی ال ای دی است طراح با استفاده از نور چراغ ریلی سوژه و یا موضوعی خاص را برجسته می‌کند و یا همانطور که از نام این روش نورپردازی مشخص است، تاکید می‌کند. برای نورپردازی تاکیدی می‌بایست ارتفاع مرکز اثر (نقاشی، مجسمه یا هر چیز دیگری که می‌خواهید آن را نورپردازی کنید) تا سقف را اندازه بگیرید. این عدد را در ۰٫۵۵ ضرب کنید تا فاصله محل نصب ریل تا دیوار را بدست آورید.

نورپردازی دیوار با چراغ ریلی به صورت Wall Washing
در این روش چراغ ریلی به گونه‌ای نصب می‌شود که نور آن از بالا تا پایین که نقطه اتصال دیوار به کف است را روشن می‌کند. برای اجرای این روش اگر ارتفاع سقف ۲۸۰ سانتی‌متر یا کمتر است، ریل را در فاصله‌ای حدود ۶۰ الی ۹۰ سانتی‌متر از دیوار نصب کنید. اگر سقف ارتفاعی بیشتر از ۲۸۰ سانتی‌متر (۲۸۰ الی ۳۳۰ سانتی‌متر) دارد، ریل را در فاصله‌ای بین ۹۰ الی ۱۲۰ سانتی‌متری دیوار نصب کنید.

نورپردازی دیوار با چراغ ریلی به صورت Wall Grazing
این روش مانند روش قبل است منتهی با این تفاوت که فاصله ریل تا دیوار کمتر است و در نتیجه تاکید بیشتری بر روی بافت و تکسچر دیوار صورت می‌گیرد.

 

مزایای چراغ ریلی ال ای دی

 

۱- چراغ ریلی اشکال مختلف نصب را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید چراغ ریلی را روی زمین، سقف و دیوار نصب کنید.
۲- نصب آسان، بی‌دردسر و سریع چراغ‌ ریلی ال ای دی
۳- امکان چرخش ۳۶۰ درجه و نورپردازی در جهت های مختلف از روی یک ریل
۴- ظاهر دکوراتیور و مدرن

 

شرایط نگهداری و تعمیر چراغ ریلی به چه صورت است؟

 

یکی از ویژگی های چراغ ریلی خوب و استاندارد سازگاری چراغ ریلی با ریل چراغ ریلی استاندارد است تا احتمال خرابی و نیاز به تعمیر برای لامپ ریلی در آینده کمتر شود. ریل‌های استاندارد در حال حاضر به سه سبک J – H و L تقسیم بندی می‌شوند.
با همه‌ی این‌ها سعی کنید چراغ ریلی را از تولیدکننده‌ای خریداری کنید که گارانتی معتبری برای چراغ ریلی ارائه دهد تا اینگونه خیالتان از بابت کیفیت و هزینه‌های تعمیر و نگهداری هنگام خرید چراغ ریلی راحت شود.

www.ecowat.com

https://www.asianews.ir/u/a8w
اخبار مرتبط
چراغ فروشگاهی مناسب و نورپردازی فروشگاه مسئله‌ای است که امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و نور مغازه و فروشگاه از جنبه های مختلفی اهمیت پیدا کرده است. در واقع نور مغازه از جنبه‌های مختلفی اهمیت دارد و وظایف گوناگونی دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید